10.3.2018. Autor: Roberto Baždo

VOZILI SMO: Volvo XC40, sinergija profinjenosti i sigurnosti stavlja ga uz bok Audiju Q2 i BMW X2

Na Ženevi je ponio laskavu titulu europskog automobila godine, kompaktni SUV prepun je tehnologija, bogatom motorizacijom pruža veliku dozu dinamike, a skandinavski duh u manjem pakiranju još je izraženiji

Prekrasni slovenski krajolik, točnije okolica Kranjske gore, ali i vožnja do Austrije, bili su idealna dionica za prve kilometre u potpuno novom modelu iz Volva. Domaća prezentacija, koja je više nalikovala europskim, u snježnim uvjetima ponudila nam je mogućnost da novog Šveđana provjerimo u najekstremnijim uvjetima.

Totalni zaokret, tko bi rekao da će se to dogoditi na tako dojmljiv način, nakon stupanja na scenu kineskog Geelyja (preuzeo Volvo od Forda, 2010.). Da se taj potez pokazao odličnim, već se na prvu moglo shvatiti kada se svijetu predstavila toliko očekivana druga generacija SUV-a premium klase XC90 (4950 mm), a lanjskog proljeća druga generacija SUV-a broj manjeg, XC60 (4688 mm). Ponukani odličnim rezultatima, Volvo nije oklijevao, pa je konceptni 40.1 vrlo brzo predstavio u formatu - XC40 (4425 x 1863 x 1652).


Novi XC40 biti će, kako je danas vrlo popularno dostupni i u dvobojnim izvedbama. Atraktivnost malom Skandinavcu stvarno je teško osporit

Volvo je oduvijek bio marka za odabrane, nije to nikakva tajna, ali svojim naprednim i atraktivnim modelima ne ograničavaju se na uzak krug ljudi, budućih vlasnika. Štoviše, njihovi novi modeli postali su predmet želja i mladih i starih.

Ipak, ako možemo predviđati, najnovija akvizicija iz Švedske bit će omiljena kod mlađe publike, a posebno kod pripadnica ljepšeg spola.  

Njegova kvaliteta izrade već na prvu ostavlja dojam visoke kvalitete, to nas i ne čudi kada je Volvo najavio otvoreni “fajt” s njemačkom družinom. 

 Što novi XC40 zapravo čini tako posebnim? Za početak, modularna platforma CMA ima najveću torzijsku čvrstoću u klasi, a proizvodi se od najčvršćeg i u svijetu najcjenjenijeg švedskog čelika. Početni model ponudit će prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač. Snažniji su 4x4, sa ZF-ovim automatskim, s osam stupnjeva i kao takvi ne skrivaju svoj premium duh.


Najmanji član XC obitelji iz svakog kuta je atraktivan i ono najvažnije - skladan

Tehnološka optimizacija kod Volva je dovedena do savršenstva, pa paletu motora pokriva 4-cilindraš obujma 1969 ccm, u turbobenzinskoj verziji T3 (156 KS), T4 (190 KS) i T5 (247 KS). 

Dizelski D3 (150 KS) dostupan je u FWD i AWD inačici, te D4 uz twin-turbo motor (190 KS) s pogonom na sve kotače (tehničke karakteristike iznad galerije fotografija). D4 do stotke ubrzava za 7,9 s i postiže 210 km/h. Zanimljivo je usporediti ovaj motor u većim modelima, pa tako XC60 za 8,4 s hvata stotku uz 205 km/h, a XC90 za 9,2 s uz 205 km/h. Dakle, ovaj mali SUV je iznimno dinamičan automobil. U gradu okretan, na otvorenim cestama prilično potentan za lijevu traku.

Unutrašnjost je slična priča, kao i kod ostalih modela branda. Dakle, preslika umanjenog formata. Umirujuće linije,  genijalno podešeni 9 inčni zaslon, oduševit će svakog obožavatelja gadgeta novog doba. Prilikom vožnje osjetili smo mnoge sličnosti s većom braćom XC, tako primjerice odabirom Dynamic programa vožnje, volan postaje znatno teži, dok je u standardnom (Comfort) već skladniji,  a pri tome ne gubi svoju oštrinu.

Prostranost je neočekivano velika, budući da je naš kolega izvanprosječnih gabarita (preko 2 metra), s lakoćom je sjeo na stražnju klupu. Također, prostora za glavu nije manjkalo. Ovo je svakako još jedan adut Šveđana, jer konkurencija nije baš bajna u ovom području. 


Digitalni kokpit TFT 12,3-inčni te središnji 9-inčni pokazuju da je XC40 razinom visoke tehnologije i gadgeta u samom vrhu klase, usto je i najtiši SUV

Uz sve što donosi, od sigurnosni paketa 'osjećaj je kao da ste u bunkeru'. Popis te opreme je zaista poduži, treba istaknuti Volvo Pilot za poluautonomne vožnje, kao i Volvo City Safety koji je među naprednijim sustavima koje XC čine jednim od najsigurnijih, ne samo u klasi. Doista, teško je pronaći zamjerku automobilu, barem kroz ovo današnje druženje. Koliko god oštri i kritični bili, Volvu je teško uputiti otrovnu strelicu. 

Jedino nas malo “štrecne” u prsnom košu, kada pogledamo kako je novi XC40 cjenovno pozicioniran. Očekivano, nije on ništa skuplji, ali ni jeftiniji od konkurencije. Tako su izvedbe D3 i T3 (prednji pogon, ručni mjenjač) dostupne u Kinetic paketu već od 262.425 kuna. Istina, kada dobijete toliku profinjenost i količinu tehnologija onda i ne djeluje puno. No, voljeli bismo baš zbog njegovog “cool” faktora, da postane još bliži onima koji favoriziraju Volvo, koji upravo zbog financija na kraju zaobilaze skandinavsku marku. Sad kad su nam se dojmovi slegnuli i kad nas je prošla pothlađenost, možemo zaključiti - XC40 je svakako naša preporuka!

POGON

Motor: turbodizelski, R4, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva, ugrađen sprijeda poprečno

Obujam: 1969 ccm

Snaga: 140 kW (190 KS) pri 4250/min

Moment: 400 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač: autom. 8 st.

Pogon: 4x4, stalni


KAROSERIJA

Izvedba: SUV C-segm., 5 vrata

Gabariti: 4425 x 1863 x 1652 mm

Međ. razmak: 2702 mm

Cd: 0,34

Masa: 1728 kg

Prtljažnik: 460 - 1336 l

Spremnik goriva 55 l


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 325 mm/puni diskovi 310 mm

Ručna: električna

Podnica od tla: 211 mm

Gume: 235/60 R18, opcijske do 21-colnih.


PERFORMANSE 

Brzina: 210 km/h

0-100 km/h: 7,9 s

Potrošnja (EU): 5,1 l

Realno: 6,5 do 8 l

CO2: 133 g/km


CIJENA 

353.384 kn (45.990 eura), D4 AWD Momentum 

262.425 kn (34.990 eura), D3 Kinetic 


+ aktivna/pasivna sigurnost

+ prvoklasna izvedba

+ performanse/potrošnja

+ oprema i gadgeti

- visoka cijena




Mercedes kampanja




Vulkal gume