21.9.2019. Autor: Željko Marušić

Zašto ultrasportski automobili imaju stražnji pogon?

Kao i kod bolida Formule 1, tako se najbolje na podlogu prenosi golema snaga

S prijateljima smo imali muške debate i došli do sjedećih problema. Prvo: postoje li neki određeni razlog da je većina (super) sportskih automobila zadržala pogon 'samo' na stražnje kotače? Inače ne mislim da je to ništa krivo, ali s obzirom na cijenu 200.000 eura, cijena sigurno nije problem, nego je nešto drugo: težina, složenost izvedbe pogona...
Damir

Supersportski automobili imaju stražnji pogon iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, a to je bolji prijenos snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljački mehanizam, odnosno upravljanje i s najmanjim otporima (važno za performanse, potrošnju i doseg).

Negativan utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće. Zbog toga sportski automobili izvedeni iz modela s prednjim pogonom često imaju dograđen pogon 4x4.

Ta koncepcija, uz prednosti u prianjanju pogoršava performanse i povećava potrošnju, a bitno je i skuplja. A automobil sa samo stražnjim pogonom može bez problema imati više od 500 KS. 

Što se sve više koristi i izvedbe 4x4 (često uz doplatu, a novi BMW M5 serijski, ali s mogućnošću isključivanja), uz prednosti koje ta koncepcija donosi, posebice u prianjanju kotača na asfalt u ekstremnim situacijama, pitanje je 'šminke', odnosno marketinga...

Prednji pogon (2): Ovo su prednosti i mane:

Dobro je znati: Vrline i mane pogona 4x4

Već 14 godina neprestano najčitaniji...







Gulf

Tembo