18.11.2019. Autor: Oliver Marić

Usporedni test: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs Volkswagen T-Roc 1.5 TSI, konačan kraj Njemačke dominacije?

Atraktivni kompaktni crossover iz Koreje, ima sve preduvjete za ulazak u bitku, ali nešto se pita i miljenika Hrvata..

Coupe, crossover ili SUV? Novi Kia XCeed kombinacija je svega navedenog. U prvom usporednom testu odmjerili smo snage s vrlo sličnim, hit modelom iz Wolfsburga - Volkswagen T-Roc dobio je ozbiljnog konkurenta. Uzbuđenje je zagarantirano! Naposljetku, Ceed je pobijedio Golfa u usporednom testu u kompaktnom razredu, a to nije baš česta slika usporedbi. Pogotovo kad ih Nijemci provode. Mi smo naš test odradili u suradnji s ekipom Driveteam.hr.

Šanse da se taj uspjeh ponovi nisu loše, dapače. Tehnologija u novom XCeedu dolazi iz Ceeda, a u T-Rocu od Golfa - MQB platforma. Čak su i motori jednaki kao u nedavno odrađenom testu: 1.4 T-GDi u Kiji i Volkswagenov 1.5 TSI. Osim toga, T-Roc je već dvije godine star … što i izgled Nijemca malo sugerira. U usporedbi s XCeedom, T-Roc izgleda pitomo i ne baš goropadno. S druge strane, Kia može igrati na kartu izgleda, posebno u ovoj plavoj boji kao što je bio naš testni auto. S užom prednjom rešetkom i duljim poklopcem od Ceeda, par plastičnih dijelova naokolo i kupeovskom padajućom linijom krova izgleda izvrsno.

Volkswagen u usporedbi s Kijom po pitanju dizajna gubi dah, XCeed djeluje puno svježije i masivnije...

Dizajneri su se poigrali i s opremom u unutrašnjosti. Kokpit izgleda svježe i čisto, s visokokvalitetnim površinama mekim na dodir, dok Volkswagen odlikuju velike površine od tvrde plastike.

Kia XCeed je prva Kia ikad s digitalnom instrumentnom pločom (12,3'') i prekrasnim grafikama. Novi 10, 25'' zaslon na dodir za navigacijski i multimedijski sustav dio su standardne opreme u Ex Way paketu. Spomenuta oprema također uključuje udobna sjedala s upadljivim šavovima. Sjedeći položaj je 3,5 cm viši nego u Ceedu, ali opet ne previsoko kao u klasičnom SUV-u. Udobna razina negdje između.


Straga je gotovo jednako udobno, a jastuci sjedala su mekani. Dovoljno je ugodnog prostora za duge noge. A oni koji možda očekuju bolju kvalitetu u VW-u odnosu na Kiju - ta su vremena prošla. Naravno, VW je dobro izgrađen, ali takva je i Kia. A čini se da je u Kijine detalje uloženo više truda.


KIA XCeed i na oko, ali i u praksi djeluje ipak prostranija od ljutog konkurenta...

Testni XCeed pokreće 1.4-litreni motor sa 140 KS. Motor si dopušta malo turbo oklijevanje od sekunde, ali potom solidno povuče. Dugo ostaje tih, malo šuška u srednjim okretajima, a njegov zvuk jača pri višim okretajima. Zapravo, najveći minus je taj pomalo neuvjerljiv turbo benzinac (potrošnja oko 8 litara). Ipak, očito je Xceed podešena da se vozi neutralno. Ovjes mu je prilično dobar, a reagira samo na grube neravnine. Uz izravan upravljač, lako je upravljati, a i agilniji je od VW-ovog. Pohvalimo i kočioni put s hladnim kočnicama od 35,7 m, koji je 1,6 m kraći od kočionog puta VW. Kia pobjeđuje. Ponovno.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI počinje s cijenom od 181.603 kuna. Dok je KIA dostupna od 181.990 kuna....


Zaključak: Kia je ponovno uspjela. I pobijedila VW. Kia je odnijela pobjedu i sa XCeedom je pronašla novi, zanimljivi format.

Poredak:
1. mjesto: KIA XCeed 1.4 T-GDi izgleda izvrsno, ima razumnu količinu prostora i živahan motor. Praktična je za vožnju i izvrsno opremljena. A također ima i poznato 7-godišnje jamstvo.


                                                                                                               (foto: Domagoj Kovačić)

2. mjesto: VW T-Roc 1.5 TSI T-Roc ima dosta prostora, uravnoteženo rukovanje i živahniji motor, prijateljski je nastrojen prema korisniku multimedije. Jamstvo je svega 2 godina na vozilo.






Mazda


Gulf

Tembo