5.2.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Monte Carlo, šminkersko izdanje koje lako može zagorčat život i rođacima Polu i Ibizi

Osvježeno izdanje češke gradske uspješnice, dostupno je samo u benzinskoj izvedbi. Opravdano, jer je maleni 'turbak' od 95 KS odlično odrađuje posao (10,8 s, 184 km/h) i pritom ne troši puno, oduševljava zanimljivim detaljima, a cijena je fer...

Krajem 2018. na domaće tržište stigla je osvježena izvedba treće po redu generacije Škode Fabije. Prva je to temeljita promjena, otkako se svijetu predstavila 2014. Bliski rođaka Volkswagen Pola, Seat Ibize, pa i na dobar način Audija A1, proizveden je u više od pola milijuna primjeraka. Popularni član B-segmenta, prošao je tako tretman pomlađivanja, prije svega – tehnološki. A ni estetski dio nije baš za odbacit, pogotovo ako se odlučite na varijantu kao što je bila testna, u vidu dobro znanog - Monte Carla.

Gledano kroz povijest, Fabia prve generacije pojavila se 1999., kao prva potpuno nova Škoda pod palicom Volkswagena. Koliko je dobar i omiljen model, govori da je i danas česti prizor na cestama. Tješimo se ipak da to nije uvjetovano financijskim stanjem naših sugrađana.

Dok je priča s modelom druge generacije (2007.) u pogledu dizajnerskog izričaja bila 'flop'. No, svejedno bila je ponovno dobro prihvaćena od strane kupaca, a posebno poduzeća. Sedam godina kasnije, stigla nam je aktualna izvedba Fabije...


Estetskih dodataka ne manjka u Monte Carlo izvedbi ( foto: Domagoj Kovačić )

Testirana izvedba već na prvu otkriva kako dolazi u atraktivno Monte Carlo izdanju. 'Facelift' je tako donio nešto veće, vizualno dopadljive Bi-LED svjetlosne sklopove, koji su uistinu za svaku preporuku. U ovoj klasi spadaju u red najboljih, uz one Seat Ibize i Renault Clija, koji isto kupcima nude svjetla LED tehnologije.  Dobro su se uklopile i 16 colni naplatci, a točku na i definitvno postavlja panoramski krov.

Sjedanjem u Fabiju, odmah u oko upadaju zanimljive crno-crvena kombinacija boja koje dolaze s Monte Carlo izvedbom. Lijepo profilirana sjedala definitivno će vam se dopast, dok ćete jedino izraženi osjećaj skučenosti uvelike osjetit ako sjedate iz vozila koji je za broj, dva veći od Fabije. Inače, prostarnost je na razini klase. Jedini problemi se naziru, ako si vozač i suvozač dopušte pretjeranu komociju. Istovremeno, za veće putovanje će se pobrinuti zavidnih 330 litara obujma prtljažnika


Ergonomija u Fabiji je na najvišoj mogućoj razini, ipak interijer krasi dosta plastike, što je slika i prilika ovog segmenta ( foto: Domagoj Kovačić )

I više nego prolaznu ocjenu, dobiva i infotainment Swing. U 5-inčnom zaslonu dobivate dovoljnu količinu informacija, a veseli što radi bez ikakvih zastajkivanja. Inače, u konfiguratoru imate dostupan i 6,5-inčni zaslon, koji nudi povezivanja putem SmartLink+ s funkcijama Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM i SmartGate.

Izoliranost kabine također je napredovala, ali ipak nije kao kod najboljeg u koncernu - Volkswagenu Polu

Dok ugodno smješteni vozite novu Fabiju, osim što središnji naslon (u Monte Carlo paketu serijski) pruža dodatni osjećaj ugode, za oko će vam zapeti i estetski 'odrezani' volan. Po uzoru na puno skuplje modele iz koncerna. Efektno!

U vožnji ugoodno upija neravnine, dok će se samo na lošijem kolniku osjetiti mali međuosovinski razmak. Usto, uska forma vozila (1732 mm) teško izbjegava i najmanje ležeće policajce. Dok je općenito vožnja zavojitim cestama u Fabiji sasvim zabavna.

Testirani primjerak pod haubom je donio novost,  poznati TSI sklop iz koncerna, upakiran u 999 ccm obujma. Njegovih 95 KS garantira ubrzanje do 100 km/h za nešto manje od 11 sekundi. Ne možemo osporit elastičnost, ali budimo iskreni, teško skriva i turbo rupe. Tek iznad 3.000 okretaja ovaj motor pokazuje pravi, veseli karakter. 


U gradskom okruženju Fabija se najbolje snalazi  ( foto: Domagoj Kovačić )

Ako vas ljuti što Fabija više nema s TDI oznakama, promjenite stav. Ovo je sasvim opravdan potez i odluka trgovaca, kada se uvjerite u mogućnosti TSI sklopa. To potkrepljuje i prihvatljiva potrošnja, a ona je na testu u kombiniranim uvjetima iznosila oko 6,2 litara na 100 km.


Maleni, ali vatreni 1.0 TSI postaje trademark motor koncerna, odlično se snašao u Fabiji

Na kraju najveći prigovor ide u vidu razlika cijena. Teško nam je prihvatiti kako početna, bazna Fabija starta u Simply izvedbi s 86.954 kuna. Dok je za testirani Monte Carlo potrebno izbrojati nešto više od 125.000 kuna. Definitivno prevelika razlika u cijeni, za ovu klasu vozila. Istina, nemjerljiva je razlika između ove dvije razine opreme, ali logika i zdravi razum tjeraju na razmišljanje. Svejedno, nakon ovog druženja postali smo veliki obožavatelji ovog paketa 'europske kneževine i porezne oaze'. Velika gužva i bitka se očekuje u koncernu...

POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cil., blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm

Kompresija: 10,3:1

Snaga: 70 kW/95 KS pri 5750/min

Moment: 160 Nm pri 1800-3500/min

Mjenjač: ručni 5 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 3997 x 1732 x 1467 mm

Međuosni razmak: 2470 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,4 m

Masa/nosivost: 1046/530 kg

Prtljažnik: 330 /1150 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/kombinirani

Kočnice: samov. diskovi 272 mm/diskovi 268

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/45 R16

PERFORMANSE

Brzina: 184 km/h

0-100 km/h: 10,8 s

Potrošnja (EU): 5,5/4,1/4,6 l/100 km

Na testu: 6,2 l/100 km

CO2: 106 g/km

CIJENE

Testni: 125.307 kn (16.487 euro)

Osnovni benzinac: 86.954 kn (11.441 euro), 1.0 Simply (60 KS)

Osnovni dizelaš: U HR nije dostupan

VRLINE I MANE

+ solidne performanse

+ LED svjetla

+ mjenjač

- prevelike razlike u cjeniku vozila










BMW banner