13.7.2018. Autor: Željko Marušić

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4

S prijateljima sam imao burnu raspravu oko pogonske koncepcije sportskih auta pa me zanima postoje li neki određeni razlozi zbog kojih je većina (super) sportskih automobila zadržala pogon 'samo' na stražnje kotače? Inače ne mislim da je to nešto krivo, ali obzirom na cijenu 200.000 eura, cijena sigurno nije problem nego je nešto drugo: težina, složenost izvedbe pogona… Možete li mi objasniti u čemu je razlog?

S. K.

Supersportski automobili imaju stražnji pogon iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, a to je bolji prijenos snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljački mehanizam, odnosno upravljanje. Negativan utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće.

Zbog toga sportski automobili izvedeni iz modela s prednjim pogonom često imaju dograđen pogon 4x4, a ta koncepcija, uz prednosti u prianjanju pogoršava performanse i povećava potrošnju, a bitno je i skuplja. A automobil sa samo stražnjim pogonom može bez problema imati više od 500 KS.








Vulkal gume