8.7.2019. Autor: Roberto Baždo

Utrka neočekivanog ishoda, Lamborghini nema šanse protiv kamiona?

Ovakve priče obično u startu već nemaju smisla, ali nekoliko tona teže vozilo od 'bika' ovaj put nas je odlučilo demantirati...

Mike Whiddett odveo je sportsko driftanje na novu razinu nakon što je dobio zeleno svjetlo za transformaciju kultnog Lamborghini Huracana u driftajućeg demona za natjecanje s timom Kamaz Master, pobjednicima relija Dakar. Ova revijalna utrka najavila je tradicionalni Festival brzine u britanskom Godwoodu koji ove godine traje od 4. do 7. srpnja.

Snimka utrke protiv pobjednika Dakara, Eduarda Nikolajeva donosi mnoštvo atraktivnih kadrova poput onog u kojem je Whiddett uhvaćen dok je vozio ispod kamiona u zraku. Par se u videu utrkuje do posljednjeg slobodnog mjesta na Festivalu brzine u Goodwoodu. Dok Whiddetta hvata nervoza jer mora s preuređenim Lamborghinijem prijeći preko rešetke, Nikolaev se s lakoćom probija kroz ogradu. Na kraju ih dočekuje neugodno iznenađenje.

Prilikom transformacije superautomobila, Whiddett je koristio prilagođenu karoseriju Liberty Walk, dok su se prednji i stražnji branici elegantnog, tvornički svježeg Lamborghinijevog modela morali rezati kako bi auto bio spreman za dvoboj s kamionom tima Kamaz Master.

„Napraviti #NIMBUL, kako ga zovem, ostvarenje je sna za mene. Oduvijek sam htio stvoriti superautomobil spreman za drift. Trebalo je četiri tjedna za pretvoriti Huracan u #NIMBUL i ne mogu dočekati trenutak kad ću ga pokazati publici na Festivalu brzine. To je različito od bilo čega drugog, a vozila koja su tamo su nevjerojatna“, rekao je uzbuđeni Whiddett.

Nikolaev je za Whiddetta imao samo riječi hvale. „Ovo je drugi projekt na kojem smo Mike i ja zajedno radili. On je živa legenda, majstor svog zanata. Jedva čekam vidjeti što ljudi misle o ovome.“

Inače, Whiddett ima zanimljivu životnu priču. Odgojila ga je samohrana majka koja se uz mladog Mikea zaljubila u motore, a svi prihodi dvočlane obitelji gotovo uvijek su išli na nadogradnje i popravke.


Mike je kao vozač motocrossa zaradio svoj nadimak 'Ludi', a kasnije se okrenuo drifterskoj sceni s modificiranom Mazdom RX-7 od 515 konjskih snaga koja je napravljena u Whitteddovom MADLAB-u.

Drifting vožnja postaje sve popularnija u motosportu. Takozvano driftanje se postiže korištenjem ručne kočnice prije dodavanja gasa, naglim mijenjanjem balansa težine na velikoj brzini ili primjenom velike konjske snage kako bi se kontrolirali kotači, a rezultat svega je i razarajuća buka motora.

Uspješno driftanje automobila zahtijeva pravu vještinu, posebno u natjecanjima profesionalaca. Pri brzinama koje prelaze 100 km/h i suparnicima koji voze paralelno nekoliko milimetara pored vas, jasno je da je za ljude poput Whiddetta puna vozačka predanost najbitnija.


foto: Red Bull





Mazda


Gulf

Tembo