Ferrari je prve sportske uspjehe postigao na dva kotača!

Motociklistička momčad Scuderia Ferrari je od 1932. do 1934. nastupila na 91 utrci, pehar podigla 43 puta te osvojila 12 drugih i pet trećih mjesta…

Dok je Ducati još uvijek proizvodio vakuumske cijevi, kondenzatore i ostale komponente za radio tranzistore, Enzo Ferrari se utrkivao motociklima. Imao je motociklističku momčad od 1932. do 1934., a bedž propetog konjića šepurio se ponosno na blatobranima motora.

Enzo Ferrari je 1929. osnovao tim Scuderia Ferrari, no u tim prvim godinama upamćen je po vođenju trkaće momčadi Alfa Romeo za koju je nekad i sam vozio. Osim zbog ljubavi prema motorima, Enzo je 1932. osnovao motociklističku momčad kao izvrsnu platformu za izobrazbu vozača.

Achille Varzi i Tazio Nuvolari bili su najuspješniji vozači tima Scuderia Ferrari, no prije nego što su sjeli u automobile, obojica su bili motociklistički prvaci. Enzo je njihov put želio kopirati i na buduće vozače.

Motociklistički tim Scuderia Ferrari vozio se na britanskim motociklima Rudge i Norton, vrhunskim u to vrijeme. Kvalitetnih talijanskih motora nije bilo mnogo, a oni koji su bili dobri, Moto Guzzi, Bianchi i Gilera, nisu prodavali svoje motocikle. Alfa Romeo je već surađivao s Rudgeom pa je suradnja bila logična.

Šef momèadi je bio Renzo Saracco, Enzov nećak, a glavni je mehanièar Arturo Pennacchio. Tim Scuderia Ferrari je pobijedio u 43 utrke, no nakon lošije treće sezone momčad je zbog nedostatka novca raspuštena. Engleski motocikli u garaži momčadi koju je vodio Enzo Ferrari izazvali su velike kritike talijanskih medija, ali i navijača.

Enzo Ferrari u mladosti je bio motociklistički entuzijast. Posjedovao je dva motora, belgijski četverocilindarski FN i američki četverocilindarski Henderson. Giordano Aldrighetti bio je najuspješniji vozač motociklističke momčadi Scuderia Ferrari. U tri sezone pobijedio je 16 puta, a 1933. bila mu je najuspješnija. Te godine osvojio je i talijansko prvenstvo u klasi 500 cc.

Na VN Švicarske 1938. vozio je za momčad Gilere, no doživio je težak udes te je završio motociklističku karijeru. Utrkama se vratio godinu dana kasnije, no u vozilima na četiri kotača. Vozio je za momčad Alfa Corse, no ne dugo. Na treningu za Coppa Acerbo izletio je sa staze. Preminuo je istu večer u bolnici. Imao je samo 33 godine.

Male plaće u momčadi Scuderia Ferrari krive su za brojne odlaske vozača. Aldrighetti je jedini vozio za Ferrari sve tri sezone.

Komentari