BIZARNOST AUTOINDUSTRIJE

Corvette, legenda koje nije trebalo biti

Chevroletov dvosjed, predstavljen 1953., prošao je loše na tržištu i nisu mu planirali nasljednika – no tada se umiješao Ford…

Foto: GM Chevrolet

Predstavljanje novog Chevroletovog modela Corvette godine 1953. značajno je u povijesti automobilske industrije iz dva razloga: bila je to prva reakcija Velike trojke na sve izraženiju prisutnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu i, mnogo značajnije, Corvette je bila prvi velikoserijski automobil s karoserijom od fiberglasa.

No slabe performanse i nimalo brilijantna upravljivost nisu se mogli sakriti i prodaja je bila katastrofalna, niti ugradnja V8 motora za sezonu 1955. nije pomogla, pa su u GM-u odlučili ugasiti model. No tada je Ford predstavio svoj otvoreni dvosjed, Thunderbird, i Chevrolet je morao odgovoriti na bačenu rukavicu.

Na brzinu je predstavljena modernizirana inačica za 1956., i prodaja se odmah upeterostručila. Bolje ležanje, snažniji motori, sportski uspjesi… legenda se počela stvarati. S druge strane, Ford se nakon 1957. povukao s tržišta otvorenih dvosjeda, prepustivši ga u potpunosti ljutom konkurentu.

Tako će ostati trideset i pet godina, sve dok se nije pojavio Dodge Viper…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin