2.4.2018. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Vremeplov: Ford Taunus P2 (1957. - 1960.)

Amerikanizirani model baroknog dizajna u dubokoj sjeni Opela i Borgwarda

Pod oznakom P2 (drugi poslijeratni projekt njemačkog Forda), donio je njemačkim kupcima stil dvije godine starog američkog rođaka. No Opel je to radio bolje: sa 239.978 proizvedenih primjeraka P2, na svaki su dolazila po tri Olympia Rekorda P1. Tek će nasljednik, mnogo bolje upamćen i na Zapadu i u našim krajevima, poznat kao 'Badewanne', uravnotežiti prodajne brojke i ponovo učiniti Ford značajnijim tržišnim igračem u kontinentalnoj Europi.

U ponudi su bile limuzine sa 2 i 4 vrata (drugi uspješni konkurent, Borgward Isabella, nikada nije ponudo više od 2), te trovratni karavan i na njem bazirani furgon. Radionica Deutsch proizvela je i nešto kabrioleta. Zbog 'američki' ugodne vožnje nazvali su ga 'leteći tepih', dok je danas mahom poznat kao 'barokni Taunus'. U Njemačkoj je relativno popularan kao oldtimer, no drugdje baš i ne osobito cijenjen.

Imao je 4-cilindrični motor sa 1698 ccm i 60 KS, dimenzija 4375x1670x1500 mm i težio 1010-1110 kg te mogao povući do 128 km/h. Dvobojne karoserije, peraje i krom danas ga čine atraktivnim oldtimerom, a Deluxe inačica nudila je više opreme i još atraktivniji dizajn detalja. Na našim cestama ih je bilo, no ipak osjetno manje nego kasnijih Taunusa, a preživjeli primjerci mahom čekaju restauraciju ili prodaju van.






BMW banner