17.4.2018. Autor: Roberto Baždo

TEST: Seat Arona 1.0 TSI FR, otkriće iz Španjolske nepravedno u sjeni polubrata T-Roca

Spretan crossover B-segmenta, koji dijeli koncepciju i s Audijem Q2, zapaprit će sve brojnijoj konkurenciji, a 3-cilindarski turbobenzinac sa 116 KS ponovno je oduševio

Pričati o popularnosti povišenih automobila već postaje otrcano, ljudi ih percipiraju kao sigurnije i preglednije automobile s većom dozom funkcionalnosti. Ne treba zanemariti ni dojam određene profinjenosti, preciznije dodatne vrijednosti koji bi se jednog dana mogao pokazati u punom sjaju prilikom prodaje kao rabljenog vozila. Jedan takav akter dolazi nam iz Španjolske. Seat (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) Arona je baš poput polubrata Volkswagen T-Roca možda i sa zakašnjenjem stupila na tržište, pogotovo ako znamo koliko su Nissan Juke i ostatak poznatog društva već u ponudi. 

No, kakve prodajne rezultate bilježe na početku svoje prodajne karijere, možemo slikovito dočarati situaciju s dobro nam znanom uzrečicom – dok mačaka nema, miševi kolo vode. Mačke su u ovom slučaju iz porodice koncerna Volkswagen, a novi model iz Wolfsburga apsolutni je hit širom europskog tržišta, tu je i premium model Audi Q2, dok Arona s 'rezervne pozicije' pobire svoj dio kolača. Upravo zato smo i kroz naslov iznijeli činjenice, a pravila hijerarhije se znaju – VW mora biti broj 1. Nesporna je atraktivnost i općenito dojam kada je T-Roc u pitanju, ali veseli činjenica da je u istom omjeru i vatrena Španjolka spremna svojim kupcima ponuditi isto.

Iako je međuosovisnki razmak manji od onog kod T-Roca, prostranost na stražnjoj klupi ne pati

Već s prvim pogledom na vanjske linije, Arona ne skriva svoje baskijske gene, možemo reći kako je povukla najbolje od Ibize i Leona i najnovijeg eksponata – Atece. Popularne dvobojne karoserije nisu zaobišle ni ovaj model. Tako je naš testirani model imao kombinaciju - Desire crvene metalik i Midnight crnog krov koji u doplati stoji 5.038 kuna. Još jedna stvar koju bi preporučili, su atraktivna svjetla u potpunoj LED tehnologiji vrijedna 4.655 kuna.  Pogled prema vozačkom okružju veseli, Seat je končano odbacio pomalo jeftin izgled interijera koji nam se duboko usjekao u memoriju još s prijašnjih generacija Ibiza i Leona. 

Ugodno ambijentalno osvjetljenje uz središnji 6,5” zaslon i ergonomiju karakterističnu za VAG koncern, svima će se dopasti. Neki će reći kako je sve to previše monotono, ali očita je namjera Španjolaca kako žele igrati na kartu profinjenosti i nenapadnosti. Prostranost Arone, koja se vozi na MQB AO platformi, istoj onoj na koja se vozi nova Ibiza je gotovo identična tom gradskom modelu, a gotovo identična T-Rocu. Novitet koji je kraći čak 23 cm od Atece, donosi 400 litara prtljažnika, gotovo 50 manje od atraktivnog člana iz Wolfsburga. 

Ergonomija po recepturi koncerna, dakle nije se previše eksperimentiralo, a FR paket donosi naglašene detalje, kako izvana, tako i na detaljima unutar kabine

Veseli način korištenja ovog automobila, gotovo da ne umara nakon duljih vožnji, a u gradskim gužvama svojim kompaktnim dimenzijama ne stvara glavobolje vlasnicima kada se situacija na cestama zakomplicira i traži od vas neke dodatne manevre. Vožnja zavojima u ovom automobilu čija je podnica udaljena 19 cm od tla, gotovo da ne daje naslutiti da se vozite u modelu crossover genetike. Jedino niskoprofilne naplatke (215/45 R18) ne bi baš preporučili za svakodnevne gradske, ali i makadamske izlete. Osim što teže upijaju lošije ceste, ukupno doprinose dojmu nešto tvrđeg ovjesa. Testirani model došao nam je u pogonskoj izvedbi, koja bi mogla biti i najučestalija kada je Arona u pitanju, ali i svi novi manji članovi iz koncerna Volkswagen. 

Riječ je o 3-cilindarskom sklopu 1.0 TSI (turbobenzinskom s direktnim ubrizgavanjem) dostupnom u izvedbama s 95 i 115 KS. Mi smo imali prilike isprobati snažniji, isti  kakav smo već vozili u T-Rocu i Audi Q2. Agilnosti mu ne nedostaje, a programi (Eco, Comfort i Sport, te Individual) svakom će vozaču ponuditi dovoljno zadovoljstva. Tek u rijetkim situacijama osjetite kako se vozite u automobilu s motorom malenog obujma, ali ako nas pitate, ovakvi motori su realnost u budućnosti. Oduševljava elastičnošću, uglađenim radom (obzirom da je 3-cilindraš) i živahnošću. Maksimalna brzina ove Arone iznosi 182 km/h, a da u njoj ima vatre garantira hvatanje stotke za manje od 10 sekundi. Uz sve to, potrošnja je na kraju testa stala na brojci od 6,2 litre

Ovog ćemo se nagledati, ono što je nekoć bio 1.9 TDI, lako bi mogao postati agilni, a istovremeno štedljivi 1.0 TSI

Takav rezultat garantira oko 600 km vožnje do idućeg stajanja na benzinskoj postaji. Konačno, kao i uvijek osvrt na cijenu. Ako usporedimo s konkurentima, ona ne odstupa previše i prilično je konkurentna. Usporedimo li je s T-Rocom, onda je ovo posebno zanimljiva priča. Najjeftinija izvedba atraktivnog, ali i dobro opremljenog VW-a stoji 142.003 kuna s motorom 1.0 TSI (116 KS), dok je Arona u Reference paketu i slabijim 95 KS motorom dostupna od 118.711 kuna. No, ta priča se bitno mijenja ako se odlučite za bogatije pakete Excellence ili FR paketa (pogotovo ako se odlučite na još snažniji 1.5 TSI – 150 KS, 153.393 kn), a pri tome još imate mnogo opcija u konfiguratoru, tada cijena može biti na visini iznosa debelo preko 170.000 kn. Kako god, iako će sasvim sigurno Arona izgubiti bitku s T-Rocom, Španjolci nemaju razloga za brigu. Tržište malih crossovera sve je veće, a konkurencija pomalo gubi dah...


POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 85 kW (115 KS) pri 5000-5500/min

Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: SUV, B-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4136 x 1819 x 1552 mm

Međuosni razmak: 2566 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,6 m

Masa/nosivost: 1200/598 kg

Prtljažnik: 400 - 1290 l

Spremnik: 40 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 265 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/45 R18


PERFORMANSE

Brzina: 182 km/h

0-100 km/h: 9,8 s

Potrošnja (EU): 6,1/5,1/4,5 l/100 km

CO2: 113 g/km


CIJENE

Testni model: 173.358 kn (23.144 eura) 

Osnovni benzinski model: 118.711 kn (15.828 eura) - 1.0 TSI Reference (95 KS)

Osnovni dizelski model: 143.892 kn (19.186) - 1.6 TDI Reference (95 KS)


+ vozna dinamika
+ potrošnja
+ zanimljiva cijena

- nema većeg nedostatka




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill