3.8.2019. Autor: Roberto Baždo

Toyota Gazoo spremna za izazove u novoj sezoni, osvajanje Le Mansa prioritet

Svjetski prvaci i pobjednici Le Mansa Toyota Gazoo Racing rano su krenuli u sezonu 2019.-2020. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) uspješnim dvodnevnim prologom na stazi Circuit de Barcelona-Catalunya u Španjolskoj.

Nova sezona počinje 1. rujna u Silverstoneu pa su se, samo pet tjedana nakon završetka sezone 2018.-2019. u Le Mansu, sve momčadi WEC-a okupile u Barceloni radi tradicionalnog predsezonskog testiranja.

TOYOTA GAZOO Racing je javnosti predstavila izmijenjeni TS050 HYBRID, koji se odlikuje dorađenom aerodinamikom. Automobil za 2019.-2020. je doživio male mehaničke izmjene, koristi isti monocoque dizajn predstavljen 2016., pa je očekivano bio izuzetno pouzdan tijekom 16 sati testiranja.

Tijekom sveukupno 917 krugova, 4.268 km po vrućem španjolskom suncu, oba TS050 HYBRID-a su prošla kroz program procjene aerodinamike i guma, kao i testiranja različitih postavki hibridnog pogonskog sklopa, osmišljen kao zadnji korak u pripremama na stazi za novu sezonu, budući da nema planova za dodatna testiranja prije utrke u Silverstoneu.

Ovaj test je bio prva prilika za ocjenu utjecaja nedavnih izmjena oko povećanja najmanje težine TS050 HYBRID-a za 40k g u usporedbi s početkom prošle sezone, iako WEC nikada prije nije posjetio Barcelonu, pa nije bilo mogućnosti usporedbe.



Na kraju ova dva dana oba TS050 HYBRID-a, koji su pobijedili u sedam od osam utrka prošle sezone, su bili na vrhu po ostvarenim vremenima zahvaljujući najbržem krugu od 1 minute i 29,141 s koju je ostvario José María López u TS050 HYBRID s brojem 7, koji dijeli s Mikeom Conwayjem i Kamuijem Kobayashijem.

Krug Kazukija Nakajime u automobilu broj osam, čiju posadu osim njega čine još Sébastien Buemi i Brendon Hartley, bio je drugi sa samo 0,046 s zaostatka, dok je treći bio Rebellion broj 1, sa zaostatkom od 0,267 s.

Pored redovnih vozača u utrkama, ova testiranja su bila ujedno i prvo javno pojavljivanje kao testnog vozača i rezervnog vozača za utrke u momčadi Toyota Gazoo Racing za Thomasa Laurenta. Ovaj mladi Francuz je odvozio 78 krugova na svom drugom testiranju za ovu momčad, vozeći automobil broj 7 ujutro, a broj 8 poslije podne.
  
Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7): „Prošlo je dosta vremena otkad sam vozilo ovdje u Barceloni, i bilo je lijepo vratiti se na ovu stazu, iako je pomalo čudno da je ovo bila zadnja prilika za vožnju do početka nove sezone. Imali smo nekoliko vrućih dana što otežava stvar za vozače, ali prošli smo kroz to i odvozili najviše krugova što smo mogli kako bismo se pripremili za Silverstone. Naučili smo mnogo o dorađenom automobilu i sve je prošlo glatko, pa vjerujem da smo spremni za prvu utrku.“

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7): „Odvozili smo mnoštvo krugova automobilom za 2019.-2020. i sve je dobro prošlo. Nismo prije testirali ovdje u Barceloni, ali smo kroz kratko vrijeme postali brzi i uspijevali prolaziti kroz naš program različitih usporedbi. Sretan sam načinom na koji se sve odvijalo. Naše testiranje za novu sezonu je gotovo, ali momčad će naporno raditi prije Silverstonea kako bi dovršili konačne pripreme i znam da ćemo biti spremni za taj izazov.“

José María López (TS050 HYBRID broj 7): „Bio je ovo dobar test i uživao sam ponovno biti u automobilu. Uz dorađenu aerodinamiku, ima nekih stvari na koje se treba naviknuti, pa je za sve bilo korisno prikupiti mnoštvo podataka prije prve utrke. Ovo je moja treća sezona u ovoj momčadi i stvarno joj se radujem, posebno ponovno dijeliti automobil s Mikeom i Kamuijem te raditi zajedno s momčadi, što je uvijek zadovoljstvo. Silverstone je relativno blizu i mislim da smo spremni.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8): „Jako sam zadovoljan kako je ovdje sve prošlo. Prošli smo mnoštvo kilometara i ovo je bilo važno s našim paketom za Silverstone. Zamjećujemo da se konkurenti približavaju zbog naše veće težine, pa će to biti dobro za navijače, čini mi se. S obzirom na to da je ovo prvi put da smo vozili u Barceloni, bilo je teško raditi usporedbe, ali činilo mi se da je dorađeni automobil profinjen, što je dobar temelj. Sada se trebamo pripremiti za Silverstone i izvući najviše što možemo iz automobila.“

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8): „Uživao sam vratiti se u Barcelonu po prvi put nakon 2009. Ova staza je vrlo malo izmijenjena u odnosu na prije, pa je bilo lako ući u ritam. Visoke temperature su stvarale teškoće, ali osim toga, testiranje je mirno prošlo i naučili smo dosta toga o postavkama i gumama. Posebno sam zadovoljan što sam po prvi put vozio novi paket; zadovoljan sam doradama.“

Brendon Hartley (TS050 HYBRID broj 8): „Imali smo pozitivna dva dana i bio je dobar osjećaj bolje se upoznati s TS050 HYBRID-om, koji je začuđujuće drukčiji od mog prethodnog automobila u WEC-u. Uvijek ima puno toga za naučiti o novom automobilu, ali zadovoljan sam napretkom i osjećam da sam brz. Bilo je korisno ponovno podesiti način vožnje kroz promet, a bio je dobar osjećaj i surađivati s mojom novom momčadi; inženjeri, mehaničari i ostali vozači su me toplo dočekali.“


Thomas Laurent (testni i rezervni vozač): „Moj je dan sasvim dobro prošao. Uvijek je lijepo se vratiti u ovaj automobil i surađivati sa svima u mojoj novoj momčadi. Dobro sam se osjećao u automobilu; svi su jučer odradili odličan posao kako bismo dobro podesili automobil. Odradili smo neka dugačka testiranja, pa vrijeme po krugu očito nije bilo optimalno, ali to nam nije niti bio cilj. Testiranje je dobro prošlo i prikupili smo podatke koje trebamo zbog čega sam zadovoljan. Odvozio sam preko 70 krugova, što uopće nije loše imajući na umu da je bilo četiri vozača po automobilu.“