15.7.2019. Autor: Nikola Jurković

Test: Toyota Camry Premium 2.5l HSD - japanska krstarica u 'Lexus formatu' uzima mjeru razvikanim njemačkim modelima

Iako dimenzijama na razini raskošnog BMW serije 5 ili Audija A6, Japanci ipak ciljaju njihove nešto manje i najtraženije modele, a na piku je i Passat. Potentan pogonski sklop i razina komfora daju za pravo nasljedniku Avensisa vjerovati da bi mogao zabilježiti odličan prodajni rezultat...

Japanci okreću novu stranicu, a s novim poglavljem često dolaze i neočekivani obrati. U ovom djelu Toyotine knjige to znači kraj za popularni Avensis i početak za Camry. Ne, to nije novo ime, to je poznavateljima japanske marke prilično poznati naziv, za model koji je svoje kupce tražio na američkom tlu. Naime, Toyota je nakon 14 godina izbivanja, odlučila vratiti Camry u zapadnu Europu, radi zadržavanja prisutnosti u segmentu limuzina.

Iako je tek od nedavno i službeno dostupan u prodajnim salonima, Camry se već poput domaćina osjeća na našem tlu. Razlog je velika europska prezentacija novog modela na području Šibenika. Više od 300 novinara iz čitave Europe odradilo je prve kilometre sredinom travnja, na prekrasnim cestama naše Dalmacije.

Lexus? Ne, to je nova Toyota Camry, limuzina duga skoro 4,90 m i koja uživo izgleda još bolje nego na slikama

Izgled nove Toyotine limuzine mogli bi zapravo opisati prilično čistim i jednostavnim, a opet toliko dojmljivim. Posebno zbog njegovih dimenzija, Camry u duljinu mjeri skoro 4,90 metara, a ništa manje nije dojmljiv ni kada vidimo njegovu širinu. Velika maska, s istaknutim rešetkama hladnjaka dobiva nastavak kroz lijepo ukomponirana dnevna LED svjetla. Nije teško povezati, kako ovaj automobil u mnogome ima sličnosti s puno razvikanijim Lexusom. Usudili bi se reći, kako Camry možda i nije najbolji u fotogeničnosti, ali zato uživo osvaja promatrača.

Poklopac motora, koji je i iz vozačke perspektive vidljiv, te i na taj način pojačava utisak kako vozite prilično veliki automobil - krstaricu. Kada zavirite ispod nje, vidjet ćete hibridni pogonski sklop, koji svoju osnovu temelji na benzinskom motoru od 2,5 litre, a cijeloj priči se pridodaje i sinkroni motor s permanentnim magnetom 3NM (120 KS), dok za rekuperaciju i čuvanje energije brinu baterije od nikala, kapacitete 6,5 Ah. Skraćeno, to je isti onaj sklop koji smo isprobali u RAV4 i čiji smo veliki obožavatelji od tog trenutka.  Dakle, sve to u poznatim brojkama znači ukupnu snagu od 218 KS i potrošnju od nekih 6 litara (velikim djelom testa smo boravili na brzim cestama i autoputevima).

Pogonski dio osigurava 218 KS, zavidna snaga donosi uvjerljive performanse (8,3 s do 100 km/h), a potrošnja je i dalje u okvirima pristojnog (oko 6 litara)

Elektromotori funkcioniraju odlično i ovakvi hibridi imaju smisla. Jedino što se nekima neće svidjeti nova EU regulativa, koja ograničava brzinu. Toga se Toyota već počela pridržavati (180 km/h), iako smo u provjerenim i sigurnim test uvjetima ostvarili prema satu najvećih 195 km/h. Dok ubrzanja djeluju posebno impresivno uz bezstupanjski mjenjač, koji ne stvara ni malo efekt 'zuajala' poput nekog motora ili skutera na cesti, a istovremeno donosi ugodi u vožnji.

Camry, automobil omiljen među američkom publikom od 1982., a u svojoj 8. generaciji prodaje se u više od 100 zemalja širom svijeta (prodan u preko 19 milijuna primjeraka). Upravo to je dokaz koliko je omiljen i kvalitetan, ali istovremeno s nekim detaljima u pogledu unutrašnjosti neprilagođen. O tome ćemo u nastavku.

