26.3.2019. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Toyota Corolla Sedan 1.6 VVT-i Sol, jaki japanski odgovor Octaviji

12. generacija, u profinjenom i čvrstom limuzinskom izdanju, s filigranskim visokoturažnim atmosferskim benzincem snage 132 KS, koji je prilično učinkovit (9,7 s, 200 km/h) i troši 6,5 do 8 litara. Uz bogatu opremu, cijena od 162.900 kn je poštena...

Toyota Corolla, imenom model s najvećom 'nakladom' u automobilskoj povijesti (od 1966. prodano ih je oko 44 milijuna, ali uz bitno mijenjanje koncepcije) s našeg je tržišta (privremeno) nestala 2007., kad je Corollu devete generacije zamijenio Auris. 

Doduše, Corolla je tada nastavila 'život' u limuzinskoj verziji, na azijskom i latino-američkom tržištu. No, potom je, na zahtjev kupaca, uslijedio 'come-back', u 11. izvedbi. Taj je bio posebice uvjerljiv u iznenađujuće poletnom i štedljivom dizelskom izdanju 1.4 D-4D s 90 KS, koji je na našem tržištu bio 5x traženiji od dvolitraša sa 124 KS. 

Popularan je bio i u verziji 1.6 Valvematic sa 132 KS (novu takva verziju, 12. generacije, upravo smo vozili), a dostupna je bila i hibridna verzija. Novi je model zadržao prepoznatljiv stil dosadašnjeg modela, uz novi stilski 'pečat' prednjeg dijela, kojeg su oblikovali LED-svjetlosni elementi. 

Gabariti su promijenjeni minimalno - dužina je povećana na 4630 (+10), širina na 1780 (+5), a visina je smanjena na 1435 (-30) mm. Da je riječ o hi-tech izvedenici dosadašnjeg modela, pokazuje zadržani međuosni razmak od 2700 mm. 

Nova Corolla je napravljena na čvršćoj, a lakšoj platformi, korištenjem 18 posto čelika ultravisoke čvrstoće (UHTS) i 30 posto visoke čvrstoće (HTS), što je rekordno u klasi. Stoga je japanska limuzina. na granici kompaktne i srednje klase, uz zadržanu masu od 1300 kg za trećinu čvršća od prethodne. 

Budući da je već prethodni model osvojio pet zvjezdica za sigurnost, može se 'ruka u vatru staviti' da će i novi model ponoviti izvrsni rezultat, u pooštrenim kriterijima. 

Toyota Corolla Sedan izravni je konkurent Škode Octavije, premda prtljažnik od 471 litar ne može konkurirati češkom (590), a za funkcionalnost je minus što nema peta vrata nego klasičan poklopac prtljažnika

Ali, japanski su se stručnjaci vodili logikom da je to sasvim dovoljno, a time su ostavili više prostora u unutrašnjosti i najveći prostor za koljena straga (72 cm). To je još važnije svojstvo limuzine te mudra strateška odluka. Japanski su stručnjaci mudro iskombinirali suzdržan modernistički stil, s  hi-tech elementima preglednim. 

Preglednom instrumentnom pločom dominira veliki lepezasti brzinomjer, manji lepezasti brzinomjer te meli lepezasti pokazivač razine goriva i temperature. Središnjim dijelom dominira veliki dodirni ekran, a volan, uzdignuta ručica mjenjača i ostale komande naglašavaju dobru ergonomiju. 

Prostranost je solidna na prednjim i stražnjim sjedalima, što je zasluga međuosovinskog razmaka od 270 cm (to je već granica D-segmenta, odnosno srednje klase). 

Jedini (veliki) upitnik u izboru ovog modela je izbacivanje iz ponude 'pogođenog' turbodizelaša 1.4 D-4D s 90 KS. Koliko je to bilo preuranjeno, pokazat će vrijeme, ali već sada mnogim 'krupnim' kupcima (rent-a-car) to smeta.

