23.12.2018. Autor: Roberto Baždo

Vozili smo: Volkswagen Up! GTI, 'malo zlo' za vrhunsku zabavu

Osmijeh i sreća nemaju cijenu, sve dok ne probate vatrenog mališana iz Wolfsburga, stotku hvata za 8,8 s i može potegnuti blizu 'dvije glave'

Kada bi vas pitali, koji je jedan od uspješnijih modela s oznakom Volkswagena proteklih godina, zasigurno ne biste prvo pomislili na mali Up!. Pokazao se kao odličan potez Nijemaca, te je vrlo brzo zagospodario u A-segmentu. 

Prošlo je već sedam godina od njegovog pojavljivanja, a sada smo uz već znani redizajn, dobili i sportsku ediciju, u obliku legendarnih slova - GTI. Nismo skrivali simpatije nikada prema ovome modelu, a kada nam se Up! ponudio u ovoj 'napucanoj' izvedbi, osmijeh nije silazio s lica.


Što nas je to zapravo dojmilo kod Up GTI inačice, prije svega detalji, Kako izvana, tako i iznutra. Odmah na prvu jasno vidljivi 17" lakometalni naplatci "Brands Hatch"odmah otkrivaju kako se ovdje ne radi o samo još jednom u nizu vozila u službi dostave, firmi, rent-a-cara i slično. Osim toga natpisi GTI jasno se vide i na prednjoj maski, kao i na stražnjem djelu.

Posebna priča je interijer, volan smo željeli ponijeti sa sobom. Crveni šavovi, istaknuti GTI logo, kao da sjedimo u velikom bratu Golfu GTI. Osim toga, sjedala su u prepoznatljivim kariranim linijama, a vožnja noću je još bolja uz ambijentalno osvjetljenje. Stvarno su se u Volkswagenu potrudili.


Uz sve to, njegovu zabavnu stranu ipak kreira mali snagator od 116 KS! Uz okretni moment od 200 Nm, u rasponu od 2000 do 3500/min, dojam je kako automobil stvarno ima snage. Doista, Up GTI stvarno dobro ubrzava, ali dojam brzine je još izraženiji. Puno puta smo pomislili, kako smo prekoračili sve ovlasti na cesti, zbog dojma i zvuka (moguće ga je aktivirati iz zvučnika dodatno), a onda vidite da ste točno ili čak i ispod ograničenja.

Izvrstan koktel uvjerljivih performansi i povoljne potrošnje (kod nas 6,5 l) može zahvaliti Boschovom direktnom ubrizgavanju benzina s vršnim tlakovima od 350 bara, koji omogućava atomiziranje goriva i homogeniziranje smjese već dvije milisekunde nakon početka ubrizgavanja, koje u te prve dvije milisekunde ima značajke 'slojevitog' ubrizgavanja, s bogatijom smjesom uz svjećicu, koja se brzo pali i širi u požar kroz cilindar.


Koliko vatre ima mali GTI govori i podatak od potrebnih 8,8 sekundi do 100 km/h, kao i krajnjih 196 km/h. Sigurno ne bi mnogi imali hrabrosti toliko potegnuti, ali dojam na brzinama od 140-150 km/h je sasvim dobar. Vjerujemo da će ovaj model zasigurno pronaći svoje poklonike kod nas, a veseli što je već neko vrijeme dostupan. 

Najsnažniji, sportski ušminkani, Volkswagen Up!, GTI svoju avanturu počinje od 117.448 kuna. 

Najbolje od svega, nije potrebno nešto dodatno klikati po konfiguratoru. Jedino ako se odlučite za crnu boju (doplata cca. 3.000 kuna) i još poneki detalj, cijena neće ići preko 130.000 kuna. Tako zabavan i funkcionalan, a jedinstven. Genijalno!


Volkswagen GTI kroz povijest i njihova bliskost
Vrijedi usporediti brojke iz prošlosti, samo za dojam. Golf 1 GTI iz 1976., dimenzija današnjeg A-segmenta (u to vrijeme bio je član C-segmenta), sa svojih 3705 x 1628 x 1390 mm te mase 810 kg, pokretao se 8-ventilskim 'atmosfercem' obujma 1588 ccm, s ubrizgavanjem Bosch K-Jetronic je razvijao 110 KS pri 6100/min, uz najveći moment od 140 Nm pri 5000/min. Do stotke je ubrzavao za 9 s, postizao 182 km/h i prosječno trošio 10,5 s.


Volkswagen Up! GTI

Motor: 3-cilindra, tubo, redni, 12 ventila
Obujam: 999 ccm
Snaga:116 KS (85 kW) pri 5000-5500 o/min
Okretni moment: 200 Nm
0-100 km/h: 8,8 sekundi
Najveća brzina: 196 km/h
Dimenzije: 3600 x 1645 x 1478 mm
Masa:  995 kg
Gume:: 225/40 R17
Spremnik goriva:: 35 litara
Prtljažnik: 251 l
Potrošnja: 6,0 / 4,8 / 4,1 l
Potrošnja na testu: 6,5 l
Emisije CO2:110 g/km
Cijena: od 117.448 kuna





Mazda


Gulf

Tembo