2.2.2019. Autor: Željko Marušić

U Škodinom muzeju predstavljen zrakoplovni motor iz 1926., L&K Lorraine-Dietrich 450 W12 s 450 KS

Iz 24,4 litre radnog obujma razvijao je 450 KS, u ratnom dvokrilcu Letov Š-16, pukovnik Jaroslav Skala 1927. doletio je od Praga do Tokija

Ako vas iznenađuje strelovit uspjeh Škode posljednjih 20 godina. Kao i sve veća izvjesnost da će novim modelima Superb, Octavia i Scala definitivno zakoračiti u premium segment (konačno, Škoda je sredinom 1930-ih, modelom Superb, bila u rangu Mercedes-Benza), upoznajte se s uspjehom češkog proizvođača u zrakoplovstvu. 

U Škodinom je muzeju predstavljen monumentalni W12 motor  iz 1926. (takvu su konfiguraciju češki stručnjaci osmislili desetljećima prije Audija, odnosno Volkswagena) L&K Lorraine-Dietrich 450. Iz obujma od 24,4 litre razvijao je 450 KS pri 1850/min, trošeći 240 grama goriva i 12 grama ulja po konjskoj snazi i satu. 

Proizvedeno ih je 50, a ugrađivali su se u češke borbene zrakoplove Letov, jednokrilca Š-12 i dvokrilca Š-16. Kako bi se dokazala njegova istrajnost, 1927. je Letovom Š-12 pukovnik Jaroslav Skala, doletio od Praga do Tokija.






Vulkal gume

Autowill