22.10.2014. Autor: Željko Marušić

U Costa Smeraldi vozili smo Volkswagen Passat osme generacije (B8)

Bolji u svemu i osjetno prostraniji, postaje novi 'zakon srednje klase', osnovni dizelaš 1.6 TDI Trendline sa 120 KS, već uvjerljivih performansi (10,7 s, 206 km/h), stajat ce 187.000 kn

Nakon upoznavanja na salonu u Parizu, na prezentaciji u Costa Smeraldi vozili smo Volkswagen Passat osme generacije. Potpuno nov, a već se s velike udaljenosti vidi da se radi o adutu D-segmenta iz Wolfsburga, novom 'zakonu srednje klase'. 

To je i očekivano, jer je serija B8, iz jeseni 2010., bila tek temeljito redizajnirana verzija B6 iz 2005. Gospodskiji stil pokazuje da novi model želi zakoračiti u premium segment, a izvedba na modularnoj platformi MQB donosi niz prednosti. Po tradiciji, paralelno su predstavljeni osnovni model (Sedan) i karavan (Variant), jednakih gabarita.

Zbog izvrsnih transportnih mogućnosti i gotovo jednakih performansi, očekuje se da će pola svih Passata biti te verzije. Dužinom od 4767 limuzina je 2 mm kraća od prethodne, a karavan gotovo centimetar. Međuosni je razmak povećan na 2791 mm (+79), što je velik dobitak za komfor i prtljažnik. Kotači su više pomaknuti prema krajevima auta, pa je prednji prevjes smanjen za 67, a stražnji za 13 mm. 

Karoserija je proširena na 1832 (+12) i snižena na 1456 (-14) mm. Korištenjem čelika visoke čvrstoće masa je smanjena za 90 kg, a noseća je struktura očvrsnuta za trećinu. Sve su to preduvjeti za bolje performanse, veću dinamičnost i sigurnost te nižu potrošnju. 

Dizajn koji jače vuče na luksuz od prethodnog, najavljuje repozicioniranje Passata na više, što se jako dobro vidi u unutrašnjosti. Premda nema iznenađenja, jer je kokpit izvedbom sličan kao u Golfu VII, sve je napravljeno finije i dotjeranije, po mjeri premium segmenta. Novost je što će kupci moći birati izvedbu instrumentne ploče. 

Uz klasičnu, na kakvu smo navikli (školski primjer preglednosti), moći će se doplatiti digitalna (virtualna), po uzoru na Mercedes-Benz S-klase. Prvi su dojmovi više nego povoljni, a uskoro ćemo o svemu više. 

U paleti motora su benzinci 1.4 TSI sa 125 KS do 2.0 TSI sa 280 KS o pogonom 4x4. Zanimljivija je dizelska ponuda, a 95 posto ukupne prodaje činit će dizelaši 1.6 TDI sa 120 KS i 2.0 TDI sa 150 KS. 

Najsnažniji dizelaš je nabildan na 240 KS i 500 Nm. Pored ručnog mjenjača dostupan je i automatski DSG sa šest i sedam stupnjeva. Oprema je podijeljena u paketima Trendline, Comfortline i Highline. 

Za nas je najzanimljivije da će osnovni dizelaš 1.6 TDI Trendline sa 120 KS stajati 187.000 kn. Pruža li dovoljno dobre performanse? Itekako! Omogućava ubrzanje do stotke za 10,7 s i najveću brzinu od 206 km/h. Slično će koštati i osnovni benzinac 1.4 TSI sa 125 KS. Prvi se primjerci očekuju u siječnju 2015.