9.4.2013. Autor: Kristian Sikavićev

TEST: SUBARU XV 2.0D EXCLUSIVE

Višebojac s pedigreom i bokserskim dizelašem od 147 KS napada Tiguan, RAV4 & Co.

Subaru je malo poznati brend među običnom automobilskom populacijom i mnogi njime nisu impresionirani. Ali znalci će na spomen Subarua reći 'kapa dolje', ili će to napraviti, jer je uz austrijski Steyr najcjenjeniji proizvođač automobila s pogonom 4x4, a zbog prvoklasne kvalitete zovu ga i 'japanskim Mercedesom'. XV je kompaktni SUV predstavljen početkom prošle godine, koji cilja na klasu u kojoj su Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai ix35... Konkurencija je jaka, ali XV ima i jake adute - proslavljeni Subaruov simetrični pogon 4x4 (50:50) te prvi i jedini dizelaš na tržištu po bokserskoj koncepciji. Ona donosi niže težište i gotovo savršen balans.

Izgledom inspiriranim cestovnom Imprezom te udaljenosti od tla većoj od Forestera, XV zaslužuje epitet odličnog miksa kombilimuzine i sportskog terenca. Uz atraktivnu vanjštinu te provjerenu i pouzdanu mehaniku trebao bi lako pronaći svoje mjesto pod suncem (usprkos razmjerno visokoj cijeni). Uz dužinu od 445, širinu od 178 i visinu od 157 cm, XV nudi prostranu kabinu. Mjesta ima dovoljno i sprijeda i straga, međutim, obujam prtljažnika od samo 380 litara poprilično je skroman za automobil te veličine. Ni jedno ni drugo nisu mu glavne vrline. Dizajn unutrašnjosti nije zadnji krik mode, ali je OK.

Japanski križanac 4x4 nudi najbolje iz svijeta kombilimuzina i sportskih terenaca, dizajn je neobičan, a izvedba kvalitetna. Najjači adut su vozna svojstva

Instrumenti su pregledni, a svi prekidači nadohvat ruke, tako da je ergonomija dobra u svakom pogledu. Već u Foresteru smo zaključili da mjenjač malo zapinje, što ipak nije problem. Naime, 'muški' kruti mjenjači poznata su posebnost Subarua, na što se treba priviknuti. Sjedi se blago povišeno, a još uvijek dovoljno nisko da se može očekivati užitak vožnje. Na okret ključa, dizelaš je proradio prigušenim brektanjem pokazujući balans koji je uvjerljiviji nego kod rednih 4-cilindraša. Dizelaš, predstavljen prije pet godina prebolio je dječje bolesti i sada je sasvim OK. Jedan je od najboljih u klasi.

Snaga od 147 KS iz obujma od 1998 ccm nije ništa naročito, ali je pristojno. To se prije može zaključiti za okretni moment od 350 Nm, koji se oslobađa već od 1600/min. Ovaj je dizelaš 2008. premijerno ugrađen u pola klase veći Forester, pa u XV-u mase 1440 kg (200 manje nego u Foresteru) pruža više nego uvjerljiv temperament. Najbolje to potvrđuje ubrzanje do stotke u 9,3 sekunde, a i najveća brzina od 198 km/h. Oduševljava solidna i čvrsta izvedba, koja stvara ugodan osjećaj krutosti automobila, a to podjednako potvrđuje visoku sigurnost i dobra vozna svojstva. Na cesti se ne bi reklo da je udaljenost podnice od podloge 22 cm, što su već odlike terenca.


Subaru nije poznat po naglašenoj premium izvedbi, ali jest po visokoj kvaliteti materijala i izrade. Svaki sklop pokazuje solidnost, sve je napravljeno tip-top, pa ne smeta malo krući mjenjač

Subaru XV je zanimljiv jer pruža uvjerljive performanse na asfaltu, stabilan je (po kriterijima SUV-a vrlo stabilan) i upravljiv, a nije pretvrd. Dakle nije neudoban. U prvoj smo vožnji poželjeli malo izravniji upravljač, a potom smo se privikli i shvatili da je upravljački mehanizam, s progresivnim servouređajem, prava mjera za ovaj auto. Uvjerljive performanse omogućavaju vožnju u visokom ritmu, što nije tipično u klasi, te nakon privikavanja postaje zabavno kako se ovim povišenim automobilom može voziti na granici sportskoga. A kad se siđe s asfalta, XV je u debeloj prednosti pred većinom sličnih modela, jer ima terenske mogućnosti gotovo kao terenac.

Dizelaš je dobro prilagođen ovom razmjerno masivnom automobilu jer osigurava uvjerljive performanse uz povoljnu potrošnju. Dobro vuče u svakom stupnju, a za postizanje dobrih performansi motor ne treba vrtjeti više od 3600/min, kad ostvaruje najveću snagu. Ipak, bez problema se zavrti do 4500/min te bolje podnosi visoke okretaje od većine konkurenata. Uvjerljivo potegne već od 1600/min. Na testu smo izmjerili prosječnu potrošnju od 6,9 litara, što je za ovaj auto više nego dobro. Ako se vozi štedljivo, može se računati sa šest litara. Zbog toga ovaj SUV, koji dinamičnost pokazuje već izgledom, a nudi prvoklasnu tehnologiju, zaslužuje palac gore, bez obzira na razmjerno visoku cijenu.

dr. Željko Marušić


Testni model, s najbogatijim paketom opreme, stoji 33.090 eura, a osnovni dizelaš 2.0D Comfort, koji nudi sve bitno stoji 26.700 eura. Ponuda počinje osnovnim benzincem 1.6i Active sa 114 KS - 21.600 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, bokser, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blokovi od lakog lijeva, 2x2 bregasta vratila (lanac), common-rail druge generacije
Obujam: 1998 ccm
Provrt x hod: 87,0 x 85,0 mm
Snaga: 108 kW/147 KS pri 3600/min
Moment: 350 Nm pri 1800 do 2400/min
Pogon: stalni 4x4
Mjenjač: ručni sa 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice: sprijeda (320 mm) i straga (305 mm) diskovi, ABS + EBD+ BAS
Gume: 225/55 R17
Karoserija: SUV kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 445 x 178 x 157 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm
Prtljažnik: 380/1270 L
Masa/nosivost: 1440/615 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 198 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,3 s
Potrošnja: grad 6,8/otvoreno 5,0/kombinirano 5,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
Cijena: 33.090 eura






Gulf

Tembo