7.10.2010. Autor:

ZAČAĐENJE MOTORA OCTAVIJE 1.9 TDI

Nedavno sam kupio Škodu Octaviju 1.9 TDI PD 2005. s pređenih 95.000 km. Kada je auto hladan upali veoma brzo ali kada dobije radnu temperaturu počinju problemi sa paljenjem (treba verglati 5-6 sek). Je li problem u gorivu ili je nešto drugo u pitanju.

Takvi se simptomi javljaju zbog začađenja ventila i glave motora te vam preporučujemo temeljit servis. Volkswagenovi motori s ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka pokazali su se vrlo trajnim i pouzdanim, posebice u 8-ventilskoj verziji 1.9 TDI sa 105 KS. Snažniji 2.0 TDI sa 16 ventila i 140 KS znatno je osjetljiviji (glava motora s ventilskim mehanizmom) te troši više goriva i ulja. Rabljeni primjerci su rizični, ako ne možete biti sigurni da je prethodni vlasnik koristio isključivo ulje specifikacije W505.01, koje ima specijalne dodatke za sprječavanje trošenja bregastog vratila i pumpnih elemenata, izloženih vrlo visokim površinskim opterećenjima. Pumpno brizgajući elementi su vrlo otporni i u pravilu ih je moguće čistiti. No, ako su oštećeni, treba ih mijenjati u kompletu, jer nisu mogući parcijalni popravci. Važno je ugraditi i njihove nove brtve. Nakon rastavljanja glave i skidanja zupčastog remena, preporučljivo je ugraditi novi, zajedno s pratećim valjcima i napinjačem.

dr. Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo