28.5.2018. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Nissan Leaf druge generacije, zabavni genijalac struju

S elektromotorom od 110 KS i 320 Nm do stotke za 7,9 s uz realan doseg od 270 km i sigurnu polu-autonomnu vožnju. Brzina je, radi štednje struje, ograničena na 144 km/h

Kad je u studenom 2010. Nissan Leaf proglašen 'Europskim autom 2011. godine' formalno i stvarno počela je era električnih automobila. Iz Japana je tada stigao prvi 'pravi' električni automobil, potpunog komfora i sigurnost za pet osoba, uvjerljivih performansi i autonomije, što smo upoznali na prezentaciji u Potsdamu. Pristojnih gabarita (444,5 x 177 x 155 cm) i međuosnog razmaka 270 mm bio je i prilično komforan. Uspjeh je potvrdila prodana 'naklada' veća od 300.000 primjeraka.

U Varaždinu smo vozili Leaf druge generacije, koji je već dokazao izvrsnost. blago povećan (449 x 179 x 154 cm), ali se po zadržavanju proporcija i međuosnog razmaka od 270 cm vidi da je ipak izveden iz (izvrsnog) prethodnika. Pritom je dobio modernističke forme i trendovski je strukturu ojačao visokočvrstim i ultra-visokočvrstim čelikom, pa je nedavno briljirao na EuroNCAP testu za sigurnost. Novi e-motor novog Nissana Leaf razvija 110 kW snage i 320 Nm okretnog momenta dovoljnih za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 s, čime se smješta u sam vrh C-segmenta u pogledu performansi. Prema normi NEDC ostvaruje doseg s jednim punjenjem od 378 km, a prema realnijoj novoj normi WLTP (Leaf je prvi električni auto homologiran po njoj) može prijeći 270 km.

Punjenje od signala upozorenja do 80 % kapaciteta (brzo punjenje - 50 kW) traje 40 do 60 minuta, a s punionicom Wallbox snage 7 kW od upozorenja do 100% 7,5 sati. U kućnoj mreži treba  nešto više od 20 sati, ali u realnim uvjetima to nije problem, jer, zbog velikog dosega baterije ne treba napuniti na puni kapacitet. Opremljen naprednim tehnologijama: sustav pomoći u vožnji ProPilot omogućava polu-autonomnu vožnju, a posebni sustav e-Pedal omogućava da se izabere stupanj regenerativnog kočenja. To u praksi djeluje zabavno, uvjerljivo. Premda 150 KS nije impresivno, pa ni najveći moment od 320 Nm (više nudi malo bolji dizelaš), činjenica da svih 320 Nm oslobađa već od nula okretaja te da nije potreban mehanički prijenos snage s mjenjačem prijenosnog omjera (dakle nema ni mehaničkih otpora), omogućava poletnost i dinamičnost. Na pritisak e-Pedal Leaf ubrzava oštro i kontinuirano (nema pauze u šaltanju, jer ga nema). 

Premda se 'pod nogama' osjeća masa od gotovo 1,6 tona (ima 300-tinjak kilograma više od usporedivog kompakta, ležanje i upravljivost su iznenađujuće dobri. Jasno, zbog osjetno veće, proporcionalno i inercijskih sila, kroz zavoje nije spontan i precizan poput, primjerice, Meganea. Ali, nakon privikavanja, pogotovo to mu je, zbog baterija u podnici niže težište, lako je voziti u visokom ritmu. Najveća je brzina, radi osiguranja dosega (visoke brzine 'gutaju' struju), jednako kao i kod prethodnika, ograničena na 144 km/h (90 mph). Imponira spremnost na snažno ubrzanje u srednjem području brzina (međuubrzanja), a istodobno je osigurano snažno kočenje, elektromotorno i preko četiri velika diska. 

