27.12.2013. Autor: Željko Marušić

TEST: SUZUKI SX4 1.6 D EASS ELEGANCE+ 4WD

Veći i dinamičniji, Fiatov dizelaš od 120 KS dobro mu paše, ali nabijen opremom stoji 25.480 eura

Prva generacija japanskog crossovera na tržište je stigla 2006., kao produkt zajedničkog razvoja Suzukija i Fiata. SX4 i Sedici bili su klasični tehnološki blizanci, koristili su sličnu mehaniku, dijelili pojedine motore, a i vizualno nisu skrivali iste gene. Zanimljivo, Suzuki je unatoč svemu bio bolje prihvaćen na tržištu, a njegova popularnost došla je Japancima kao dodatan vjetar u leđa pa su ohrabreni uspjehom u stvaranje druge generacije krenuli sami. Novi SX4 S-Cross 100 posto je japanski proizvod, naravno, ako se izuzme odličan Fiatov dizelaš 1.6 JTD.

Novi je model osjetno je narastao u odnosu na prethodnika (za pola klase) - dugačak je 430 (+15), širok 176,5 (+3,5), uz zadržanu visinu od 157,5 centimetara. Međuosni razmak rastegnut je za čak 10 cm, na okruglo 260, što se itekako osjeti u prostoru za koljena na stražnjoj klupi. Prava zvijezda definitivno je prtljažnik, koji je povećan sa 270 na 430 litara (440 kod uspravljenih sjedala). Sa 160 litara prostora 'viška' i komfornijom unutrašnjošću S-Cross se od simpatičnog crossovera preobrazio u ozbiljnog i suvremenog predstavnika svojeg segmenta, koji je sposoban ispuniti funkciju obiteljskog automobila. Japanci ne kriju da su uzor pronašli u Nissanu Qashqai, koji je gabaritima i ponudom prostora dobra mjera za obiteljske potrebe.

Dizajn djeluje svježe i suvremeno. Sve je na svojem mjestu, međutim, vidljivo je da su u Suzukiju igrali na sigurno. Nisu željeli krenuti na izlet u nepoznato, ali to je pristup koji će tradicionalniji kupci znati cijeniti. Ponekad je manje-više. Mjesta ima dovoljno, ergonomija je na visokoj razini, boravak za volanom je ugodan. Premium dojam postignut je ugradnjom staklenog krova izrađenog iz dva dijela pokretana strujom pa ga je moguće otvoriti i barem djelomično uživati u ugođaju kabrioleta. U paleti motora izbora u biti i nema. Nudi se po jedan benzinac i dizelaš. Više nije ni potrebno.

Ljubitelji benzinaca posegnut će za usisnim 1.6, koji klasičnom koncepcijom smanjuje troškove eksploatacije, te sa 120 KS i 156 Nm nudi dovoljno temperamenta. A pritom nije rastrošan. Treba računati na šest do sedam litara. Standardno dolazi sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je uz doplatu raspoloživ i CVT. Turbodizelaš 1.6 isto razvija 120 KS, međutim, raspolaže sa dvostruko većim okretnim momentom. Nažalost, na vagu donosi i 180 kg viška, što ublažuje dinamiku, ali uz ručni 6-stupanjski mjenjač realno troši oko pet litara. Uz bogatije pakete opreme nudi se i pogon na sve kotače (osnovni ima prednji) pa je zanimljiv izbor i za sve one koji vole povremene izlete van asfalta.


Upravljač lijepo 'sjedi' u ruci, a servouređaj je učinkovitiji i osjećajniji' nego kod prethodnog modela, mjenjač je 'konkretan' i dovoljno precizan, premda ne bi smetalo da je hod ručice nešto kraći. Kvaliteta materijala i završna obrada je osrednja, za dlaku niže nego u dosadašnjem Qashqaiju i Škodi Yeti. To je jedino što se, donekle, može zamjeriti, ali to objektivno nije problem. Kupcima će više koristiti realne vrijednosti i vrline novog SX4.

Osjećaj prostranosti je bitno bolji nego kod prethodnog modela. Sprijeda, a posebno straga. I drukčiji. Prvi je SX4 bio više SUV, dakle bliži terencu, a drugi izgleda i vozi kao povišena limuzina, dakle, kao crossover. Performanse nisu ništa posebno, barem na papiru. Ali sa 13 sekundi do stotke i najvećom brzinom od 175 km/h, uz brz odziv na gas i dobro odmjeren 6-stupanjski mjenjač, novi SX4 je više nego dobro motoriziran. Premda mu pogon 4x4 malo ubija performanse (s prednjim pogonom 12,0 s i 180 km/h), osjećaj u vožnji je OK. Tome doprinosi najveći okretni moment u klasi od 320 Nm pri 1750/min.

Većim je gabaritima Suzuki SX4 postao 'ozbiljniji' automobil, a najveći je napredak, u usporedbi s prethodnikom, osjetno veća prostranost na stražnjim sjedalima. Uzdignuta podnica dobro je rješenje za naše prometnice i izlete izvan asfalta, pogotovo uz pogon 4x4. Zbog toge se japanski SUV, pardon crossover druge generacije, koji se proizvodi u Mađarskoj postao ozbiljniji igrač, jer može biti i alternativa razvikanim kompaktima. Blago povišeni položaj za volanom olakšava vožnju i povećava osjećaj sigurnosti (povećava je i stvarno). Vozi se ugodnije od konkurentskih SUV-ova, poput dinamičnog kompakta i to mu je najveća vrlina.

Na testu smo prosječno trošili povoljnih 5,9 litara, a u realnim se okolnostima može računati na pola litre manje. Testni model je nabijen opremom, koja uključuje sustav Start/Stop, panoramski krov, dvozonsku automatsku klimu, kožna sjedala, 17-colne alu naplatke, pogon 4x4..., što mu cijenu podiže na 25.480 eura. Isplativiji je, i na našem će tržištu biti traženiji osnovni dizelski model 1.6 D Comfort za 18.470 eura, kojemu ništa ne fali, a dobro se snalazi samo s prednjim pogonom, koji mu poboljšava performanse, a potrošnju smanjuje na manje od pet litara. Osnovni benzinski 1.6 Start sa 120 KS stoji 15.660 eura i to je mnogima najpoželjnija opcija, pogotovo što se može računati na potrošnju od šest do sedam litara.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor:
dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), 16V, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 3750/min
Moment: 320 Nm pri 1750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 272 mm, straga puni 258 mm, ABS, ESP
Gume: 205/50 R 17
Karoserija: crossover, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 430 x 176,5 x 157,5 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 440/875/1269 L
Masa/nosivost: 1325/550 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13 s
Potrošnja: grad 5,2 / otvoreno 3,9 / kombinirano 4,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km
Cijena: 25.480 eura
Cijena osnovnog benzinca: 15.660 eura (1.6 Start)
Cijena osnovnog dizelaša: 18.470 eura (1.6 D Comfort)

dr. Željko Marušić

TAGOVI: Test SUZUKI SX4 1.6 D EASS ELEGANCE+ 4WD, TEST SUZUKI SX4 1.6 D, TEST SUZUKI SX4, TEST SX4




Mazda


Gulf

Tembo