1.3.2018. Autor: Dino Milić Jakovlić

Vremeplov: Opel Commodore (1967. - 1982.)

Rekord s dva dodatna cilindra kao prečica do žuđenog prestižnog statusa

Recept za kreiranje 'novog' modela, odavno poznat, pogotovo u SAD, i Opel je uspješno primijenio. U karoseriju Rekorda stavio je veći motor, sa 6 umjesto 4 cilindra, dodao luksuzniju opremu i povećao cijenu, kako bi stvorio osjećaj prestiža. Na takav trik ljudi dobrog ukusa rijetko nasjednu, no postojala je dostatna baza kupaca umjetnog premiuma da Commodore preživi čak petnaest sezona i tri generacije modela.

Kolekcionarski su zanimljive samo prve dvije, i to u snažnijim, sportskim inačicama GS i GS/E. Kod nas je najčešća bila treća, a neki su modeli nosili i naziv Kikinda, po gašenju modela prebačen na veći Senator. Prvi je GS/E imao 150, a model druge generacije čak 160 KS - sa crnim vinilnim krovom bili su to svojevrsni europski 'muscle cars' modeli, čak i ponašanjem na cesti nalik na američke uzore.

Prodano je čak 156.330 primjeraka prve generacije, od čega samo 2574 GS i GS/E. Najbolje pamtimo coupe izvedbe, no prvi je rađen i kao limuzina sa 2 ili 4 vrata, i drugi je imao 4-vratnu izvedbu, a na trećem coupea više nije ni bilo. Tada je prvi puta ponuđen i karavan. Osim u detaljima, bili su karoserijski identični Rekordima C, D i E. Prve dvije generacije imale su i trkaćih uspjeha te su danas popularne među kolekcionarima Opela.






Gulf

Tembo