6.10.2019. Autor: Željko Marušić

8-stupanjski 'automatski mjenjač na kvadrat', napredak za sve

ZF-ov 'inteligentni' automatski prijenosnik snage s 48-voltnim meko-hibridnim, odnosno plug-in sklopom u istom kućištu, poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i emisiju ugljičnog dioksida...

Njemački ZF Friedrichshafen AG (ZF je kratica od Zahnradfabrik, njem. 'tvornica zupčanika'), najpoznatija svjetska tvrtka za proizvodnju prijenosnika snage, predstavila je pametan sklop 8-stupanjskog automatskog mjenjače i 48-voltnog meko-hibridnog (mHEV) ili plug-in hibridnog (PHEV) sustava u jednom sklopu (kućištu). 

Tako će ubuduće biti u ponudi tri verzije najpoznatijeg 8-stupanjskog automatskog mjenjača (ugrađuje se u 30-ak modela): klasična izvedba (za benzinske i dizelske motore), meko-hibridnu verziju te plug-in verziju. 


Poseblo je zanimljiva treća verzija, koja se kombinira s elektromotorom od 24 do 160 kW. Time će se bitno olakšati konstruiranje i proizvodnja meko-hibridnih i plug-in hibridnih modena. 

Zbog toga je ovaj 'pametni ZF-ov sklop generator razvoja  sljedećih generacija modela svih tvrtki.


Automatski mjenjač: Prvog je ugradio Oldsmobile Custom 8 Cruiser iz 1939., ali on u stvari nije bi prvi!

Treba li na semaforu ručicu automatskog mjenjača ubaciti u 'N'?

Automatski mjenjač? Ovo su razlozi pro i contra






Mazda


Gulf

Tembo