22.5.2019. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Golf 1.6 iz 2006. ('Petica') teško postiže više od 4500/min

Atmosferski SOHC benzinac s osam ventila vjerojatno ne dobiva dovoljnu količinu goriva, mogući su uzroci: filtar goriva, regulator tlaka goriva, pumpa za gorivo i brizgaljke

Posjedujem Volkswagen Golf 1.6 ('Peticu') sa 102 KS iz 2006., koji je dosad prešao 204.000 km. 

Odnedavno je počeo slabo vući pri visokim okretajima i teško postiže više od 4500/min. Pri nižim okretajima i ako se naglo ne ubrzava, problema uglavnom nema...

Mladen V.

S obzirom na godine i kilometre, treba provjeriti stupanj istrošenja, a to je najbolje mjerenjem stupnja kompresije hladnog motora. Kod tog motora trebali bi biti 13 bara i viši, a ako su nepravilni ili preniski (10 bara je donja granica) tada će trebati skidati glavu motor te provjeriti stanje cilindara/klipnih karika, odnosno ventila i sjedišta ventila. 

Propuštanja na jednom i/ili drugom posljedica su dotrajavanja te izazivaju pad snage i probleme s postizanjem viših okretaja. Zasigurno je došlo do određenog habanja, ali simptomi prvenstveno ukazuju da taj trajan i izdržljiv atmosferski benzinac s jednim bregastim vratilom i osam ventila (to je kod rabljenih, zbog veće pouzdanosti i lakšeg održavanja - vrlina!) da motor ne dobiva dovoljnu količinu goriva. 

Mogući su uzroci: filtar goriva, regulator tlaka goriva, pumpa za gorivo i brizgaljke. Najprije treba izmjeriti tlak goriva - kad se uključi kontakt treba biti najmanje 3,4 bara, a u praznom hodu ne bi smio biti manji od 3 bara. Svakako savjetujemo čišćenje brizgaljki (izmjenu dotrajalih) i izmjenu filtra goriva, a treba provjeriti i pumpu goriva, jer je to, uz termostat, jedna od rijetkih slabosti tog motora.