15.10.2015. Autor: Željko Marušić

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D Style

Bavarskih 143 KS za štednju, ne jurnjavu

Paradoksalno, kupci nisu baš oduševljeni činjenicom da se u novi Avensis ugrađuju BMW-ovi dizelaši, što potvrđuje vrijednost japanskog brenda. No, razlog je prvenstveno u manje snage nego dosad i time japanska marka ide protiv struje. Bavarski su dizelaši 1.6 i 2.0 pod haubu Toyotine limuzine stigli u predzadnjoj tržišnoj godini, u sklopu kooperacije, kojom je BMW dobio hibridnu tehnologiju. Prvi je Avensis 1998. naslijedio Carinu, drugi stigao 2003., a treći, aktualni, u listopadu 2008., kao limuzina i karavan. 

Redizajniran je na jesen 2011., a prošlog proljeća ponovno pa ima municije do proljeća 2017., kad se očekuje potpuno novi, četvrte generacije. Oštriji 'nos' dužinu je povećao sa 469,5 na 473,5 cm. Armatura je osvježena 4,2-inčnim zaslonom između brzinomjera i okretomjera te 8-inčnim, dodirnim. Osvježena maska s LED dnevnim svjetlima poboljšala je i aerodinamiku (sa 0,29 na 0,28). Komfor je korektan, ali to nije glavna vrlina ovog modela, a prtljažnik obujma 509 litara je vrlo dobar.

Aktivnu sigurnost povećavaju sustavi autonomnog kočenja AEB i upozorenja napuštanja trake LDA. U trendu je! Naglašavamo to jer je aktualni Avensis upravo navršio sedam tržišnih godina i ulazi u osmu. I dalje je svjež i uvjerljiv, premda mu dizajn, svih ovih godina, nije bio vrlina. Upravljač i mjenjač, po preciznosti i ergonomiji, kao i izvedba interijera, zaslužuju najvišu ocjenu 

Najnakladniji BMW-ov dizelaš ...18d (Serije 1, 2, 3, 4 i 5 te X1 i X3), sa 143 KS i 320 Nm iz 1995 ccm, omogućava korektne performanse. Dobro je prigušen i vuče ravnomjerno, uz iskoristive okretaje od 1300 do 4400 min, bez 'turbo-rupe'. Premda performanse nisu 'wow', sa 9,5 s do stotke malo će tko biti razočaran, a gdje ćete voziti brže od realnih 200 km/h, koliko postiže ovaj model?! 

Dakle, premda drugi po redu dizelaš sada ima 143 umjesto 150 KS i malo lošije performanse (+0,6 s, -10 km/h) štedljiviji je i čišći 16,7 posto te ima nižu trošarinu. Osnovni je sa 112 KS, što također nije preslabo. Motor je dobro izbalansiran i usklađen sa sjajnim 6-stupanjskim mjenjačem, pa je osjećaj u vožnji sličan kao u snažnijem prethodniku. Podvozje je također besprijekorno, upravljač osjećajan i precizan te je lako kontrolirati visoke brzinske prosjeke. A na testu smo 'okruglo' trošili samo šest litara, manje nego s ijednim drugim u klasi. Dakle, 'transplatacija srca' je uspjela!


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84 x 90,1 mm
Kompresija: 16,5:1 
Snaga: 105 kW (143 KS) pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 1500-3000/min
Mjenjač: ručni., 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: limuzina D-segm., 4 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4750 x 1810 x 1480 mm 
Međuosni razmak: 2700 mm
Cd: 0,28; Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1585/615 kg
Prtljažnik: 509 l;
Spremnik: 60 l;
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: McPherson, multilink
Kočnice: samov. diskovi 295 mm, diskovi 290 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R 17 (osnovne 205/60 R 16)

PERFORMANSE  

Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Potrošnja (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km
Na testu: 6,0 l/100 km
CO2: 119 g/km

CIJENA  

Testni model: 245.350 kn (32.283 eura)
Testni bez doplata: 213.900 kn (28.145 eura)
Osnovni benzinac: 189.900 kn (24.987 eura), 1.6 Valvematic Terra/132 KS
Osnovni dizelaš: 176.900 kn (23.276 eura), 1.6 D-4D Terra/112 KS

+ potrošnja
+ kvaliteta izrade
+ balans svojstava
+ sigurnost

- komfor straga





Mazda


Gulf

Tembo