Kad se svemu tome doda bešumnost (čuje se tek šum zbog kotrljanja guma i zraka re tiho zujanje elektromotornog pogona. Unutrašnjost je posve novog dizajna, koja je potpuno prilagođena vozaču te spaja pametno iskorišten prostor s optimalnom funkcionalnosti. Dizajn avionskog krila krase plavi šavovi na sjedalima, armaturnoj ploči i upravljaču čime se stvara opušteno okruženje i ostavlja dojam vrhunske kvalitete. Prtljažnik obujma 435 litara i stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40 nude zavidne mogućnosti odlaganja i maksimalnu iskoristivost.Najveći obujam prtljažnika s preklopljenim sjedalima iznosi 1176 litara.

Novi je Leaf  opremljen je inovativnim tehnologijama inteligentne mobilnosti, uključujući sustav za pomoć u vožnji ProPILOT za polu-autonomnu vožnju i autonomno parkiranje jednim pritiskom tipke. Može se upotrebljavati u jednom prometnom traku na autocesti i posebno je koristan u prometnim gužvama ili pri vožnji visokim brzinama. Vozač može aktivirati ProPilot jednostavno kao i običan tempomat odabirom željene brzine vožnje i udaljenosti do vozila ispred. Uz podršku radara i kamere ProPilot će prilagoditi brzinu prometu i održavati automobil u sredini traka. Snalazi se i u prometnim gužvama čime će ukloniti stres iz svakodnevnih putovanja na posao i smanjiti umor. Novi  je Leaf dostupan od 276.500 kn, koliko stoji početni model Acenta, do 306.000, za najskuplji model Tekna te će, ipak biti zanimljiv samo uz državne poticaje.

DODATNE INFORMACIJE IZ PR MATERIJALA

ProPILOT Park 

Automatska je funkcija parkiranja za koju vam nisu potrebne ni ruke ni noge. ProPILOT Park može parkirati bočno ili okomito (unaprijed ili unatrag) i s lakoćom će parkirati novi Nissan LEAF kad vozač odabere mjesto koje mu je predložio sustav. Pritiskom gumba ProPILOT Park, novi Nissan LEAF potpuno će samostalno obaviti parkiranje i automatski zaustaviti vozilo kad je manevar završen.ProPILOT Park dostupan je u opciji na Tekni za 4000 kuna.

Papučica e-Pedal

Revolucionarna papučica e-Pedal mijenja način na koji vozimo automobile omogućujući ubrzavanje, usporavanje i potpuno zaustavljanje vozila jednostavnim povećanjem ili smanjenjem pritiska na papučicu gasa. Otpuštanjem papučice automobil će usporiti i potpuno se zaustaviti, čak će i stajati na mjestu na nagibu, bez pritiska na papučicu kočnice. Zahvaljujući stopi usporavanja do 0,2 G uporabom papučice e-Pedal vozači više ne moraju micati nogu s papučice gasa na papučicu kočnice kako bi usporili ili zaustavili vozilo. To pomaže smanjiti umor i stres u svakodnevnoj gradskoj vožnji, a vozač će morati upotrebljavati papučicu kočnice do 90 % manje nego u konvencionalnim automobilima.

Multimedijski sustav 

Na poboljšanom 7-inčnom TFT zaslonu u boji prikazuju se najvažnije informacije, uključujući informacije audiosustava i navigacijskog sustava. Najnovija inačica navigacijskog sustava Nissan Connect EV uključuje Bluetooth i digitalni radio. Povrh uobičajenih navigacijskih funkcija, prikazuje i informacije o najbližim punionicama u stvarnom vremenu.  Za bolju povezivost dostupne su i aplikacije Apple CarPlay i Android auto (ovisno o tržištu).

Klima uređaj

Jedna od najpopularnijih funkcija originalnog Leafa bila je mogućnost postavljanja klima-uređaja da se uključuje u određeno vrijeme kako biste mogli zagrijati ili rashladiti unutrašnjost prije putovanja. To donosi manju potrošnju energije baterije jer se automobil grije odnosno hladi s pomoću struje dobivene izravno iz električne mreže.





Mercedes kampanja




Vulkal gume