13.2.2014. Autor: Željko Marušić

TEST: SEAT LEON SC 2.0 TDI FR - ELEGANTNIJA, SPORTSKIJA I JEFTINIJA IZVEDENICA GOLFA 2.0 TDI

Lijepo izgleda, tako se i vozi, a dizelaš sa 150 KS i 320 Nm osigurava dobar temperament uz povoljnu potrošnju

U ožujku prošle godine na salonu u Ženevi predstavljen je Seat Leon četvrte generacije, rođak Golfa VII. To je i najvažnija značajka automobila koji na našem tržištu teško može računati na veće brojke. Nakon druge po redu benzinske verzije, s turbobenzincem 1.2 snage 105 KS, na red za test došla je i 'ozbiljnija', sa sportskim izgledom i 'proslavljenim' dizelašem snage 150 KS i momenta 320 Nm. Radi se o verziji SC 2.0 TDI FR, dakle 3-vratnoj, polu-coupe izvedenici Golfa 'sedmice' 2.0 TDI, sa sportskim paketom opreme.

Leon djeluje atraktivnije od Golfa (premda je to subjektivno), ima nešto izmijenjen 'set-up', a unutrašnja je izvedba ipak za klasu lošije. Još uvijek je sve vrlo dobro, ali bez premium' dodira' kao u Golfu ili još elitnijem rođaku Audiju A3. No ergonomija je za pet, ili ako hoćete za deset. Osjećaj sjedenja u polusportskom autu pojačava osjećaj potpune kontrole i ugodnosti. Testirali smo model koji košta 22.530, što je puno za Seat Leon kakav god bio. No, osnovni je benzinac 1.2 TSI sa 86 KS dostupan za 14.540 eura, a dizelaš 1.6 TDI sa 90 KS, za 16.530 eura i taj je najisplativiji.

Premda su neki očekivali više, Leon SC je sportski privlačan, ali izgleda bolje izvana nego iznutra, gdje kao da su 'povukli ručnu'. Sve je funkcionalno i njemački precizno, no osjećaj u unutrašnjosti ne može se mjeriti onim u Golfu GTD. Seat, tradicionalno, nema sreće s izvedbom plastike, premda ne treba cjepidlačiti - sve je korektno. Položaj za volanom je izvrstan, sjedi se za dlaku niže nego u Golfu, a volan, mjenjač i ostale komande su za pet. Sve to pruža osjećaj upravljanja koji Leon SC stavlja u sami vrh klase.

Provjereni dizelaš obujma 1968 ccm najvećih 150 KS otpušta pri 3500 i zadržava do 4000/min. Lako se zavrti do 4600/min, raspolaže respektabilnom snagom u svakom stupnju, a istodobno je štedljiv. Ubrzanje do stotke u 8,4 sekunde i najveća brzina od 215 km/h pokazuju da je ovo model s kojim nema šale. Za potrebe prosječnog vozača pruža i više od potrebnog (naime, 1.6 TDI je sasvim OK), ali je itekako dobrodošla velika porcija snage, dovoljna ne samo za temperamentnu vožnju, nego i za uživanje.
.

Jedino je razina buke malo veća nego u Golfu (dakle, izolacija je nešto lošija). Sklop dovoljno izravnog i osjećajnog upravljača, izvrsnog podvozja, koje je u testnoj verziji omogućava vožnju 'na nož' i uvjerljivog dizelskog motora omogućava brzu i sigurnu vožnju. Ležanje u zavojima je izvrsno te osigurava izvrsnu dinamiku kroz zavoje. U gradu je ovjes malo pretvrd, ali u zavojima izvrstan, čemu pomažu 17-colni alu naplaci s gumama 245/55. Jedino smeta što je malo prebučan na neravnom asfaltu.

U gotovo svim situacijama je potpuno neutralan, lako se kontrolira te se stječe dojam da je prilagođen i većoj snazi od raspoložive. Uz sve to, osjećaj sigurnosti je visok. Po svemu se osjeća poznata njemačka solidnost, a naglašena čvrstoća strukture karoserije, otporna na uvijanje, osigurava dobru upravljivost i stabilnost. Vrlina je i potrošnja od pet do šest litara. Toko hoće štedjeti lako će je spustiti ispod pet, a kod oštre je vožnje teško prijeći sedam Sve to ovom Seat Leonu daje snažne adute, ali uz razmjerno visoku, neprivlačnu cijenu. Jer, premda ima sve bitno poput Golfa, karizma mu je neusporedivo lošija, a to je često najvažnije...

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor:
turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC (zupčasti remen), 16V, common rail
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500 - 4000/min
Moment: 320 Nm pri 1750 do 3000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga multilink
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 288 mm, straga puni diskovi 253 mm, ABS + ESP
Gume: 245/55 R 17
Karoserija: kombi-limuzina, 3 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 426,5 x 181,5 x 146 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm
Prtljažnik: 380 - 1270 l
Masa/nosivost: 1265/570 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 215 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,4 s
Potrošnja: grad 5,4 / otvoreno 3,7 / kombinirano 4,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,5 l/100 km
Cijena: 22.530 eura

dr. Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo