17.10.2018. Autor: Roberto Baždo

Vozili smo: BMW M4 - 'kockica' novog doba pravi je hedonistički serum

Mi smo isprobali, sada je red na vama! Jesenska vožnja u primjerku koji se na najbolji mogući opire drskoj i dosadnoj strani sadašnjosti, podsjetila nas je još jednom zašto svaka M izvedba koja se pojavi, odmah ponese i kultni status…

Ostati smiren, to nam je prvo bilo u glavama kada smo ga ugledali. Taj agresivni, pomalo zastrašujući nastup koji su Bavarci podarili BMW M4 kod svakog izaziva respekt. 

Neki im to prigovaraju, neki to obožavaju, ali BMW je svojim modelima unio jedan neobjašnjiv duh koji ne stari i pri tome, još bolje - teško da će ikada postati dosadan. 

Pogotovo, ako se domognete izvedbe u ‘Austin yellow’ nijansi, koja otkriva svaki mišić ovog ultimativnog modela i prilično budi uspomene na čuveni M3 (E46). 

Istinska inačica čistokrvnog sportaša, koja se krije iza tvorničkih oznaka F82 kada se pojavila bila je svojevrsna prekretnica i 'kršitelj' filozofije proizvođača. Naravno, radi se o novom nazivu - seriji 4. Kasnije se pokazalo, kako se nova nomenklatura među BMW fanovima brzo usvojila. 


Vratimo se ponovno na vanjski izgled. Na prvi pogled, sad već neko vrijeme aktualnom M4 teško je pronaći barem jednu umjerenu liniju na karoseriji. S takvim nastupom jasne su i namjere ovog bavarskog ‘bildera’. Na početku je bilo mnogo skeptika, a kao veliki upitnik je označena promjena atmosferskog V8 za redni šesterocilindraš (kodnih oznaka S55B30T0) od 2979 cm3 potpomognut s dva turbo punjača. Sumnje su se pokazale totalno besmislenim, performanse su postale još bolje, djelomično i zbog uvjerljivog DCT 7-stupanjskog automatika. Zanimljiv podatak i ništa manje bitan je kako vozilo s ručnim mjenjačem gubi na masi gotovo 40 kilograma. Znamo da vam zvuči zanemarivo, ali kada ste čest gost na ‘track day’ susretima, takve stvari igraju važnu ulogu. 

Zlatni Bavarac ispod poklopca motora koji se sada podiže klasično, kao kod mnogih drugih modela uz pomoć snažnog amortizera, skriva sklop koji ponosno nosi moćni oznake - M Power.

Nedodirljivi M modeli tako su na neki način isto zahvaćeni uslijed novih vrijednosti i utjecaja novog doba i tehnologija. Ako vas tješi, smanjena je masa motora također za nekih 10 kilograma.  No, usprkos svim promjenama gotovo je nevjerojatno koliko je eksplozivan. Tempiran je u svakom trenutku i neovisno o broju okretaja, jasno dajući do znanja da on ne poznaje pojam 'turbo rupa'. 


Fascinira u još jednom djelu, a to je njegov karakter, koji može od M4 napraviti vozilo za svakodnevno korištenje, iako njegov potencijal stalno poziva na pritiskanje papučice gasa. 

Gradska vožnja i gužve lakše se prolaze s mjenjačem s dvije spojke postavljenim u automatskom načinu rada, te amortizerima i upravljačem podešenim na jednu od prve dvije postavke (Comfort ili Sport). Ne treba ni govoriti, kako je tada ovjes znatno ugodniji, a njegovu zategnutost možete osjetiti na nekim većim neravninama i lošijim cestama. Dok pokušavamo glumiti ekonomične vozače (pri tome je potrošnja 15,5 l na 100 km), nemamo mira i prebacujemo na Sport postavku, zvuk nas odaje i naša racionalnost pada u vodu. Duboki zvuk, grgljanje prilikom svake promjene brzine još su izraženiji, jer je isprobani model dobio dodatak u vidu Akrapovičeva ispuha. Ne trebamo govoriti koliko je lako s M4 'zaplivati' u zavoju. Narančasta lampica sustava DSC (Dynamic stability control) još nam je dopustila slobodnije ruke. 

Zasigurno nitko nije posumnjao kod novog M4, kada su ubrzanja i međuubrzanja u pitanju. Tvornički podatak za ubrzanje do 100 km/h glasi svega 4,4 sekunde s DCT mjenjačem. Tim rezultatom ide u red najbržih M modela uopće proizvedenih.  Gotovo je na tragu ultimativnog M3 GTS modela.

Jeste li ikada imali prilike voziti ovako ekskluzivan i moćan automobil? Evo šanse za vas!


Glasni i teško obuzdivih 431 KS pri 5.500 pa sve do 7.300 o/min doista nudi ogromnu količinu zabave. Također, dojmljivi su i prolasci zavojima, zahvaljujući odlično posloženom Active M diferencijalu (otvoreni) koji će i od prosječnog vozača napraviti čovjeka koji djeluje kao da jako dobro zna što radi za volanom. Djelomično zaključavanje ili čak potpuno pružit će odlično prianjanje i vrtnju pogonske stražnje osovine. No, takve stvari zanimat će samo one najekstremnije. Naša preporuka je, kako se u ovom automobilu može uživati i u normalnim sferama vožnje. Dok trenutke ludila sačuvajte do odlaska na stazu.


Stoga možemo reći, duh prošlosti se vratio. Filozofija "kockice" je nekoć bila razveseliti tadašnje kupce. Dvadeset i nešto godina nakon, ti pogledi su ostali isti. Možda su se stil i način života iz temelja promijenili, ali BMW sigurno nije. 

Baš zato, svim zaljubljenicima u bavarsku marku vrlo rado ćemo preporučiti kontaktiranje domaće ekipe iz Principe rent-a-cara, koja nam je i ustupila vozilo. Bogata i atraktivna ponuda tvrtke koja nudi najam luksuznih vozila, mogla bi vas  zaintrigirati, što za ispunjavanje vozačkih snova, a što za posebne, slavljeničke događaje...


Tehnički podaci - BMW M4 (F82)

Motor: Redni, TwinTurbo, 6 cilindra

Najveća snaga: 431 KS pri 5.500 o/min

Pogon: stražnji (rwd)

Mjenjač:     Automatski, 7 DCT

Kočnice:      keramičke 400 mm 

Kotači:       Prednji: 255/35 ZR19 Stražnji 275/35 ZR19

Obujam:     2979 cm3

Najveći okretni moment:  550 Nm pri 1.850 – 5500 o/min

Spremnik goriva: 60 l

D/Š/V: 4.671/1.870/1.383

Ubrzanje 0-100 km/h:   4,4 sekundi

Najveća brzina: 250 km/h (tvornički ograničena)

Potrošnja: 14,5 l/100 km

Masa: 1497 kg

CO2 : 204 g/km

Prtljažnik: 445 l

Cijena: od 812.979 kuna




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume