DOBRO JE ZNATI

Ferrari je prve sportske uspjehe postigao na dva kotača!

Motociklistička momčad Scuderia Ferrari je od 1932. do 1934. nastupila na 91 utrci, pehar podigla 43 puta te osvojila 12 drugih i pet trećih mjesta…

Dok je Ducati još uvijek proizvodio vakuumske cijevi, kondenzatore i ostale komponente za radio tranzistore, Enzo Ferrari se utrkivao motociklima. Imao je motociklističku momčad od 1932. do 1934., a bedž propetog konjića šepurio se ponosno na blatobranima motora.

Enzo Ferrari je 1929. osnovao tim Scuderia Ferrari, no u tim prvim godinama upamćen je po vođenju trkaće momčadi Alfa Romeo za koju je nekad i sam vozio. Osim zbog ljubavi prema motorima, Enzo je 1932. osnovao motociklističku momčad kao izvrsnu platformu za izobrazbu vozača.

Achille Varzi i Tazio Nuvolari bili su najuspješniji vozači tima Scuderia Ferrari, no prije nego što su sjeli u automobile, obojica su bili motociklistički prvaci. Enzo je njihov put želio kopirati i na buduće vozače.

Motociklistički tim Scuderia Ferrari vozio se na britanskim motociklima Rudge i Norton, vrhunskim u to vrijeme. Kvalitetnih talijanskih motora nije bilo mnogo, a oni koji su bili dobri, Moto Guzzi, Bianchi i Gilera, nisu prodavali svoje motocikle. Alfa Romeo je već surađivao s Rudgeom pa je suradnja bila logična.

Šef momèadi je bio Renzo Saracco, Enzov nećak, a glavni je mehanièar Arturo Pennacchio. Tim Scuderia Ferrari je pobijedio u 43 utrke, no nakon lošije treće sezone momčad je zbog nedostatka novca raspuštena. Engleski motocikli u garaži momčadi koju je vodio Enzo Ferrari izazvali su velike kritike talijanskih medija, ali i navijača.

Enzo Ferrari u mladosti je bio motociklistički entuzijast. Posjedovao je dva motora, belgijski četverocilindarski FN i američki četverocilindarski Henderson. Giordano Aldrighetti bio je najuspješniji vozač motociklističke momčadi Scuderia Ferrari. U tri sezone pobijedio je 16 puta, a 1933. bila mu je najuspješnija. Te godine osvojio je i talijansko prvenstvo u klasi 500 cc.

Na VN Švicarske 1938. vozio je za momčad Gilere, no doživio je težak udes te je završio motociklističku karijeru. Utrkama se vratio godinu dana kasnije, no u vozilima na četiri kotača. Vozio je za momčad Alfa Corse, no ne dugo. Na treningu za Coppa Acerbo izletio je sa staze. Preminuo je istu večer u bolnici. Imao je samo 33 godine.

Male plaće u momčadi Scuderia Ferrari krive su za brojne odlaske vozača. Aldrighetti je jedini vozio za Ferrari sve tri sezone.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin