11.3.2019. Autor: Željko Marušić

Volvo S80 2.0T iz 2005. sa 293.000 km u leru radi nestabilno i gasi se

Turbomotori su visoko opterećeni, a vaš je auto možda prešao i više od deklariranog, ako je usto često forsiran i ako nije dobro održavan, možda je već ozbiljno istrošen...

Prošle sam godine kupio Volvo S80 2.0T iz 2005., koji je uvezen iz Italije te je dosad prešao 293.000 km. Donedavno je radio dobro, a sada je počeo raditi nemirno, mijenja broj okretaja i gasi se...

Mario K.

Turbomotori su visoko opterećeni i ako je vaš auto puno prošao, ako je često forsiran i ako nije dobro održavan, možda je već ozbiljno istrošen. 

Podrijetlo nije dobra preporuka, jer Talijani natprosječno maltretiraju automobile i često ih loše održavaju. Turbobenzinac 2.0T sa 180 KS radio se za talijansko tržište, zbog davanja, a na našem se prodavao 2.5 T s 210 KS. 

Izmjerite tlak prednabijanja (tlakomjer se postavlja u usisnu cijev iza kompresora) - ne bi smio biti niži od 0,7 bara. Potom izmjerite tlakove kompresije (trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9,5 bara). 

Ako to nije u redu, ništa drugo neće koristiti, prije temeljitog popravka motora. Ako su tlakovi dobri (što nije izvjesno), očistite brizgalice te provjerite lambda sondu, potenciometar zaklopke snage i senzor tlaka usisnog zraka. 

Uzrok može biti i u propuštanju zraka u usisnom sustavu, na obujmicama i priključcima senzora, kad motor usisava 'falš zrak', te se ne može podesiti pravilna smjesa goriva i zraka.





BMW banner