8.8.2019. Autor: Željko Marušić

Zašto se povećava udio CO u ispušnim plinovima dizelaša?

Problem je u sustavu ubrizgavanja, blokiranom filtru zraka ili dotrajalom motoru...

Već dvaput su mi vratili Ford Focus 1.6 TDCi s tehničkog pregleda zbog previsokog sadržaja CO. Što najviše utječe na tu pojavu?

Marinko D.

Udio ugljičnog monoksida u ispuhu povećava neispravnost sustava za ubrizgavanje, usisavanje i pročišćavanje, odnosno dotrajalost motora. Ispravan dizelaš trebao bi ispuhivati najviše 0,1 posto CO, pa neprolazak na tehničkom pregledu ukazuje na veći problem, pa je nužno provjeriti stanje svih bitnih sklopova. 

Izmijenite filtar zraka i servisirajte brizgaljke, a dotrajalost motora je najlakše provjeriti mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Ako je motor u dobrom stanju svi tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 30 bara, a 27 bara je donja granica, ispod koje treba motor reparirati.