Raskošan interijer prije svega donosi preglednu kontrolnu tablu sa širkim centralnim grebenom, koji će posebno cijeniti oni koji vole imati dobar dio naslona za ruku, samo za sebe. Već tamo se može primjetiti ne pretjerano lijepo izvedena opcija za grijanje sjedala, dok središnji infotainment privlači poglede dijagonalno odrezanim djelom kokpita. Sam taj zaslon ne donosi najbolju rezoluciju na tržištu, ali kupci Toyote takve detalje neće zamjeriti. Povezivost s mobilnim uređajima nije najbolja, ali jednom kada se naviknete, problema neće biti. S druge strane, brzinomjer donosi gomilu informacija, kao i head-up display koji se projicira na vjetrobranskom staklu.

Jednostavnost prije svega s ponekim zanimljivim detaljom, voljeli bismo kada bi infotainment bio nešto napredniji...

Razinu komocije podižu i udobna kožna sjedala, koja po ovim vrućim danima i nisu najbolji odabir. Dok putnici na stražnjem djelu mogu uživati u trozonskoj klimi, koju mogu narikatati po svojoj želji preko stražnjeg naslona, kada je spušten. Iako ima mjesta, Camry nije kandidat za najprostranijeg u klasi. Dojam profinjenosti definitivno daju i rolo zavjese. Na stražnjem staklu ako ste je odabrali, da stoji podignuta, sa svakim ubacivanjem u rikverc, ona će se sama spustiti. Kao što će se sama i podignuti kada krenete opet u vožnju.

Budući da se ova japanska krstarica temelji na globalnoj arhitekturi marke (TNGA). TNGA postavlja karakteristike „zabavnog vozila“ kakve vole entuzijasti, a istovremeno privlače poglede. U zavojima ili gradskoj gužvi, nećete dobiti dojam da ste u hibridu, japanski inženjeri sve bolji posao rade u tom pogledu. Još samo da dotjeraju detalja poput nekih pomalo nervirajućih sitnica.

Prestižnog i skupog dojma, Camry nema 'follow me home' funkciju, a jednako živce podiže zvuk koji izazivate sa svakim otvaranjem vozačkih vrata kada je ugašen automobil (kasnije smo saznali da se u servisu sve može aktivirati/deaktivirati). Ipak, takve sitnice nisu pokvarile utisak, Camry je automobil koji zrači sigurnošću i razumom. Pa čak i ako pričamo o cijeni od nekih 300.000 kuna, koliko će svi Camry modeli koje vidite na cesti stajati, baš kao i ovaj testni. Jednostavno, kupcima neće biti teško izbrojati nešto više od početnih 266.900 kuna, kako bi ovakvu krstaricu dodatno 'ukrasili' i sebi stvorili još izvrsniji ugođaj za putovanja.

Bilo da se gleda sprijeda ili straga, nova Camry ostavlja dojam na cesti iz svakog kuta...

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: 4 cilindra, u redu, 2487 ccm, 16 ventila DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i (ispuh) 131 kW/178 KS, A25A-FXS
Elektromotor: Sinkroni motor s permanentnim magnetom 3NM (88 kW / 120 KS)
Baterije: Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah
Kompresijski omjer: 14,0:1
Provrt x hod (mm x mm): 87,50 x 103,48
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 160 kW / 218 KS
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina, D-segment, 4v, 5 sjedala
Gabariti: 4885 x 1840 x 1445 mm
Osovinski razmak: 2690 mm
Cd: 0,29
Min. udaljenost od tla tijekom: 145 mm Krug okretanja: 11,3 m
Masa/nosivost: 1595 / 520 kg
Prtljažnik: 524 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson Strut (prednja), Double Wishbone (stražnja osovina) Kočnice: samov. diskovi 312 mm, diskovi 278 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (kombinirana): 4,8 / 4,3 / 4,3 l/100 km
Potrošnja (na testu): 6,2 l/100 km
CO2: 101 g/km

CIJENE
Testni model: 316.900 kn
Osnovni model: 266.900 kn (2.5l HSD (218 KS) CVT)

+ kvaliteta
+ potrošnja
+ vozački ugođaj

- infotainment
- detalji
- estetika   


foto: Domagoj Kovačić







Gulf

Tembo