16.5.2018. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Mercedes-Benz A200, 'isti', a (puno) bolji od prethodnog

Turbobenzinac 1.33 sa 163 KS pretvara filigranski unaprijeđeni najmanji Mercedes u funkcionalnu jurilicu korektne potrošnje

Priča o Mercedes-Benzu A-klase jedna je od najzanimljivijih proteklih desetljeća, jer s tim modelom počela temeljita promjena u strategiji najvažnijeg koncerna u automobilskoj branši. Kad je predstavljen u ožujku 1997. na salonu u Ženevi, bio je to prvi Mercedes-Benz s poprečno ugrađenim motorom i prvi Mercedes-Benz s prednjim pogonom. Tu učinkovitu i racionalnu, ali 'konfekcijsku' koncepciju, filigranski 'izbrušenu' do savršenstva, koristi i novi model 4. generacije, kojeg smo nedavno vozili na zanimljivoj prezentaciji u Trogiru.

Ali, već s prethodnom, trećom generacijom stručnjaci iz Stuttgarta 2012. su napustili monovolumensku koncepciju s revolucionarnom 'sendvič' konstrukcijom podnice, zbog koje je bio gotovo nevjerojatno prostran u početnoj dužini od samo 3,6 metara, ali skup u proizvodnji i razmjerno velikog otpora zraka (manje zbog koeficijenta, više zbog velike čeone površine). Odavno je poznato da forsiranje aerodinamike 'ubija' atraktivnost, ali Mercedesovi su stručnjaci i dizajneri napravili izvrsnu kombinaciju.


Pomalo suzdržan dizajn, diktat strategije da se A-klasa svidi na svim kontinentima skriva prvoklasnu koncepciju i izvedbu

Sve ono što smo već saznali o novom kompaktnom  'odlikašu' iz Stuttgarta, kojim počinje ponuda Mercedes-Benzovih modela, upoznali smo u vožnji. I, da ne bi bilo zabune, prvu smo 'šihtu' odvozili s dizelašem 1.5, već po stoti put dorađenom i 'izbrušenom' Renaultovom dCi-ju, koji je u suradnji s Mercedes-Benzovim stručnjacima olakšao, a istodobno učvrstio blok, unaprijedio sustave za  pročišćavanje (de-NOx katalizator i filtar čađe su sada u sklopu ispušnog sustava, neposredno uz motor), Bosch je filigranski doradio ubrizgavanje, smanjeni su mehanički otpori...

Ah, da, A-klasa starta s jednim dizelašem (180d/116 KS) i dva benzinca (200/163 KS i 250/224 KS), a prijenos snage na prednje kotače, svih, je preko 7-stupanjskog automatskog mjenjača 7G-DCT, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. I s tim mjenjačem, pandanom Volkswagenovog DSG7, koji j, barem malo unaprijedio njegovu izvrsnost, 4-cilindarski dizelaš obujma 1461 ccm, koji je snagu povećao sa 109 na 116 KS, a najveći moment s 250 na 260 KS vuče zbilja neočekivano - do stotke ubrzava za 10,5 s, a najveća je brzina 202 km/h. Treba li zbilja više, to smo se pitali na prvoj rundi od Trogira do Šibeniku, županijskim cestama i Dalmatinom.



Zbilja odvažno dizajniran je digitalni kokpit, kojim A-klasa uspostavlja nove standarde, a oduševljava ergonomija, uz komforno-sportski položaj sjedenja

I performanse i ležanje dizelskog modela uvjerili su nas da su u Stuttgartu napravili izvrstan posao.Ali, u ovom je izvješću riječ o ulaznom benzincu, turbobenzincu. I, kao što 180d, kao što je dugo bila tradicija, ne 'govori' o obujmu (1461 ccm), tako se iza oznake 200 krije turbobenzinac, novi 'biser strojogradnje', kojeg su Daimlerovi stručnjaci  napravili u suradnji s Renaultovim, i krajem prošle godine je 'vatreno krštenje' imao u Scenicu i Grand Scenicu, sada je u verziji sa 163 KS i 250 Nm (to je 'ozbiljno' u benzincu).

