7.6.2019. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Golf 1.6 iz 2006. teško ide iznad 4500/min

Sve ukazuje da motor ne dobiva dovoljnu količinu goriva, mogući su uzroci: filtar goriva, regulator tlaka goriva, pumpa za gorivo i brizgaljke...

Posjedujem Volkswagen Golf 1.6 ('Peticu') sa 102 KS iz 2006., koji je dosad prešao 254.000 km. Problem je što motor slabo radi na visokim okretajima, teško postiže više od 4500/min i slabo vuče. Na nižim okretajima i ako se naglo ne ubrzava, problema uglavnom nema.

Ivan B.

S obzirom na godine i kilometre treba provjeriti stupanj istrošenja, a to je najbolje mjerenjem stupnja kompresije. Kod tog motora trebali bi biti 13 bara i viši, a ako su nepravilni ili preniski (10 bara je donja granica) tada će trebati skidati glavu motor te provjeriti stanje cilindara/klipnih karika, odnosno ventila i sjedišta ventila. 

Propuštanja na jednom i/ili drugom posljedica su dotrajavanja te izazivaju pad snage i probleme s postizanjem viših okretaja. 

Zasigurno je došlo do određenog habanja, ali simptomi prvenstveno ukazuu da taj trajan i izdržljiv atmosferski benzinac s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila (to je kod rabljenih, zbog veće pouzdanosti i lakšeg održavanja - vrlina!) da motor ne dobiva dovoljnu količinu goriva. 

Mogući su uzroci: filtar goriva, regulator tlaka goriva, pumpa za gorivo i brizgaljke. Najprije treba izmjeriti tlak goriva - kad se uključi kontakt treba biti najmanje 3,4 bara, a u praznom hodu ne bi smio biti manji od 3 bara. 

Svakako savjetujemo čišćenje brizgaljki (izmjenu dotrajalih) i izmjenu filtra goriva, a treba provjeriti i pumpu goriva, jer je to, uz termostat, jedna od rijetkih slabosti tog motora.





BMW banner