24.10.2019. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Golf VIII će pokoriti tržište, evo i zašto:

Prvoklasan u svemu, bogato, hi-tech opremljen, protivno trendu najjači adut dizelaš 2.0 TDI sa 116 i 150 KS, dvostruko čišći od važećih eko-normi, u benzinskoj paleti 3-cilindraši 1.0 TSI (90 i 110 KS) i 1.5 eTSI (130 i 150 KS) te plug-in-hibridi s 204 i 245 KS, Top Gun Golf R ispaljivat će 333 KS, dostupan početkom 2020. od 139.000 kn...

Konačno, stigao je Volkswagen Golf VIII. Isti (ne baš sasvim), ali puno bolji. Dizajnerski, najveće su novosti prednji multifunkcijski LED-farovi s ‘obrvama’, koje osmoj generaciji kompakta iz Wolfsburga daje dozu novog personalityja.

On je najuspješniji model marke Volkswagen svih vremena: Golf je od svojeg prvog dana prodan u više od 35 milijuna primjeraka. Pravi fenomen. Sada startnu poziciju zauzima novorazvijena, osma generacija ovog bestselera: digitalna, umrežena, prediktivna, s intuitivnim rukovanjem i inovativnim električnim sustavom. 

Nijedan Golf nikada nije bio progresivniji. S čak pet hibridnih verzija uvodi električnu revoluciju u klasu kompaktnih vozila; njegova digitalna arhitektura unutrašnjosti omogućuje novu dimenziju intuitivnog rukovanja; vožnja s potporom moguća je do 210 km/h,...

Kao prvi model marke Volkswagen upotrebljava kolektivnu inteligenciju prometa putem značajke Car2X i tako prediktivno upozorava na opasnosti. Svjetsku premijeru marka Volkswagen slavi ondje gdje je Golf stvoren te gdje se već 45 godina razvija i proizvodi: u Wolfsburgu, u 'Autostadtu'. 

Napravljen je na novoj generaciji modularne platforme za poprečnu ugradnju (MQB), s povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS), zbirno čak 52 posto masenog udjela te je novi Golf, usprkos dodatno nabijen hi-tech opremom i gadgetima te za čak 30 posto čvršći masi 'ubio' za 45 do 60 kg. 

To je prvi eliksir za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva (i ekologije) i jamstvo da će, ne samo osvojiti pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP testu, nego i briljirati. Drugi je smanjenje koeficijenta otpora zraka na 0,275. Za hatchback C-segmenta - izvrsno!

Gabariti su slični, novi je Golf tri centimetra duži, centimetar uži i pola centimetra niži, konkretno 4284 (+29) x 1789 (-10) x 1456 (-4) milimetara. 

Praktički jednak je i međuosni razmak 2636 (-1) mm. No, posebno oblikovanim, ergonomski profiliranim sjedalima i 'ispeglanom' interijeru postignuto je više komfora i udobnosti, najveći je napredak lijepih 11 mm više prostora za koljena straga. 

Novost je i digitalni 10,25 inčni kokpit, koji je dostupan u deset različitih grafika. Uz doplatu je dodirni 8,25 inčni u sredini. U opciji je najbolji infotainment Apple CarPlay s navigacijom Discovery Pro i induktivno punjenje te mogućnost interaktivnog povezivanja Car2X.

Realno najveći adut je novi dizelaš 2.0 TDI sa 116 i 150 KS, dvostruko čišći od važećih eko-normi Euro 6d-Temp te već zadovoljava normama Euro 6d, koje stupaju na snagu u rujnu 2021. U Wolfsburgu su itekako naučili lekciju na aferi Dieselgate...

Osnovna verzija zamjenjuje jednako snažnog 1.6 TDI, koji se povlači iz programa. Prema najavi, nudit će u svemu više, a usto će, premda veći i realno moćniji, biti 7 posto štedljiviji i za klasu čišći

U benzinskoj su paleti 3-cilindraši 1.0 TSI (90 i 110 KS) i 4-cilindarski, koji će biti meko-hibridni, s 48-voltnom instalacijom te nove oznake 1.5 eTSI (130 i 150 KS). Potrošnju goriva smanjio je za čak 17 posto, a u Volkswagenu su posebno ponosni na smanjenje ispuha za čak 80 posto!

Jak su adut plug-in-hibridi 1.4 TSI PHEV, eHybrid sinergijske snage 204 KS i sportski GTE, s 245 KS, koji litij-ionskom baterijom kapaciteta 13 kWh mogu samo na struju, prijeći 65 km. Dakle, danima, na posao - s posla, moći će voziti bez kapi goriva.

Predviđene su i verzije na zemni plin 1.5 TGI. Naravno, u sljedećoj će godini stići sportske turbobenzinskih, GTI s 250 KS i GTI Performance s 270 KS, obje s 4-cilindarskim turbobenzincem 2.0 TSI. Taj će motor, u Top Gun verziji Volkswagen Golf R, s pogonom 4x4, ispaljivati 333 KS.

Električne verzije (e-Golf), naravno, nema, jer tu ulogu preuzima novi model Volkswagen ID.3. Osnovni Volkswagen Golf 1.0 TSI, s 3-cilindarskih turbobenzinskih 90 KS, u Njemačkoj će stajati oko 18.500 eura, kod nas vjerojatno 139.000 kn. 

Svaka čast svim verzijama i sviranjima rekvijema za dizelaše, ali najmanje 75 posto svih Golfova na našem će tržištu biti turbodizelskih 2.0 TDI sa 116 KS, a s istim od 150 KS pokrivat će više od 90 posto potražnje za 'Osmicom'!

Prošla su vremena kad su Golfovi serijski bili 'goli' te se sve bitno doplaćivalo. Već u osnovnoj opremi su prednja i stražnja LED svjetla, multifunkcijski volan, automatski klima uređaj, digitalni kokpit (Innovision Cockpit), paljenje bez ključa (Keyless Start) i mobilnu povezivost (We Connect i We Connect Plus).. 

Visoki sigurnosni standardi ispunjeni su serijskim sustavom upozorenja napuštanja trake (Lane Assist) i upozorenja na prepreke ispred vozila i pješake, s autonomnim kočenjem (Front Assist).

Novost je i specifikacija paketa opreme. Umjesto Trendline, Comfortline i Highline sada će kupci moći birati Golf, Life i Style Sportski paket R-Line dobio je svoju prepoznatljivost te će se brendirati i dalje.

Prvi će primjerci našim kupcima biti dostupni u siječnju 2020. Nastavlja se saga o najuspješnijoj seriji automobila u povijesti. Svjedočimo dolasku osme generacije mega-popularnog kompakta iz Wolfsburga, koji se počeo proizvoditi 1974. i dosad je proizveden u 36 milijuna primjeraka.

Koliko je uvjerljiv odlazeći model sedme generacije, Volkswagen Golf 1.6 TDI Rabbit, pisali smo u testu. A novi Golf na naše tržište stiže u prosincu. Cijene zasad nisu poznate, a u Njemačkoj će startati sa 18.500 eura, za osnovni Volkswagen Golf 1.0 TSI s 90 KS.






Mazda


Gulf

Tembo