11.8.2018. Autor: Željko Marušić

U Peugeotu 407 2.0 HDi povećava se razina ulja

Problem je u propuštanju goriva na brizgaljkama i istrošenju cilindara, što je štetno za motor, jer se smanjuje viskoznost i gube temeljna svojstva motornog ulja, a istodobno se povećava začađenje i potrošnja

Imam Peugeot 407 2.0 HDi iz 2005., koji je prije 2011. uvezen iz Italije. Dosad je prešao 289.000 km i još uvijek dobro vuče, premda kod davanja gasa pojačano čađi (to mi kažu oni koji voze iza). No, to me toliko ne zabrinjava koliko činjenica da se razina ulja, a mijenjam ga na 15.000 km, ne smanjuje nego čak povećava. Na početku bude na maksimumu, a na kraju i pola centimetra iznad...

Goran D.

Iz toga proizlazi da se pri kraju intervala u karteru, uz ulje i nečistoće (što je normalno), nalazi i gorivo, koje kapa u karter zbog propuštanja na brizgaljkama i/ili lošeg izgaranja. To je moguće jedino ako dođe do istrošenja u cilindrima/karikama. Moguća je i kontaminacija, odnosno 'dopuna' rashladnom tekućinom, zbog probijanja na brtvi glave motora.

Zbog toga se ubrzava trošenje vitalnih dijelova. Nužan je servis brizgaljki, odnosno izmjena oštećenih, a u slučaju preniskih tlakova kompresije i servis razvodnog mehanizma, odnosno izmjena klipnih karika. Istodobno je preporučljivo skratiti interval izmjene ulja na 10.000 km. Svakako koristite potpuno sintetično motorno ulje 5W-40, a koristilo bi korištenje posebnog dodatka za ulje, koji smanjuje trenje i habanje te produljuje vijek motora.


 




Mercedes kampanja




Vulkal gume