24.1.2019. Autor: Željko Marušić

Revolucija u servisiranju: 'virtualni' mehaničar uskoro zamjenjuje klasičnog!

Sustav ‘augmented reality’ najavljuje dramatično unapređenje postupka servisiranja automobilskog motora, jer će omogućiti preciznije i brže provođenje nužnih operacija te znatno smanjiti fizički napor automehaničara, a time i cijenu rada

Tehnologija ‘cyberspace’, koja je umjetnom 3D slikom unaprijedila dizajniranje kokpita, počinje se koristiti u servisiranju. BMW je predstavio sustav ‘augmented reality’, koji kompjutorskom simulacijom stvara trodimenzionalnu stereoskopsku sliku unutrašnjosti motora.

Projicira je na monitoru elektroničke kacige te se okretanjem glave dobiva potpun uvid unutarnjih dijelova motora. Specijalnim rukavicama s osjetnicima, uz vizualni, može dobiti i ‘fizički’ kontakt s klipovima, ventilima, koljenastim vratilom... Sve se može nadgledati putem tableta.

To je od velike koristi pri konstruiranju i servisiranju. Augmented reality će povećati kvalitetu održavanja te skratiti vremena potrebna za servisiranje. Potpunim uvidom u cjelokupni proces održavanja te simuliranje slijeda svih radnih operacija, serviser će cijelo vrijeme imati slobodne ruke za rad. 

Time će se povećati preciznost i kvaliteta te smanjiti mogućnost pogreške. Posao mehaničara postat će znatno lakši, a rizik ozljeđivanja svest će se na minimum. Sustav ‘augmented reality’ omogućit će produljenje servisnog intervala, smanjenje troškova održavanja i što je najvažnije - povećanje pouzdanosti i kvalitete automobila.