21.5.2019. Autor: Željko Marušić

Ugradnja dizelskog motora 1.9 TDI u benzinski Passat 1.8

Moguća je, ali zbog drukčijeg mjenjača te veće mase i vibracija nije preporučljiva...

Nedavno sam jeftino kupio Volkswagen Passat iz 1995., s benzinskim motorom 1.8 sa 90 KS. U dobrom je stanju, ali troši puno benzina pa sam odlučio zamijeniti motor i ubaciti turbodizelski 1.9 TDI sa 90 KS. U servisu gdje to rade, rekli su mi da je dovoljno promijeniti samo motor, a mjenjač ostaje isti. U servisu mi radi prijatelj, pa bi ga ugradili povoljno. Isplati li se?

Andro M.

Ugradnja dizelskog motora je moguća, premda mjenjač nije potpuno isti. Isti je osovinski reduktor, u sklopu diferencijala (3,94), jednake su dimenzije i priključci i jednaki su prijenosni omjeri prva dva stupnja oba mjenjača (3,78 i 2,12). Ostala tri, u benzinskoj verziji (1,46, 1,03 i 0,84), kraći su nego kod dizelske verzije (1,36, 0,92 i 0,72). 

Zbog toga bi se nešto poboljšala elastičnost i performanse u višim stupnjevima, uz proporcionalan porast buke i potrošnje, što je čak i prihvatljivo. Ipak, takav je zahvat nepreporučljiv, jer je dizelski motor teži i izaziva veće vibracije te možete imati problema s osloncima motora i prednjim ovjesom. Ako se ipak odlučite za izmjenu, prije ugradnje izmjerite tlakove u cilindrima, koji trebaju biti ravnomjerni i ne manji od 28 bara. 

Ako to nije slučaj, motor treba najprije dovesti u red (polugeneralka ili generalka), odnosno, što je pametnije - odustati od ugradnje. Ako su tlakovi dobri, prije ugradnje treba temeljito servisirati Bosch-pumpu, turbopunjač i brizgalice te preventivno izmijeniti zupčasti remen s pratećim valjcima i napinjačem.






BMW banner