7.9.2019. Autor: Željko Marušić

Treba li pri paljenju motora pritisnuti papučicu spojke?

Pritiskanje papučice spojke pri paljenju motora preporučljivo je kod svih automobila s ručnim mjenjačem, jer se time mjenjač odvaja od motora te smanjuje otpor (opterećenje) elektropokretača i trošenje struje akumulatora, a motor lakše pali...

Je li ispravno paliti motor automobila sa stisnutim kvačilom ili ne treba stisnuti kvačilo? Neki kažu da je bolje da se kvačilo pritisne radi manjeg otpora motora i radi čuvanja mjenjača, anlasera. Neki pak kažu da je bolje ne stisnuti kvačilo radi tlaka ulja i slično. Razlikuje li se to od auta do auta? 

Nenad S.

Pritiskanje papučice spojke prilikom paljenja motora uobičajeno je i preporučljivo kod svih automobila s ručnim mjenjačima. Kad se pritisne spojka, mjenjač se odvoji od motora te elektropokretač ima manji otpor za pokretanje motora.

Pritom se ne okreće ulazno vratilo mjenjača sa zupčanicima, sinkronim prstenovima, kandžastim spojkama i ležajevima. Kako se smanjuje otpor na elektropokretaču, posebice kad je hladno, pa je ulje u mjenjaču zgusnuto, smanjuje se jakost struje koju elektropokretač vuče iz akumulatora. 

Time se i olakšava paljenje, posebice kad je akumulator dotrajao. Kod mnogih auta ne može se ni pokrenuti motor bez da se stisne papučica spojke, jer je to i važna sigurnosna mjera da se ne pokrene anlaser (elektropokretač) dok je mjenjač u brzini (uključen prvi stupanj prijenosa ili hod unatrag). 

Papučicu spojke uvijek treba pritisnuti do kraja.