Amphicar je njemačka tvrtka, u vlasništvu koncerna Quandt, koja je od 1961. do 1968., u Lübecku i Berlin-Borsigwaldeu, proizvodila amfibijske automobile. Ime je kratica od engleskih riječi ‘amphibious’ i ‘car’…
Foto: Dontworry
Bila je to i jedina tvrtka dosad, koja je uistinu serijski proizvodila automobile za cestu i plovidbu. Proizveli su oko četiri tisuće primjeraka, a većina ih je prodana na američkom tržištu. Bilo je to ostvarenje sna Hansa Trippela, njemačkog inženjera koji je posvetio život razvoju amfibijskih vozila.
Jedini uspješan model bio je Amphicar 770, napravljen u formi cabrioleta, dugačak 434, širok 158 i visok 152 centimetra. Pokretao se motorom Triumph Heralda 1200, obujma 1147 ccm i snage 38 KS, koji je omogućavao brzinu na cesti od 110 km/h i u vodi (moru) od sedam čvorova.
Imao je prijenosni mehanizam koji je isključivao pogon na kotače i uključivao dva propelera. S pet je strana bio potpuno zabrtvljen te opremljen zračnim komorama, da ne može potonuti. Nakon dvije godine proizvodnje ugrađen je motor od 1493 ccm.
Govorilo se da to nije dobar automobil, niti je dobar brod, ali je zapravo u praksi služio izvrsno. Pokazao se vrlo pouzdanim i trajnim te je još više od petsto primjeraka u funkciji.