11.4.2018. Autor: Željko Marušić

TEST: Subaru Impreza 1.6i CVT Style Navi, podvozje 'brže' od motora

Slavni japanski kompakt 5. generacije s bokserskim benzincem od 114 KS, učinkovitim CVT-om s mogućnošću ručnog šaltanja i simetričnim 4x4 pruža užitak i sigurnost, ali nije za jurnjavu

Premda je četvrta generacije 'preskočila' naše tržište, slavna Subaru Impreza, 'kraljica relija' iz 1990-ih petom generacijom pokušava povratiti nekadašnji uspjeh. Benzinski bokserski motori uzbudljivog zvuka, uz simetrični pogon 4x4 (prijenos 50:50) osigurali su brojne naslove svjetskog, europskog i nacionalnog prvaka u reliju, stvorili su karizmu, koja se pamti po oznaci WRX, zlatnim felgama i masivnim spojlerima. Ali, vremena se mijenjaju. Nova Impreza, koja je dimenzijama 4460 x 1775 x 1480 mm u vrhu C-segmenta i dalje nije 'ljepotica', ali pokazuje solidnost i naprednu izvedbu. 



Briljantni rezultati pasivne sigurnosti na testu japanskog NCAP-a, oštrijeg i zahtjevnijeg od europskog (199,7 od 208 bodova) osjećaju se po čvrstoći karoserije, koja djeluje kao da je isklesana iz jednog komada granita.

Prostor za noge povećan je za 35 mm što se itekako osjeti. Olakšan je i pristup jer se vrata gotovo okomito otvaraju prema karoseriji. Nova forma karoserije donijela je i bolju upotrebljivost prtljažnika i premda Japanci ne deklariraju ukupnu zapreminu velika stražnja vrata i pravilne forme jamče iskoristivost o posljednjeg litra. Stražnji ovjes potpuno je izmijenjen što je osigurali manje zadiranje u prtljažni prostor, ali istodobno i bolje ponašanje osobito pri upijanju neravnina. Stražnji kotači imaju neovisno vješanje s amortizerom i spiralnom oprugom pomaknutim iza osovine što osigurava manje oscilacije, ali i manje vibracije.

Većina dosadašnjih poklonika Impreze osjeća se zasigurno izdanim. Replika automobila s kojim su pobjeđivali Kankkunen, McRae, Mäkinen i Solberg je definitivno povijest, Subaru je odlučio 'povući ručnu' i napraviti auto koji je napravljen više za uživanje u umjerenoj vožnji, nego za jurnjavu. Daleko od toga da je 12,4 s do stotke i 180 km/h malo, čak je početni dojam iznenađujuće dobar i CVT 'grize' na dodir gasa, ali, ovo nije 'paket' snage i tehnike za obaranje rekorda. No, ako se za neki auto može navesti ona često korištena frazetina da nije važno koliko brzo auto ide, nego kako ide, kako se u njemu sjedi, ovo je pravi primjer za to.

Impreza ostavlja dojam pravog 'vozačkog' automobila, u kojem se ugodni, blago sniženo sjedi, komande suprotstavljene optimalno, kvaliteta materijala i izvedbe je za solidnu četvorku (više ne treba), a 'zdravi', prigušeno reski zvuk motora pokazuje da je pod haubom posebna motorizacija. Početno ubrzanje je bolje od očekivanja i ako se vozi umjereno, dojam je da atmosferski benzinski motor ima barem 150 KS. Jasno, kad se nagazi na gas, u prvi plan dolazi poznata značajka, odnosno 'boljka' automobila s CVT prijenosom (kontinuiranim automatskom mjenjačem), da motor turira, a performanse nisu kako bi se očekivalo.

Ali zato je osjećaj kontrole i stabilnosti je, ne za pet, nego za deset. Svi koji su vozili običan 4x4, koji prilagođava razdiobu snage sprijeda-straga, pa sjednu u Subarua, s fiksnim omjerom 50:50, brzo shvate kako je ovo prava stvar. U kombinaciji s fino izbalansiranim podvozjem i dobrim , Impreza izvrsno drži putanju, 'lijepi' za asfalt i ostavlja dojam da bi podnio i dvostruko snažniji motor. U dobroj sinergiji tih značajki, gdje višak u podvozju nadoknađuje manjak pod haubom, Impreza lakoćom omogućava vožnju u visokom ritmu, stilom 'koliko po pravcu, toliko kroz zavoje'.



Izvrsnom ležanju doprinose snažne kočnice, a i njima 'prija' nisko težište i povoljan raspored masa sprijeda/straga, što osigurava specifična Subaruova koncepcija. Potrošnja? Sad bi očekivali da je užasno velika, jer izvrsni Subaruovi turbobenzinci nikada nisu štedljivi, a na to ide CVT i stalni 4x4. A osam do devet, na koliko se može računati u ozbiljnom ritmu ni u kojem slučaju nije puno. Ako se vozi štedljivo može se proći sa sedam do osam. Dakle, potrošnja je OK, a to se može reći i za cijenu, ali samo za osnovni model 1.6i CVT Pure, kojem ništa ne fali, a stoji 159.144 kn. Testni je napucan na više od 200.000 kn, pa takva Impreza, uz sve navedene vrline (i manjak 'špirita' u oštroj vožnju) ipak nije 'prilika zvana čežnja'.

POGON
Motor: 4 nasuprotno postavljena cilindra, 4 cilindra DOHC 16 ventila
Obujam: 1600 ccm
Provrt x hod: 78,8 x 82,0 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 84 kW / 114 KS pri 6200/min
Moment: 150 Nm / 3.600 o/min
Pogon: na sve kotače (4x4)
Mjenjač: automatski, Lineartronic CVT
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt C-segmenta
Gabariti: 4460 x 1775 x 1480 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Udaljenost od tla: 130 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1376/570 kg
Prtljažnik: 385/1310 l
Spremnik goriva: 50 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson; straga dvostruka poprečna ramena s oprugama
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP
Ručna kočnica: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/50 R17

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,4 s
Potrošnja: grad 8,0 / otvoreno 5,5 / kombinirano 6,4 l/100 km
Na testu: 8,4 l/100 km
CO2: 125 g/km

CIJENA
Testni model: 1.6i CVT Style Navi 216.659 kn (28.507 eura)
Bez doplata: 1.6i CVT Style 203.105 kn (26.724 eura)
Osnovni benzinac: 1.6i CVT Pure 159.144 kn (20.940 eura)

+ zategnutost i kvaliteta
+ razina prostranosti
+ upravljivost, osjećaj za volanom
+ sigurnost

- nedostatak temperamenta u oštroj vožnju





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill