1.2.2015. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Hyundai i20 1.2 Comfort Panorama

Plašit će ga se i najbolji, premda je benzinac sa 84 KS 'stara škola'

Zaoštrava se konkurencija u nižoj klasi. Nakon predstavljanja novih modela Škode Fabije, Opel Corse i Mazde 2 (dva posljednja očekuju se uskoro na našem tržištu) stigao je Hyundai i20 druge generacije. Novi se korejski adut uspješnim pokazao već na prezentaciji u Malagi, kad se dalo zaključiti da je to novi, ozbiljan igrač u B-segmentu, najvažnijem na našem tržištu. Šteta što je zakasnio u izbor 'Hrvatskog automobila 2015. godine', jer su ga mnogi vidjeli i kao sveukupnog pobjednika. Ne bi bilo nezasluženo...

Bitno je promijenjen i povećan u usporedbi s prethodnikom. Produžen na 4035 (+40) i proširen na 1734 (+24) mm to je već pošten 'komad auta', a komfor povećava međuosni razmak rastegnut na 2570 (+45) mm. Privlačnost i dinamičnost naglašava smanjenje visine na 1474 (-16) mm. Uočava se i porast kvalitete izvedbe, što je Hyundaijeva konstanta iz generacije u generaciju. Sada je to sasvim dovoljan obiteljski automobil, a ponuda počinje sa 79.990 kn, koliko treba izdvojiti za bazni 1.2 iStart sa 75 KS, doduše bez klima uređaja.


Dinamičan je stil naglašen padajućom linijom krova i crno obojenim stražnjim nosačem (to daje i malo ekskluzivnosti), a funkcionalnost i praktičnost naglašava prtljažnik obujma 326 litara

U sklopu prezentacije u Zagrebu vozili smo model 1.2 Comfort Panorama, s provjerenim benzincem obujma 1248 ccm i snage 84 KS te najbogatijim paketom opreme. Motor koji u programu koncerna Hyundai Kia već gotovo deset godina tehnološki više nije 'up-to-date' ('posljednja riječ tehnike') te se čeka 3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem. Ali, to ima velikih prednosti, jer se dokazao dobrim svojstvima i pouzdanošću te s njim ne treba očekivati nikakvih iznenađenja. A bogat paket opreme uključuje ...

... 16-colne aluminijske naplatke, parkirne senzore, LED svjetla, postolje s priključkom za smartphone, zatamnjena stražnja stakla, panoramski krov, sustav za upozorenje prelaska trake... Ukratko više nego što treba prosječnom kupcu, a taj zaključak vrijedi i za cijenu od 114.990 kn. S tom motorizacijom ponuda počinje sa 91.990 kn, koliko stoji 1.2 iLike, sa svom potrebnom opremom. Ono što odmah upada u oči je privlačna i dorađena izvedba, koja je izazivala upadljivu pozornost tijekom snimanja ovog priloga. S LED svjetlima novi i20 izgleda prvoklasno (za mjerila B-segmenta), i pomalo šminkerski.


Kokpit ima manje ugodnih iznenađenja od vanjštine. Dizajniran je racionalno i pregledno, komande su precizne i dobro posložene, a komfor gotovo kao u kompaktu. Jako dobro...

Osjećaj za volanom bolji je nego kod prethodnika, a sjedi se komfornije. Osjećaj 'jeftilena', koji je bio prisutan u Getzu (2002. - 2008.), 'u tragovima' i u prvom i20 (2008. - 2013.), potpuno je nestao. Sjedala su ugodnije profilirana, volan se može bolje podesiti (u prethodnom je bio malo previsoko postavljen), a zvuk motora bolje je prigušen. Dugohodni benzinac (71 x 78,8 mm) živahno reagira na gas, što je i logično uz povoljan omjer mase i snage automobila od 12,5 kg/KS. Činjenica da najveći moment od 122 Nm razvija pri 4000/min pokazuje da motor 'voli okretaje' (netipično za dugohodnu koncepciju). Precizan mjenjač, koji nije uz predugačak završni prijenos kao, primjerice, kod Corse 1.2, omogućava pristojnu realnu elastičnost (elastičan motor uz predugi prijenos može biti neelastičan u vožnji) i solidan temperament kad ga se vrti iznad 5000/min, ali tada postaje malo bučan.

Ubrzanje do stotke od 13,1 s i najveća brzina od 170 km/h više su nego dovoljni za obiteljski auto niže klase. Za usporedbu, to su performanse Opel Mante 1900 SR, sportskog coupea s početka 1970-ih. Dakle, sve je OK, a 4-cilindarska koncepcija, za razliku od suvremenih 3-cilindarskih, omogućava ozbiljniji i uglađeniji rad. Dodatna je to prednost, jer se stječe dojam vožnje većeg auta.


Provjereni 4-cilindraš sa 84 KS, koji se ugrađuje i u snažniju verziju i10 te Kije Picanto i Rio, osigurava dobre performanse uz prihvatljivu potrošnju, a dostupan je i u osnovnoj verziji sa 75 KS

Hyundai i20 ima i dobro složeno podvozje, koje je dorađeno i uštimano u Hyundai-Kia razvojnom centru u Rüsselsheimu. Probna je vožnja bila dovoljna za zaključak da ovjes zaslužuje pohvalu. 'Konkretan' je i dobro usklađeno s veličinom i masom auta, omogućava dobro ležanje, a nije pretvrd. Premda je korištenjem čelika visoke čvrstoće masa, u usporedbi s prethodnikom, smanjena za 40 kg, s bogatom opremom iznosi solidnih 1055 kg. To je također prilog uvjerljivosti, kojoj doprinosi i čvrsta struktura karoserije.

Nimalo ne treba sumnjati da će i20 osvojiti maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP test, za razliku od 'nove' Corse, koja se prilično osramotila s četiri. Postojanost karoserije i sigurnost osjećaju se za volanom te i20 omogućava ugodnu vožnju i dinamičnost kroz zavoje. Za razliku od većine konkurenata koji straga imaju bubnjeve, ugrađena su četiri 'poštena' diska, pa snažno kočenje zaokružuje izvrstan dojam. Potrošnja? Zbog atmosferskog 4-cilindraša, koji nije 'downsizing', ne može biti rekordno niska, ali realnih nešto više od šest litara sasvim je OK. A dogodine stiže štedljiviji, usto i temperamentniji 3-cilindarski turbo 1.0.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, lanac/VVT, neizravno ubrizgavanje (MPI)
Obujam: 1248 ccm
Provrt x hod: 71 x 78,8 mm
Snaga: 62 kW/84 KS pri 6000/min
Moment: 122 Nm pri 4000/min 
Kompresija: 10,5:1
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva 
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge; straga polukrut sa stabilizatorom 
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 256 mm, straga puni diskovi 262 mm, ABS/EBD/BAS 
Gume: 195/55 R16
Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 4035 x 1734 x 1474 mm
Osovinski razmak: 2570 mm 
Prtljažnik: 326/1042 l
Masa/nosivost: 1055/525 kg
Spremnik goriva: 50 l 
Krug okretanja: 10,6 m 
Najveća brzina: 170 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s 
Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5,1 l/100 km 
Potrošnja na vožnji: 6,4 l/100 km 
Cijena: 114.990 kn (14.933 eura)
CO2: 119 g/km
Osnovni benzinac: 79.990 kn (10.130 eura) - 1.2 iStart
Osnovni dizelaš: 101.990 kn (13.247 eura)- 1.1 CRDi iLike

+ izvrsna izvedba

+ komfor i oprema

+ ležanje i upravljivost

- osrednja štedljivost

 

dr. Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo