13.1.2011. Autor: (zl)

TUNING ZAHVATI

Među prvim preradama na automobilima koje popularno nazivamo i tuniranim automobilima kreće se sa promjenom filtera zraka, auspuha, svjećica i slično..

Među prvim preradama na automobilima koje popularno nazivamo i tuniranim automobilima kreće se sa promjenom filtera zraka, auspuha, svjećica i slično..

Zamjenom serijskog filtera zraka sa protocnijim filterom u narodu popularno nazvanom „gljivom“ automobil neće dobiti znatna poboljšanja performansi, a još manje povećanje snage motora no sigurno je da će puno lakše dobivati više zraka što znači kako će reakcija na gas biti malo bolja kao i što će lakše postizati veće okretaje. Bitno je naglasiti kako će se i zvuk usisa znatno promijeniti, stoga savjetujemo svima koji ne vole glasan i bučan automobil da ovakvu vrstu tuninga izbjegavaju. Vrijedi još spomenuti i negativne strane postavljanja sportskog filtera zraka, od prethodno spomenute velike buke, do nešto veće potrošnje goriva ali i mogućeg oštećenja senzora protoka zraka zbog slabijeg filtriranja zraka čime više nečistoće ulazi u motor.

S obzirom na razne vrste i podjele filtera potrebno je provjeriti odgovara li takav filter vašem automobilu te ga postaviti na odgovarajuće mjesto i osigurati mu dotok hladnog zraka. Kod nekih motora potrebno je resetirati memoriju računala (ECU) skidanjem kleme akumulatora kako bi računalo moglo poništiti stare i postupno prilagoditi nove parametre rada zbog većeg protoka zraka.

Promjenom ispušnog sustava većina tunera odmah smatra zamjenu zadnjeg lonca i stavljanje protočnijeg. Upravo nepravilnim odabirom i nestručnom montažom može se postići kontra efekt te vozilo izgubiti na agilnosti i snazi. Za što efikasniji ispušni sustav potrebno je ubrzati izlazak plinova iz motora, a osnovna je ugradnja protočnog ispušnog lonca uz skidanje katalizatora te povećanje promjera cijevi ali i skraćivanje cjelokupne dužine ispušnog sustava. Za svaki motor potrebno je zasebno prilagoditi takav zahvat, ali svi djele zajednički princip rada. Upravo zato ukoliko se spremate za ovakav zahvat odnosno preradu postojećeg ispušnog sustava poželjno je posavjetovati se sa stručnjacima kako bi se u najboljem omjeru moglo naći rješenje za vaš automobil i motor.

Ugradnjom sportskih svjećica koje pak daju jaču iskru ne dobivaju se nikakva poboljšanja na serijskim motorima te je njihov efekt ugradnje gotovo jednak ugradnji sportskog filtera (nešto bolji odziv na gas, te lakše postizanje većeg broja okretaja). Ukoliko ugrađujete takve svjećice poželjno je u kompletu izmijeniti i kablove svjećica kao i podesiti paljenje.

(zl)





Mazda


Gulf

Tembo