Rolls-Royce je jedina tvrtka koja se može pohvaliti da je u jednom trenutku, 30-ih, držala tri najznačajnija brzinska rekorda…
Rolls-Royce uistinu nije ime koje lako povezujemo sa svijetom automobilističkih utrka i sporta, iako su, uglavnom u ranim danima, imali određenih uspjeha i na tom polju. No zato je ova tvrtka dugo briljirala u najekstremnijoj disciplini, lovu na brzinske rekorde. Još je početkom 1900-ih i sam Charles Rolls pokušao oboriti svjetski brzinski rekord za automobile, no zbog nesporazuma oko načina mjerenja njegov rezultat nije službeno priznat.
Za utjehu, i aktualni je svjetski brzinski rekord na zemlji postavljen Rolls-Royceovim motorom (Andy Green, Thrust SSC, 1997, postigavši 1227,89 km/h, brzinu zvuka). No, najslavnije je razdoblje potjere za rekordima bilo 1930-ih, kad su ih vozila pokretana motorima Rolls-Royce istodobno držala na vodi, na zemlji i u zraku.
Na festivalu brzine u Goodwoodu, domu nove tvornice tvrtke, na tradicionalnom okupljanju najrjeđih i najekskluzivnijih trkaćih vozila na svijetu, kako starih tako i novih, Rolls-Royce je prije nekoliko godina, povodom stote godišnjice tvrtke, izložio tri rekordera. Bio je ondje prekrasni Bluebird kojim je Sir Malcolm Campbell 1935 na slanom jezeru Bonneville postigao rekordnih 484,61 km/h.
To je vozilo pokretano 36,5-litrenim V12 motorom s prednabijanjem… Snaga? Prava sitnica… Oko 2300 KS. Zračnu je povijest predstavljao Avion Supermarine S6/6A ‘N248’, kakav je 1929. osvojio prestižni Schneider Trophy, postigavši usput tadašnji rekord od 528,86 km/h – s tim je ujedno i počela priča o razvoju legendarnog Merlin avionskog motora, posljednjeg remek-djela Fredericka Henry Roycea.
Izložena je i replika nažalost uništenog Bluebird K4 čamca kojim je Sir Malcolm Campbell godine 1939. na jezeru Coniston postavio svjetski brzinski rekord na vodi s 228,10 km/h.