U tom se motoru pokazuje koliko donosi napredak. I premda se bregasta vratila pokreću lancem (koji bi trebao biti bučniji od zupčastog remena), 4-cilindarski turbobenzinac je uzorno tih i uglađen. Tu se vidi utjecaj Mercedes-Benza, koji je donio odluku da ne poklekne zovu 'downsizinga' prema 3-cilindarskim motorima. Drndavost ne ide s 'Trokrakom zvijezdom' i od toga će profitirati i Renault. Uz gotovo neosjetno šaltanje, savršen položaj i rukohvat volana, 'konkretno' podvozje, vožnja je zbilja užitak. Do stotke se ubrzava za 8 sekundi, a prvi Porsche 911 (Elfer), koji je 1963. bio pojam ultrasportskog (ne sportskog) auta, do stotke je trebao 8,7 s!



Turbobenzinac 1,33, koji suprotno downsizing-trendu iz 4 cilindra, pruža izvrstan omjer performansi i potrošnje i stoga što mu nisu bile potrebne osovine za uravnoteženje 

Osjeća se čvrstoća, kompaktnost i vrhunska aktivna i pasivna sigurnost, a ovjes, koje, zamislite, straga nije Multilink nego polukrut (u osnovnim verzijama, a snažnije imaju Multilink) osigurava vožnju kao po tračnicama. Gotovo da bi se reklo da je nova A-klasa dosadno stabilna i upravljiva. Zbog toga, u ovom paketu snagom, koji uz pohvalnu ravnomjernost otpuštanja snage i elastičnost, postižu se sportske performanse, u, praktički obiteljskom autu. Najveća je brzina 220 km/h. Žestina kojom odgovara na pritisak gasa, uz prigušeno reski zvuk, neosjetno šaltanje i snažne kočnice pokazuje da bi ovaj motor mogao biti otkriće.

Premda se ne može očekivati deklarirana potrošnja od 5,2 do 5,6 litara, na testnoj dionici smo ostvarili prosjek od 7,2 litre. Jasno se pokazalo da je u umjerenom ritmu moguće i šest. Posebno je uvjerljiv na zavojitoj cesti. Ovo je formula za 'napadanje zavoja', a ova A-klasa zbilja je ponudila iskorak u dinamičnosti i stabilnosti. Čak i u vožnji 'na nož', osjeća se potpuna sigurnost i kontrola, kao da se moglo još brže. A na autocesti dodatno u prvi plan dolazi prvoklasna aerodinamika. Da, ova ja A-klasa pravi vozački auto, koji možda neće oduševiti pomalo konfekcijskim, nedovoljno odvažnim stilom, ali svime drugim hoće.


Čak 273 cm međuosnog razmaka povećava direkcijsku stabilnost pri velikim brzinama i osigurava korektan komfor na stražnjim sjedalima

POGON 

Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu. lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1332 ccm

Provrt x hod: 72,2 x 81,4 mm

Kompresija: 10,6:1

Snaga: 120  kW/163 KS pri 5500/min

Moment: 250 Nm pri 1620 do 4000/min

Mjenjač: automatski 7G-DCT

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback C-segm., 5V, 5 sjedala 

Gabariti: 4419 x 1796 x 1440 mm

Međuosni razmak: 2729 mm

Cd: 0,25

Krug okretanja: 11 m

Masa/nosivost: 1375/510 kg

Prtljažnik: 395 do 1400 l

Spremnik: 43 l

EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 264 mm 

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 17


PERFORMANSE
 

Brzina: 225 km/h

0-100 km/h: 8,0 s

Potrošnja (EU): 5,6-5.2 l/100 km

Na vožnji: 7,2  l/100 km

CO2: 116 g/km


CIJENA
 

A 200: 240.123,00

A 180d: 238.249,00 kn


+ motor/mjenjač

+ dinamičnost i sigurnost

+ osjećaj upravljanja

- suzdržan dizajn




Mercedes kampanja




Vulkal gume