21.8.2017. Autor: Matko Jović

Test: Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG R-line, tako se naziva 'Passat na kvadrat'

Već s dizelskih 150 KS, izvrsnim automatskim šaltungom i još boljim podvozjem pruža performanse za dinamičnu, udobnu i sigurnu vožnju, ali će cijena od 413.302 kn mnoge okrenuti BMW-u i Audiju

Coupe-limuzina iz Wolfsburga mjera Superba ide korak dalje od CC-a te je, uz Touareg, najluksuzniji model iz Wolfsburga. Izgleda opako dobro i s dizelašem 2.0 sa 150 KS starta od 305.737 kn. Volkswagen Arteon duhovni je nasljednik CC-a, koji kao nijedan VW dosad. pomiruje limuzinske i coupeovske proporcije. To je praktična 5-vratna limuzina s izgledom i dušom coupea. Najluksuznija Volkswagenova limuzina bazirana je na modularnoj platformi za poprečnu ugradnju motora MQB, koja je izvedbom osmišljena za što prostranije kabine.

Rezultat je više nego dobar, jer karoserija dužine 4862 mm, uz kratke prevjese, stoji na međuosnom razmaku od čak 2841 mm, što jamči predsjednički komfor na prednjim i stražnjim sjedalima te najviše prostora za noge u klasi. To su proporcije Superba, malo iznad Passata. Dojam ekskluzivnosti pojačava činjenica da su LED dnevna i glavna svjetla uvijek dio serijske opreme. Da se radi o premium modelu.

Fluidna silueta pokazuje aerodinamičnost (0,27), a fino ispeglani stražnji dio krije prtljažnik obujma čak 563 litre. Impresivni su sustavi potpore: aktivna hauba, automatska regulacija razmaka, autonomno kočenje, kontrola vožnje u traci, pomoć u vožnji zastojima... Elegance i R-Line linije su opreme, prva je orijentirana je na luksuz i eleganciju, a druga (testna) sportski napucana opcijama koje doprinose sportskom duhu i dinamičnosti. Raskoš se vidi po virtualnim kokpitom na 12-inčnom zaslonu, s pet vrsta prikaza relevantnih pokazivača.

Elektroničko podešavanje ovjesa DCC nudi 43 postava za maksimalnu kontrolu vožnje i jedini je model u klasi s takvim sustavom. Osim u izgledu i opremi, vidljivo je i u ponudi motora, koja počinje s dobro poznatim dizelašem 2.0 TDI snage 150 KS. Pored standardne prednje vuče u ponudi su i modeli s naprednim pogonom na sve kotače. Benzinski dio ponude zasad drži najjači 2.0 TSI s čak 280 KS, serijski vezan uz integralni pogon 4MOTION i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva.

Najesen u ponudu stiže 1.5 TSI sa 150 KS i 2.0 TSI sa 190 KS, koji se također serijski isporučuje s mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ponuda dizelaša počiva na slavnom 2.0 TDI, u izvedbama sa 150, 190 i 240 KS, pričem najjači ima dva turbopunjača. No, vratimo se testnom modelu, s najkorištenijim turbodizelašem, koji iz 1968 ccm razvija 150 KS pri samo 3500/min (zadržava ih do 4000/min), a više od snage 'govori' okretni moment od 340 Nm pri 1750-3000/min

Performansama pomaže automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, koji je zbilja vrh među automatskim robotiziranim mjenjačima. Stupnjeve mijenja gotovo neosjetno, bez prekida toka snage, pa su performanse bolje nego s ručnim šaltungom. Jasno, od 150 KS i 340 Nm, premda Volkswagenovi motori po tradiciji pružaju više od deklariranog, ne mogu očekivati čuda uz ukupnu masu od blizu 1,7 tona, ubrzanje do stotke za 9,1 s i najveća brzina od 220 km/h dovoljni su i za vožnju u visokom ritmu. Visokoj 'špici' pogoduje fluidna forma i povoljna aerodinamika.

Podvozje, s 18-colnim kotačima i gumama 245/45 te snažne kočnice omogućavaju brzu i sigurnu vožnju, jasno davajući do znanja da su 'brži od motora, odnosno da mogu podnijeti i dvostruko veću snagu. Istodobno, osjećaju se udobnost i uvjerljiva sigurnost. Bez problema moguće je solidnim brzinama 'peglati' zavoje, a ima i dovoljno snage za izvlačenje iz zavoja. Premda se, ako se baš traži naglašena dinamičnost, osjeća da u graničnim uvjetima malo 20-ak konja, ne treba tražiti 'kruha svrh pogače'. Ovaj paket zbilja pruža sve što i Passat 2.0 TDI, ali poboljšano.

Velika je vrlina potrošnja, koja je na testu iznosila 6,5 litara. Računajući masu, performanse i automatski mjenjač to je više nego dobro, a točka na i je prvoklasna izvedba, do posljednjeg detalja. Cijena za bazni model, s prednjim pogonom, dizelskih 150 KS i opremom Elegance je 305.737 kn, a za istu motorizaciju s paketom R-Line treba platiti 341.913 kn. Ako više volite benzince za 2.0 TSI 4MOTION DSG Elegance s 280 KS, a imate debeo novčanik, izdvojit ćete 385.075 kn, odnosno 420.482 kn u izvedbi R-Line. Mijenja predodžbu o Volkswagenima.

Zaključak, Arteon je super, ali veliko je pitanje isplati li se po toj cijeni ipak više Audi A4 ili BMW Serije 3, ili čak osnovne verzije Audija A6 i BMW-a Serije 5. Jer, ako vam je dovoljan Volkswagen, a među tako skupim autima brend je puno, često i sve, zašto ne izabrati znatno jeftinijeg Passata?!

POGON
Motor: turbodizel, R4, 16V, zupčasti remen, aluminijska glava, blok od čeličnog lijeva, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1968 ccm
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500-4000/min
Moment: 340 Nm pri 1750-3000/min
Mjenjač: DSG 7 st.
Pogon: na prednje kotače.

KAROSERIJA
Izvedba: coupe-limuzina, 5 vrata
Gabariti: 4862 x 1871 x 1427 mm
Međ. razmak: 2841 mm
Masa: 1650 kg
Prtljažnik: 563 - 1157 l
Spremnik goriva 66 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 340 mm/puni diskovi 310 mm
Ručna: električna
Gume: 245/45 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 9,1 s
Potrošnja (EU): 5,4/4,0/4,5 l/km
Na testu: 6,5 l
CO2: 116-114 g/km

CIJENA
Testni model: 413.302 kn (55.852 eura, bez doplata 341.913 kn (46.204 eura)
Osnovni model: 305.737 kn (41.316 eura) - 2.0 TDI DSG Elegance/150 KS
Najskuplji model: 441.860 kn (59.711 eura) - 2.0 TDI Bi-turbo R-line/241 KS

+ dizajn i komfor
+ pogonski sklop
+ ležanje i dinamika
+ sigurnost
- cijena, skupe doplate





Mazda


Gulf

Tembo