16.6.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO DSG Comfortline, novi 'kralj benzinaca'

Osvježena 'sedmica', s hi-tech turbobenzinskih 150 KS i filigranskim DSG 7, neosjetno isključuje dva cilindra i šalta, fino vuče (8,3 s, 215 km/h), a troši 7-8 litara

Jesmo li konačno dobili turbobenzinske alternative proslavljenim Volkswagenovim turbodizelašima 1.6 TDI i 2.0 TDI? Prvome s 85 kW (116 KS) alternativa je jednako snažni 1.0 TSI, a pristigao je hi-tech turbobenzinac 1.5 TSI, koji u jednom sklopu objedinjuje sve tekovine suvremene tehnologije.i puca iznad glava onih koji su dosad kupovali vrlo uvjerlji, temeljito ispeglan i dokazan 2.0 TDI. Uz direktno ubrizgavanje benzina četvrte generacije, koje je tlakove ubrizgavanja podiglo na 350 Nm tu je turbopunjač promjenjive geometrije (VNT), što je novost i 10x zahtjevnije nego kod turbobenzinaca, jer su temperature i do 100⁰C više. I to nije sve...

Konačno smo, na dužem testu, isprobali smo kako funkcionira tehnologija isključivanja cilindara (dva od četiri) u situacijama kad motor radi s malim opterećenjem, čime se štedi gorivo i dobiva na ekologiji. Taj je motor povisio sve bitne tlakove (prednabijanje, ubrizgavanje, izgaranje), a za trećinu je smanjio otpore trenja. To je istodobno poboljšalo performanse te smanjilo potrošnju i habanje motora.

Za njega je, kao stvoren automatski mjenjač DSG 7, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Riječ je o novoj generaciji automatiziranog udvojenog prijenosnika snage, sa suhom tarnom dvostrukom spojkom, koja prijenosne stupnjeve mijenja u treptaju oka, bez prekida toka snage, s mogućnošću šaltanja ručicom mjenjača i polugicama uz volan. 


Redizajnirana se verzija prepoznaje po LED-elementima u stražnjim svjetlima i lijepim 17-colnim felgama. Straga je, za razliku od osnovnog 1.0 TSI, multilink ovjes

Testirali smo verziju sa srednjim paketom opreme, koji je dodatno napucana opcijama i to otvara jedinu, ali ipak ne beznačajnu manu. Naime, bez dodatnih opcija Golf 1.5 TSI EVO DSG Comfortline stoji 200.156 kn, a s doplatama 'ceh' se penje na 249.706 kn. Dakle, ovo je prvoklasni kompakt, 'top of the top' među turbobenzincima nove generacije, a takav opremom oplemenjen model ne može biti jeftin.

Novi turbobenzinski 'biser', koji će činiti okosnicu u programu koncerna iz Wolfsburga, za sve brendove (Volkswagen, Audi, Seat i Škoda), oduševljava već nakon paljenja. Radi toliko uglađeno i tiho, da bolje od toga ne može. U leru se čini kao da je ugašen. Na pritisak gasa spontano povuče, ali, koliko god je filigranski uglađen i, baš profinjen, nema dojam početnog ubrzanja kao 2.0 TDI.

Jest da 1.5 TSI ima jednakih 150 KS kao i 2.0 TDI, ali raspolaže s 250 Nm, za razliku od dizelskih 340 Nm. Premda hvata stotku za 8,3 s, tri desetinke brže nego dizelaš, dakle 'forca' je tu, za 1.5 TSI su prva vrlina uglađenost i ravnomjerne radne karakteristike, a tek potom žestina. Naime, za dinamičnost i temperament okretaje treba držati na visokoj razini, ali motor to spremno, s lakoćom prihvaća.

Temperament i međuubrzanja pojačava mjenjač DSG 7, koji kad se nagazi gas šalta i dva stupnja niže. Kazaljka okretomjera naglo poskoči i s leđa se osjeća snažan potisak. Performansama pogoduje kvalitetno podvozje, sa stražnjim multilinkom (1.0 TSI i 1.6 TDI imaju straga polukrut) i 17-colnim alu felgama s gumama 225/45. To je i prava mjera te nema potrebe doplaćivati 18-colne.

