10.11.2019. Autor: Željko Marušić

Treba li pri izmjeni zupčastog remena izmijeniti i semeringe koljenastog i bregastih vratila?

Tada je preporučljivo izmijeniti i sve dijelove koji su direktno i indirektno povezani na funkcioniranje tog sklopa, a i pumpu rashladne tekućine, jer se sve radi u istom radnom postupku...

Naime, ako bi se izmijenio zupčasti remen, a ne i pumpa rashladne tekućine, u slučaju da otkaže naknadno, trebalo bi ponoviti cijeli postupak, uz ponovno rastavljanje desnog boka motora i skidanje zupčastog remena. 

A nakon skidanja, zupčasti remen ne smije se vraćati u motor. Semerinzi (osovinske brtve) koljenastog i bregastog vratila su neizravno povezani za funkcioniranje zupčastog remena.

Naime, ako kroz njih procuri motorno ulje i dođe do zupčastog remena, on može lako preskočiti, a tada nastaje havarija motora (sudaranje klipova i ventila).

Uz to se sprječava gubitak motornog ulja, što smanjuje troškove i važno je za 'zdravlje' motora. Zbog toga se pri izmjeni zupčastog remena obvezno mijenjaju i semerinzi, jer je izmjena jednostavna, kad je bočni dio motora već rastavljen.


U sklopu se svakako mijenjaju i natezač i prateći valjci (vodilice) zupčastog remena, jer direktno utječu na funkcioniranje razvodnog mehanizma. Ako puknu ili popuste, također dolazi do preskakanja remena i havarije motora.

Zbog toga pri izmjeni zupčastog remena treba u sklopu izmijeniti sve navedene dijelove, uz isti trošak rada. Tada se svakako mijenja i kanalni remen, koji pokreće alternator i kompresor klima uređaja.






Mazda


Gulf

Tembo