11.1.2019. Autor: Roberto Baždo

Toyota RAV4 i kraj SUV priče kakvu znamo, jer nova najavljuje još bolje stvari

Jedan od najpopularnijih SUV modela uopće, postaje potpuni hibrid, a napredovao je i u pogledu funkcionalnosti

Oble i napuhane linije odlaze u povijest. Novi RAV4 Izgrađen je za vožnju i oblikovan za isticanje. Sad postaje robustan i još profinjeniji u interijeru. 

U gradu će se očekivano osjećati kao kod kuće. Što zbog ekonomičnog pogona, a što zbog pogleda s visoka za odličnu preglednost. Pri čemu položaj za vožnju vam omogućava potpunu kontrolu. 

Novi pogonski sklop Hybrid Dynamic Force, koji se po prvi put ugrađuje u novi RAV4, je četverocilindrični hibridni benzinski motor od 2,5 litre, usmjeren na čisto zadovoljstvo vožnje. Koristeći direktno i indirektno ubrizgavanje goriva, daje veliki okretni moment pri svim brzinama. Najveći okretni moment na stražnjim kotačima je povećan s 953 na 1.300 Nm, pružajući čvrste performanse, što je posebno uočljivo prilikom kretanja na mekanim i skliskim podlogama.


Povrh toga, razina okretnog momenta koji se usmjerava na stražnje kotače je isto tako značajno povećana, što znači da je raspodjelu sprijeda/straga moguće podešavati do 20:80, ovisno o podlozi. To omogućava izvanredne performanse bez kompromisa i daje vam pouzdanost u svim uvjetima vožnje - istovremeno pružajući zabavu u vožnji.

Uveden je program Trail Mode, koji daje izvedbi RAV4 Hybrid AWD-i još veću sposobnost izvlačenja - radi najboljeg mogućeg prianjanja na podlogu i kontrole. To je pokazatelj sinergije pogonskog sklopa Hybrid Dynamic Force i inovativnog sustava Hybrid AWD-i koju su inženjeri stvorili. Dobivate prednosti hibrida uz vozne sposobnosti SUV-a.

Pored ovih poboljšanja, najveća snaga je povećana na 163 kW / 222 KS za Hybrid AWD-i, dok je za sustav FWD (pogon na prednje kotače) povećana na 218 KS/160 kW. Kao dokaz snage RAV4 u stvarnom svijetu, neka posluži podatak da ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 8,1 sekundu. Za vozača to znači mirnije, linearno pokretanje vozila iz mjesta i poboljšanu učinkovitost pri većim brzinama - drugim riječima, raspolažete snagom koja vam je potrebna, kada vam je potrebna.

Novi RAV4 može voziti bilo kuda i svukuda. Od gradskih prometnica s ograničenjem emisije do autocesta s više prometnih trakova i lokalnih cesta u teškim uvjetima. Zahvaljujući filozofiji „snaga bez kompromisa“, RAV4 pruža dojmljive performanse, voznost, učinkovitost i ogromna poboljšanja tehnologiji vožnje.

Toyotina nova globalna arhitektura (Toyota New Global Architecture - TNGA) predstavlja temelj za sav budući razvoj Toyotinih pogonskih sklopova i vozila. Ona označava revoluciju u načinu na koji proizvođač oblikuje, konstruira i proizvodi vozila te je integralni dio Toyotine misije proizvodnje sve boljih automobila koji su sve ljepši, pružaju sve veći užitak i sve su sigurniji.

Nova platforma TNGA je usavršila srž, osnovne dijelove koji čine RAV4, podižući razinu ukupnog iskustva. Platforma TNGA podupire „pouzdanost i prirodnost“ u vožnji što je odlika koju je Toyota željela postići s novim modelom: „pouzdanost” u povoljnim reakcijama na poremećaje u vožnji uz zadržavanje osjećaja stabilnosti, te „prirodnost“ u intuitivnom odzivu na vozačeve zahtjeve.

Primjer brojnih poboljšanja je smještaj i oblik spremnika goriva, koji je potpuno izmijenjen, poboljšavajući upravljanje i raspodjelu težine. Postignuto je i sveukupno smanjenje težine automobila, spuštanje težišta i povećanje krutosti šasije - zahvaljujući čemu je RAV4 još jednostavniji za upravljanje i pruža još više užitka u vožnji.

Platforma TNGA je omogućila Toyotinim dizajnerima više slobode u postizanju cilja: stvaranje novog RAV4 snažnog SUV karaktera i oblikovanje koje ga izdvaja od drugih modela u tom segmentu. Oblikovan u punoj formi koja se proteže od prednjeg kraja, preko bokova do stražnjeg kraja, RAV4 daje snažan dojam mase s autentičnim SUV mogućnostima - postižući snažan i individualan vanjski izgled.


Pogled na preoblikovanu unutrašnjosti pruža brojne radosti jer su sva osjetila namirena, od luksuznih, mekanih površina do niske razine buke u kabini i udobnog sjedenja. Gdje god sjedili, imat ćete dovoljno prostora - straga su sjedala proširena, a prostora za noge je dovoljno da se možete protegnuti. Iz perspektive vozača, nova šasija TNGA pruža položaj za vožnju koji je dodatno poboljšan, uz bolju preglednost i, kroz to, bolje i lakše upravljanje vozilom - ključna odlika čistog SUV-a.

Prtljažnik iza stražnjih sjedala je veći nego prije, uz najveću zapreminu u segmentu i potpuno ravan pod. Njegova ukupna dužina je povećana za 60 mm, što je rezultiralo s čak 79 litara više. Novost je i opcija uz preklopljena stražnja sjedala, tako će novi RAV4 unijeti brdski bicikl rame veličine 29“ bez skidanja kotača. U prtljažniku se nalazi podnica u dvije razine, podesiva po visini, koju je moguće izvrnuti u slučaju kada trebate prevoziti prljave predmete.

Stražnja sjedala je moguće podijeliti-preklopiti u omjeru 60:40 radi prijevoza tereta nezgodnog oblika, dok je sitnije predmete moguće odložiti u mrežice na bokovima prtljažnika i tako spriječiti njihovo pomicanje u prtljažniku. Pametni detalji uključuju rukohvat na poklopcu prtljažnika koji može poslužiti kao vješalica te električno pomicanje poklopca prtljažnika s bezručnom funkcijom.

Dodatno, poboljšani paket Toyota Safety Sense osigurava izuzetnu sigurnost za vas, vaše putnike i druge sudionike u prometu. Tako dobivate užitak uz najvišu razinu sigurnosti u segmentu, od proizvoda koji je pun osobnosti, upečatljivog dizajna i profinjene udobnosti u unutrašnjosti - postavljajući presedan za suvremena SUV vozila. 

Novi RAV4 očekujemo na proljeće u domaćim salonima.






BMW banner