Pod haubom je profinjeni atmosferski 16-ventilac s 'pametnim' podešavanjem faze ventila (Variable Valve Timing - intelligent), koji ostvaruje 132 KS) pri razmjerno visokih 6400/min, uz najveći okretni moment od 159 Nm pri 4200/min.

Unutrašnjost je izvedena pregledno, ergonomičnoi i solidno, nije to premium, ali je izvrsna konfekcija. Ručica mjenjača djeluje malo predugačkom, ali već nakon prvog šaltanja shvatili smo da je sve za pet - šaltanje je ugodno i precizno

Na okret ključa motor se oglasio fino prigušenim, turbinskim zvukom, koji je na svaki dodir gasa najavljivao da je pod haubom 132 zdravih konja. 

Ravnomjerno, u širokom području okretaja otpušta snagu (bez udara), a performansama mu pomaže dobro stupnjevan, premda (radi smanjenja potrošnje, emisije CO2 i razine buke) malo predugačak prijenos. 

Performanse su vrlo dobre, gotovo sportske. Limitator je postavljen na 6500/min, a pri ubrzanju smo šaltali na 6400/min. Tada se u prvom stupnju postiže 53, u drugom 97, u trećem 143 i u četvrtom stupnju najvećih 188 km/h, a u petom najvećih 200 km/h pa je šesti stupanj štedni. 

Ubrzanje do stotke od 9,7 s je vrlo dobro, dovoljno dinamično. U normalnoj vožnji dovoljno je šaltati pri 5000/min, iako motor traži okretaje. Ravnomjerno vuče već od 2000/min, što je zasluga sustava za podešavanje faze ventila. 

Zbog toga Corolla ima snage u svakom stupnju i kod svih okretaja, a potrošnja goriva je razmjerno povoljna. Na otvorenom je trošio 5,5 do 6 litara, u gradu od 8 do 8,5. 

Dakle, treba računati s prosjekom oko sedam, što je, obzirom na performanse i veličinu sasvim dobro. Uvjerljivim performansama pogoduje i kvalitetno podvozje, koje nudi dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. 

Zbog dužeg repa Corolla Sedan se brže postavlja u zavoj, jer je manje sklona podupravljivosti i ponaša se gotovo potpuno neutralno, bez iznenađenja. 

Tek kad je potpuno opterećena i kod pretjerivanja može se očekivati kontrolirano proklizavanje stražnjeg dijela,što se lako kontrolira preciznim volanom.

Kočnice s prednjim diskovima od 288 mm su snažne, lako se doziraju i omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h u 36,5 metara. Uvjerljiv dojam zaokružuje osjećaj prvoklasne kvalitete i treći po redu paket opreme (Terra, Luna, Sol, Executive). 

Cijena od 162.900 kn je pošteno odmjerena, a najisplativiji je jednako motorizirani model s već solidnim paketom Terra za 139.900 kn.


POGON

Motor: benzinski, 4 cil., 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79 x 81,5 mm

Snaga: 97 kW (132 KS) pri 6400/min

Moment: 159 Nm pri 4200/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: limuzina C/D-segm,4vrata

Gabariti: 4630 x 1780 x 1435 mm

Međ. razmak: 2700 mm

Cd: 0,28

Masa/Nosivost: 1520/440 kg

Prtljažnik: 471  l

Spremnik: 50 l

Krug okretanja: 10,4/10,8 m

EuroNCAP: nije proveden

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 288  mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Gume: 225/45 R 17

PERFORMANSE

Brzina: 200 km/h

0-100 km/h: 9,7 s

Potrošnja (EU): 6,0/4,9/8,0 l/100 km

Realno: 6,5 - 8 l/100 km

CO2: 133 g/km

CIJENA

Testni model: 162.900 kn (22.014 eura)

Osnovni benzinac: 139.900 kn (18.905 eura) - 1.6 VVT-i Terra

Osnovni dizelaš: nema u ponudi

Osnovni hibrid: 189.900 kn (25.662) - s opremom Luna






Gulf

Tembo