13.9.2019. Autor: Nikola Jurković

Vozili smo: Ford Ranger Raptor - tenk s dozvolom za cestu, novi je kralj off-road avantura

Još jedan model iz Ford Performance radionice pokazao je sve svoje mogućnosti na jadranskoj obali, ekstremni pick-up donosi 213 KS uz 10-brzinski automatik...

Nakon što smo odradili prve vožnje s brutalno brzim Ford Focusom ST, uz njega smo isprobali možda još veću zvijezdu i pojavu - Ranger Raptor.

Predstavljeni terenac, točnije pick-up pokazao je sav svoj potencijal i sportski pedigre koji potpisuje Ford Performance. Zadar i okolica prošlog su tjedna definitvno mogli uživati u prizorima upadljivih Ford modela.

Koliko je ekstreman Raptor, govori podatak da je karoserija povišena 20% sprijeda i 13% straga u odnosu na standardni Ranger. Dojam naglašavaju i širi pragovi i blatobrani, a cijelu priču zaokružuju divovski kotači dimenzija - 285/70 R17

Još jedan razlog zašto je Raptor novookrunjeni gospodar klase ukazuju detalji poput dodatno zaštićene podnice (čelične strukture). Veliki ulazni kut omogućuje silazak s ceste u bilo kojem trenutku i početak off-road avanture.



Impresivan iz svakog kuta, moćan na terenu, dinamičan na cesti...

Novi Ranger Raptor vozi se izvrsno, s obzirom na svoje proporcije. Ne moramo ni govoriti, kako u njemu imate osjećaj da ste gospodar svega što se kreće na prometnicama. Takav nastup iziskuje posebno pažnju, nekad je jedna traka premala za njega. Električni servo volan uvelike pomaže u manevriranju grdosijom.

Odličnoj udobnosti za jedan pick-up doprinosi stražnja osovina koja dolazi s cilindričnim oprugama s uzdužno-poprečnim vodilicama, dok primjerice ostala konkurencija donosi krutu osovinu s lisnatim oprugama. Ovaj monstruozni Ford dolazi na oprugama i amortizerima svima dobro poznatog američkog proizvođača - Fox. Oni donose sportske amortizere s promjenjivom karakteristikom prigušenja na nekoliko razina.


Težak teren? Nikakav problem, naš Raptor sve je izazove savladao bez problema...

Navedena mogućnost amortizera posebno je vidljiva u 'Baja' mode programu vožnje, a još su dostupni - Normal i Sport za cestu, te za teren Mud/Sand (blato/pijesak), Snow (snijeg), Rock (kamenje). Tada se vozilo prilagođava terenu na kojem možete voziti velikim brzinama, a da pri tome u vožnji uživate i ne osjećate nelagodu. Mi smo na jednom djelu poligona, dosegnuli 90 km/h i zaista se uvjerili da ovo stvarno djeluje i nisu pusta obećanja proizvođača.

Raptor za europsko tržište dolazi s uvjetno rečeno novim dvolitrenim motorom i dva turbo punjača od 213 KS i 500 Nm. Ako ste pomislili, šteta što je 3.2-litreni TDCi gurnut u stranu, u krivu ste. Novi motor odlično se nosi s ovakvom koncepcijom vozila teškom više od 2,3 tone. Za prijenos snage zadužen je 10-brzinski automatik, preuzet s američke verzije Raptora. Dobro se nosi Kad njega spominjemo, teško su nam mogle promaknuti i velike 'pedalice' iza volana. Vrhunski detalj, koji će mnoge osvojiti i dodatno pojačati doživljaj vožnje. Ovaj div ubrzat će do 100 km/h za manje od 10 sekundi i s lakoćom dohvatiti brzine preko 180 km/h.


Amerika je stigla u Europu, Raptor nam je donio djelić prekooceanskog duha

Potrošnja na otvorenoj cesti i nakon svih off-road avantura u bivšoj vojarni u Zatonu, iznosila je 10.2 litre dizela.

Vizualno interijer otkriva pick-up narav, ali odabrani detalji su nam sjeli na prvu. Očekivali smo puno plastike, a zatekli su nas fini detalji, puno elemenata gumom obloženo, a raduje vidjeti i karakteristične plave šavove duž armature. U svakom pogledu, bolje od očekivanoga. 


Ambijent u kojem bi mogli svaki dan boraviti, u gradskim gužvama ili na off-road izletima. Kvalitetna izrada i zanimljivi detalji dominiraju...

Raptor ni tehnologije nije zanemario. Tako je našu pozornost zaokupirao Sync 3 sustav, multimedijski zabavni dio identičan je, očekivano, ostatku Ford game novijih modela. Pomoć u vožnji, kamera za vožnju unatrag, sve je dostupno, zato ovaj model možemo već sada prozvati najboljim u klasi - radnih strojeva, kako mnogi vole reći.

Našu odluku nije promijenila ni paprena cijena, a ona glasi ovako - Ford Ranger Raptor može biti vaš od 450.000 kuna. Puno? Pogledajte ga uživo, sjednite u njega, zamislite se u divljini, pa nam onda recite da je iznos i dalje nerealan.


Ford Ranger Raptor

Motor: 4-cilindra, dizel, common rail, 16 ventila

Obujam: 1996 cm3 

Snaga: 214 KS pri 3750 o/min

Moment: 500 Nm pri 1750-2000 o/min

Emisije CO2: 212 g/km 

Potrošnja: 10.2 L

Dimenzije (D/Š/V): 5398/2028/1873 mm

Međuosovinski razmak: 3220 mm

Udaljenost od tla: 283 mm

Masa vozila: 2332 kg

Krug okretanja: 12,9 m

Najveća brzina: 190 km/h

Ubrzanje: 9,7 s

Cijena: od 450.000 kuna







Gulf

Tembo