9.8.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Toyota Yaris MY19 1.5 HSD BiTone TSS Y20, umjetnik niže klase s dušom Priusa

Najpopularniji gradski hibrid, donosi novi doživljaj u vožnji gradom, uz sve to troši kao što i očekujete. na kapaljku (4-5 litara)

Na domaćim se prometnicama, prema informacijama generalnog zastupnika, trenutno vozi preko 16.500 Yarisa, što čini 30% od ukupnog broja registriranih Toyota vozila na našim cestama. Ove brojke potvrđuju činjenicu da je Yaris vrlo popularan model u Hrvatskoj, a pod zadnje sve više u hibridnoj inačici.

Ni sami Japanci nisu propustili lijepi jubilej, njihova automobila B-segmenta, pa su posebno za tu priliku izbacili 'Y20' ediciju. Upravo takav je bio i naš testni model, vrhunski opremljena izvedba Yarisa u zlatnoj boji s Bi-Tone završnim potpisom. Upravo je naša zlatna, Bi-tone serija ograničena, jer je identična onom prvom Yarisu sa svjetske premijere davne 1998. a hrvatskim je kupcima dostupno svega desetak zlatnih primjeraka.


Punih 20 godina razlike, Yaris je omiljen lik na domaćim prometnicama...

No, zaboravit ćemo slavlje bar na trenutak. Idemo provjeriti, koliko je zapravo tu novih detalja.

Provjerena Hybrid Synergy Drive kombinira profinjeni benzinac obujma 1496 ccm i snage 75 KS s AC sinkronim elektromotorom od 45 kW, što daje sistemsku snagu od 101 KS. Dakle, Japanci nisu previše u pogonskom djelu radili izmjena. 

Oni koji su već imali prilike voziti, hibridni Yaris u nazad dvije-tri godine, odmah će reći kako i nema potrebe za nekim promjenama. Ipak, s papučicom gasa morate nježni biti, ako želite dobiti maksimalni učinak hibrida. U suprotnome, ne pretjerano snažni elektro motor brzo 'prepušta' posao benzinskom motoru.

Niste za hibridnu tehnologiju, Toyota ima Yarisa u standardnoj benzinskoj inačici.

Ziheraški dizajn znači u konačnici, prilično dosta prostora i veliku funkcionalnost. Dvobojna verzija prilično daje na atraktivnosti...

Pitate se što to znači u pogledu potrošnje. Ona ne bi smjela prelaziti brojku od 6 litara, u nekom agresivnijem režimu vožnje. No, ovaj automobil u vama budi ekonomični duh i od vas stvara racionalnog vozača koji će se vrtjeti, kao mi na 5 litara u prosjeku. Bilo je tu svega, grad, brze ceste, autoceste....

Toyotin adut B-segmenta nekima dizajnerski ne sjeda, ali to je opet stvar afiniteta. Puno prostora u auto dugom samo 394,5 cm pripisujemo monovolumenskom karakteru. Sam izgled unutrašnjosti nije najdopadljiviji u segmentu, ali zrači funkcionalnošću. 

Puno pretinaca, ukratko, jednostavnost je ovdje bila u fokusu. Isto možemo reći i za zabavni dio, točnije infotainment. Tu Japanci štekaju, nije to loše, a kako oni vole reći, njihovim kupcima se sviđa. Svejedno, mi se nadamo kako rade na nekom novom sučelju...

Tko se ovdje ne bi snašao, baš zato je Yaris omiljen među mladim, ali i starijim generacijama...

Već smo prije pisali,  redizajn je donio i veća stražnja svjetla, koja povećavaju sigurnost, ali nisu baš estetski u odnosu na prethodnu seriju tako lijepa. Dok prednja maska, na najbolji način opisuje dizajnerski štih Toyote.

Pozitivan se dojam osjeća već kad se pokrene motor, ponavljamo se, ali Yaris od vas čini mirotvorca na cesti.  Djelom je to i zbog performansi (najveća brzina 170 km/h, ubrzanje do 100 km/h - 11 s), ali odjednom vam glavna preokupacija postaje potrošnja i boravak kazaljke u ECO zoni.

Hibridni sklop, priča koja je zaštitni znak Toyote, ponovno ima smisla, potrošnja od okruglih 5 litara, a ide još dolje

Hibridni Yaris još uvijek nije jeftin automobil, zapravo on nije skup, ali u ovom segmentu svi ciljamo automobil do 100.000 kuna. No, tko cijeni filozofiju Toyote i boravi gotovo stalno u gradu, uz poticaje, ali  i bez njih, lako će se 'isprsiti do 130.000 kuna...

POGON
Motor: benzinski, redni, 4-cil., blok od alu lijeva, DOHC
Obujam: 1497 ccm
Snaga: 74 kW/100 KS
Moment: 136 Nm pri 4400/min
Elektromotor: AC Sinkroni, 45 kW, 169 Nm
Baterije: NiMH, 144 V, 27 kW, 0,94 kWh
Kompresija: 13,4:1
Mjenjač: automatski, CVT

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 3945 x 1695 x 1510 mm
Međ. razmak: 2510 mm
Cd: 0,30
Masa/nosivost: 1065/420 kg
Prtljažnik: 286/768 L
Krug okretanja: 10,3 m
Spremnik: 36  l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 262 mm/diskovi 251 mm
Ručna: mehanička
Gume: 195/60 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 11,8 s
Potrošnja (EU): 3,5/3,5/3,1 l/100 km
Na testu: 5,1 l/100 km
CO2: 84-89 g/km

CIJENA
Testni model: 139.200 kn
Bez dodatne opreme: od 137.900 kn
Osnovni benzinac 5V: od 94.100 kn (1,0 VVT-i (72 KS), 5- stupanjski ručni mjenjač)

+ temperament/odziv
+ povoljna potrošnja
+ velik komfor
+ bogata oprema

- dizajn straga
- krug okretanja








Gulf

Tembo