25.2.2018. Autor: Željko Marušić

Volvo XC40: U klinču s Q3, X1 i GLA, šminkom i sigurnošću

Umanjenica XC60, kompaktni SUV nabijen gadgetima, jednakom koncepcijom i potentnom motorizacijom pruža više dinamike, a švedska je solidnost u manjem pakiranju još izraženija

Nakon što je krajem 2014. uveo drugu generaciju SUV-a visoke klase XC90 (4950 x 2008 x 1776), a lanjskog proljeća drugu generaciju SUV-a srednje klase XC60 (4688 x 1902 x 1658), Volvo nas je nedavno ugodno iznenadio prvim kompaktnim - XC40 (4425 x 1863 x 1652). Još se  jednom potvrdilo kako je 2010., kad je kineski Geely od Forda kupio Volvo, počela renesansa i povratak u sami vrh premium marki za švedsku tvrtku. Švedski je brend podjednako uspješan u svom klasičnom i SUV/Crossover programu.

Pametna poslovna filozofija, u kojoj su Kinezi osigurali financije i prisutni su samo u temeljnom kontrolingu, a izvornom su švedskom timu prepustili potpunu razvojnu, dizajnersku i poslovnu slobodu, rezultiralo je respektabilnim modelima. Možda je teško priznati, ali ako se analizira kako su napravljeni Audi, BMW i Mercedes-Benz, Volvo je nešto malo - iznad, prvenstveno solidnošću izvedbe. Premijera trećeg, najmanjeg SUV-a bila je očekivana, jer ulazi u ring s Audijem Q3, BMW-om X1 i Mercedes-Benzom GLA. 



Razmjerno velik međuosni razmak (2702 mm), širina (1863) i visina (1652) daju najveći komfor u klasi, a stabilnost je uvjerljiva, premda je podnica uzdignuta 211 mm


Premda je uspješno igrao na kartu dizajna, švedski model više 'daje' na ozbiljan terenski stil, nego na ono što mnogi nazivaju crossoverima. Modularna platforma CMA, koju je Volvo razvio s matičnim Geelyjem, ima najveću torzijsku čvrstoću u klasi, a proizvodi se od najčvršćeg švedskog čelika. Početni model, kako je uobičajeno u klasi (radi cijene, potrošnje i emisije), ima prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač. Snažniji su 4x4, sa ZF-ovim automatskim, s osam stupnjeva. 

Tehnološka optimizacija kod Volva je dovedena do savršenstva, pa paletu motora pokriva 4-cilindraš obujma 1969 ccm, u turbobenzinskoj verziji T3/152 KS, T4/190 KS i T5/247 KS te turbodizelskoj D3/150 KS i D4/190 KS. Snažniji dizelaš je twin-turbo. Solidnost izvedbe, prvoklasna izvedba te maksimalna posvećenoj aktivnoj i pasivnoj sigurnosti bile su odrednice u konstrukciji. Ovom izvedbom ciljaju na mlađe kupce, to potvrđuje 'svilen' dizajn i vrhunska tehnologije. 



Digitalni kokpit TFT 12,3-inčni te središnji 9-inčni pokazuju da je XC40 razinom visoke tehnologije i gadgeta u samom vrhu klase, usto je i najtiši SUV

Uz sve što osigurava 'sigurnost kao u bunkeru', XC90 je opremljen i sustavom sigurnosne orijentacije. Dizajneri su mudro iskoristili vanjski i unutrašnji dizajn većih modela, dali su im dozu originalnosti. Ista motorizacija u manjem pakiranju doprinosi dinamičnosti. D4 do stotke ubrzava za 7,9 s i postiže 210 km/h, takav XC60 za  8,4 s uz 205 km/h, a XC90 za 9,2 s uz 205 km/h. SUV-jurilica, nema što, a najpogođenija i najisplativija je verzija s dizelašem od 190 KS i 400 Nm (tehnički podaci). 

Volvo Pilot za poluautonomne vožnje i Volvo City Safety su među naprednim sustavima koji XC čine jednim od najsigurnijih, ne samo u klasi, Prioritet je bila i dinamika vožnje. Najveća brzina od 210 km/h i ubrzanje do stotke za 7,9 s uvjerljive su performanse dizelaša D4 sa 190 KS, pokazujući da je i osnovna dizelska motorizacija D3/150 KS dovoljna. Ako to nije dovoljno, može se izabrati turbobenzinac T5 s 250 KS omogućava sprint do stotke za 6,5 s i brzinu od 230 km/h, uz prosječnu potrošnju 7,1 l/100 km. Dugohodni turbodizelaš (82 x 93,2) nudi se u verzijama D3/150 KS, s jednim turbopunjačem i D4/190 KS s dva. D2/120 KS i D5/235 KS nisu u paleti.


Razmjerno velik međuosni razmak (2702 mm) osigurava komfor, a izvrsno podvozje s pogonom 4x4 dinamičku stabilnost u najzahtjevnijim uvjetima. Za normalne je uvjete doovoljan prednji pogon


POGON 

Motor: turbodizelski, R4, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva, ugrađen sprijeda poprečno

Obujam: 1969 ccm

Snaga: 140 kW (190 KS) pri 4250/min

Moment: 400 Nm pri  1750-2500/min

Mjenjač: autom. 8 st.

Pogon: 4x4, stalni


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV C-segm., 5 vrata

Gabariti: 4425 x 1863 x 1652 mm

Međ. razmak: 2702 mm

Cd: 0,34

Masa: 1728 kg

Prtljažnik: 460 - 1336 l

Spremnik goriva 55 l


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 325 mm/puni diskovi 310 mm

Ručna: električna

Podnica od tla: 211 mm

Gume: 235/60 R18, opcijske do 21-colnih.


PERFORMANSE 

Brzina: 210 km/h

0-100 km/h: 7,9 s

Potrošnja (EU): 5,1 l

Realno: 6,5 do 8 l

CO2: 133 g/km


CIJENA 

330.000 kn (43.990 eura), D4 AWD Momentum, 190 KS;

240.000 kn (33.990 eura), D3 Kinetic, 150 KS.


+ aktivna/pasivna sigurnost

+ prvoklasna izvedba

+ performanse/potrošnja

+ oprema i gadgeti

- visoka cijena




Mercedes kampanja




Vulkal gume