Za klasu turbobenzinca 1.5 motor vuče dinamično, spontano i ubrzanja su kontinuirana. Izvrsno je izbalansiran, a elastičnosgt mu povećava turbopunjač VNT

Upravljač, ovjes, kočnice..., sve je školski precizno, konkretno i Golf izvrsno podnosi ti snagu, jasno dajući do znanja da i sa 100 KS više samo na prednjim kotačima ne bi bilo problema. Kako i kod svih turbobenzinaca potrošnja bitno ovisi o žestini vožnje. Kod ovog, s isključivanjem cilindara pri manjem opterećenju posebno. U umjerenom ritmu potrošnju je lako spustiti i ispod pet litara, kad se 'klizi' trenutačna je potrošnja dvije do četiri litre.

Ali, kad se nagazi, trenutačna potrošnja prelazi i 15.  Realno, ako se vozi umjereno, trema računati na šest do sedam, a ako se drži malo bolji ritam, to je sedam do osam. Razlika prema jednako snažnom dizelašu, koji bolje vuče u startu, a 1.5 TSI ga potom stigne i prestigne je oko litre do litre i pol. To je korektna, prihvatljiva razlika i, treba odmah naglasiti, ne može se očekivati ista potrošnja kao s 2.0 TDI. Zaboravite na takve priče.

Ovaj je 'paket' izvrsno prilagođen za grad, jer ima dinamičnosti, a istodobno, kad se prati ritam vožnje, uz isključivanje dva cilindra postiže se povoljna potrošnja. Prija mu otvorena, zavojita cesta, kad se kombinacijom dobrog potencijala motora i mogućnošću ručnog šaltanja i dva stupnja može postići zavidan temperament. Dovoljno žestine nudi i na pretjecajnoj traci autoceste.

Do 160 km/h ubrzanje je uvjerljivo, dinamično, dobro ide i brže, ali tada se osjeća da za sportski temperament ipak nedostaje malo 'špirita' pod haubom. Da se razumijemo, najveća brzina od 215 km/h pokazuje zavidan temperament i visoke mogućnosti, a u vožnji se jasno pokazuju čvrstoća i solidnost. Golf sedme generacije je prošlogodišnjim redizajnom baš sazrio i ovaj turbobenzinac,1.5 TSI,u usporedbi s 1.4 TSI kojeg mijenja, nudi kvantni skok.

Digitalizirana instrumentna ploča (doplata), preuzeta od Passata, pokazuje klasni iskorak, a ergonomija je, školski, za čistu peticu


POGON

Motor: turbobenzinski, 4 cil., 16V, blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1498 ccm

Provrt x hod: 74.5 x 85.9

Kompresija: 12,5:1

Snaga: 110 kW (150 KS) pri 5000 - 6000/min

Moment: 250 Nm pri 1500 - 3500/min

Mjenjač: automatski DSG, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: kompakt C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4258 x 1790 x 1492 mm

Međuosni razmak: 2620 mm

Cd: 0,28

Krug okretanja: 10,7 m

Masa/nosivost: 1205/430 kg

Prtljažnik: 380 - 1270 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdice.


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 278 mm/diskovi 262 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17


PERFORMANSE

Brzina: 216 km/h

0-100 km/h: 8,3 s

Potrošnja (EU): 6,1/5,0/ 4,3 l/100 km

Na testu: 7,6 l/100 km

CO2: 114 g/km.


CIJENE

Testni model: 249.706 kn, bez doplata: 200.156 kn

Osnovni 1.5 TSI: 162.474 kuna (1.5 TSI Comfortline)

Osnovni dizelaš s opremom Comfortline: 159.564 kuna (1.6 TDI)


+ vozačka pozicija

+ napredne tehnologije

+ upravljivost

+ potrošnja

- previsoka cijena




CHR



Vulkal gume