29.11.2018. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Vremeplov: Renault 10 (1965. - 1971.), rastegnuta, osnažena 'osmica'

Pokušaj konkuriranja Peugeotu 204, ostao je dubokoj sjeni dva broja manjeg rođaka, s 1108 ccm i 46 KS u repu postizao 132 km/h

Osokoljeni lijepim tržišnim rezultatima modela 8, u Renaultu su odlučili uštedjeti nešto razvojnog novca i na njegovoj osnovi napraviti veći automobil, koji nije bio rijetkost ni na našim cestama, s malom značkom ljubljanskog Litostroja na boku. Kabina je bila ista, no prednji i stražnji kraj su produženi, pri čemu je prtljažnik narastao s 240 na 315 litara.

Bio je dug 4200 mm (R8 3990 mm) i mase 790 kg (R8 770 kg). Ugrađen je veći motor od 1108 ccm i 46 KS, pa je model ponegdje prodavan i kao Renault 1100. Nažalost, pri rastezanju je izgubljen jedinstveni šarm osmice, novi se model doimao nekako utegnuto i dosadno. Usto, konkurent mu je bio Peugeot 204, neusporedivo moderniji i praktičniji.

Okrugla su prednja svjetla zamijenjena četvrtastim 1967., ponuđen je i poluautomatski mjenjač, a u zadnjih nekoliko mjeseci proizvodnje ugrađivan je i motor nasljednika, Renaulta 12, s 1289 ccm, doduše, snage 52 umjesto 54 KS. Obični je model išao 132 km/h, a onaj s većim motorom i 140. 


U Bugarskom Plovdivu sklapani su ovi automobili u sklopu projekta nazvanog Bulgarrenault, a postojala je i Bulgaralpine. Oznaka Major karakterizirala je bolje opremljene inačice, no po pitanju motora nisu se razlikovale. Sa 687.674 prodana primjerka ne može se nazvati tržišnim podbačajem, ali niti osobitim uspjehom. Naprosto, nedovoljno je poseban i zanimljiv za išta osim kurioziteta, a nije imao ni sportskih uspjeha, te je i na tržištu oldtimera među najmanje traženim i najjeftinijim Renaultima.






Mazda


Gulf

Tembo