9.12.2018. Autor: Željko Marušić

Volkswagen Passat B9 (2021.) premium izvedbom zapaprit će i eliti

Rastegnut na 485 cm, nabijen luksuzom i visokom tehnologijom, forsirat će turbobenzinske i plug-in hibridne verzije, stići će i električni e-Passat, ali, ako ga ne 'zakolju' političari, glavni će adut biti usavršeni dizelaš 2.0 TDI

Volkswagen Passat osme generacije, vozili smo na prezentaciji u listopadu 2014., potom i testirali na hrvatskim cestama te se uvjerili kako je napredovao prema, također uvjerljivom prethodniku. Dolazi vrijeme za redizajnirani model, koji će biti predstavljen u ožujku 2019. na salonu u Ženevi, a na našem se tržištu očekuje prije ljeta. 

Dobit će nužna unapređenja, u opremi, motorima (dobiva novog turbobenzinca 1.5 TSI i temeljito usavršenog turbodizelaša 2.0 TDI), opremi i infotainmentu, kako bi produljio uspješan tržišni 'život' do jeseni 2021., kad se na salonu u Frankfurtu IAA'21 očekuje potpuno novi model.

Passat devete generacije (B9) bit će najavljen već 2020. modelom za kinesko tržište, a ono što je već jasno, napravit će klasni iskorak u premium izvedbi, gabaritima i tehnologiji. Bit će napravljen na modularnoj platformi MQB druge generacije, a tehnološki bit će 'napuhana' verzija Golfa VIII, kojeg ćemo vidjeti na jesen sljedeće godine. 

Za komfor je važno što će se međuosni razmak  povećati na 284 (+5) cm. Povećanje čvrstoće za trećinu i smanjenje mase za 30 kg, usprkos osjetno povećanim gabaritima, temelj je za poboljšanje dinamike i smanjenje potrošnje.

Karoserija će biti produžena na 485 (+7) i proširena na 186 (+3) te snižena na 145 (-1) centimetara. Naravno, uz standardnu limuzinsku verziju, nudit će se i karavan Variant

A ono što se uočava na ilustracijama novog modela, bit će znatno aerodinamičniji. Koeficijent otpora zraka od 0,25 ipak neće biti rekordan, jer u Wolfsburgu žele da auto izgleda 'gospodski'. 

To će naglašavati otmjenija maska, evolucija onoga što smo vidjeli u luksuzno-sportskoj izvedenici Passata, modelu Arteon. Velik će iskorak pokazati unutrašnjost, otmjenom izvedbom s LCD virtualnim kokpitom, glasovnim komandama, najsuvremenijim infotainmentom i izvedbom luksuzne poslovne limuzine. 

Sve će biti naglašeno funkcionalno, ugledno, ali bez pretjerivanja. U ponudi motora bit će benzinci, hibridi, dizelaši (da, dizelaši!), a puno se očekuje od električne verzije e-Passat. Benzinsku će ponudu otvarati 'tehnološki biser' 1.5 TSI, koji će se nuditi sa 150 i 180 KS, a bit će podloga za hibridnu verziju, sustavne snage 211 KS. 

'Ozbiljniji' benzinac bit će 2.0 TSI, u verzijama s 220 i 280 KS. Kalkulira se i s 3.0 V6 motorom, kojeg ćemo najprije upoznati u Arteonu. To je dodatna najava iskoraka prema eliti.

Velik adut bit će usavršeni dizelaš 2.0 TDI, sa 136, 163 i 204 KS), koji će najnaprednijim sustavima redukcijskog katalizatora (SRC), uklanjanja dušikovih oksida (AdBlue) i filtra čađe (PDF) biti jedan od najčišćih motora s unutarnjim izgaranjem na tržištu. 

Ako ne dođe do većih fiskalnih promjena, 90 posno modela na našem tržištu bit će dizelaši 2.0 TDI sa 136 i 163 KS. Električna verzija e-Passat bit će napravljena u sklopu modularnog elektromotornog koncepta MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten), s  autonomijom od čak 500 km. 

Nema sumnje, novi će Passat od 2021., kao i dosadašnji, biti 'zakon' na tržištu poslovnih limuzina...


PROČITAJTE I SLJEDEĆE ČLANKE:

VOLKSWAGEN PASSAT 8. GENERACIJE, MALO KRAĆI, ŠIRI I NIŽI, A PUNO BOLJI OD PRETHODNIKA

TEST VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI COMFORTLINE DSG

Rabljeni: Volkswagen Passat B7 (2010. - 2015.), solidnošću demantira statistike

RABLJENI: VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI HIGHLINE (2008., 106.604 km)

45 godina: Volkswagen Passat B1 (1973. - 1981.), milijunski uspjeh na krilima Audija 80





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill