GLAZBENA I AUTOMOBILSKA ZVIJEZDA

Kad je Elvis Presley bio dobre volje, svima je kupovao Cadillace

Metro-Goldwyn-Mayer, Inc., Library of Congress, Morven, IFCAR

Elvisovi napadi darežljivosti zahvaćali su rodbinu, prijatelje, poslovne suradnike, ali u nekim slučajevima i ljude koji bi se slučajno zatekli u blizini

Kralj rock and rolla, Elvis Presley, tijekom godina vozio je ili bio vožen u raznim automobilima. Kao nekadašnji vozač kamiona nije bio nesklon zanimljivim vozačkim iskustvima, pa je tako za vrijeme služenja vojske u Njemačkoj ondje kupio tada možda i najpoželjniji lokalni proizvod, prekrasni roadster BMW 507. Kasnije je poznata anegdota s modelom De Tomaso Pantera koji je kupio u vrijeme kada je taj automobil pogonjen Fordovim motorom Ford bio redovno dostupan preko Lincolnove prodajne mreže Lincoln.

Nažalost, kvaliteta izrade tih Pantera nije bila na vrhunskom nivou, pa je i Elvisova jednom prilikom odbila upaliti, a on, iziritiran, izašao iz automobila, izvadio pištolj i ispalio nekoliko hitaca u automobil. Ne treba ni napominjati da današnji vlasnik, kolekcionar, čuva Panteru baš u takvom stanju, s rupama od metaka! Ipak, postoji samo jedna marka automobila koju u mislima uvijek vežemo uz Kralja, a to je, naravno, Cadillac. Što sebi, što drugima, kupio ih je nekoliko stotina u desetljećima bogatstva i slave.

Gotovo da nije bilo njegovog prijatelja, poznanika ili suradnika koji od Presleya nije na poklon dobio najmanje jedan Cadillac. Zapravo, ponekad nije trebalo niti osobno poznavati Elvisa da bi vam poklonio Caddy – nekima je bilo dovoljno tek zateći se u pravo vrijeme na pravom mjestu. Na primjer, dvadeset i sedmog srpnja 1975. ispred dućana Madison Cadillac u Memphisu, Tennessee. Tog je dana Elvis u navedenoj prodavaonici kupio četrnaest Cadillaca, potrošivši na to otprilike sto i četrdeset tisuća dolara. Automobili su bili namijenjeni prijateljima, obitelji – i izvjesnoj gospođi Mennie L. Person.

Ova je bankovna blagajnica tog poslijepodneva stajala ispred Madisona, diveći se Elvisovom unikatnom Cadillacu, napravljenom po posebnoj narudžbi. Elvis ju je ugledao izlazeći iz dućana i pitao kako joj se sviđa auto. Nakon njenog oduševljenog odgovora rekao joj je: ‘Ovaj je moj, ali kupit ću vam jednoga.’ Odveo ju je u prodavaonicu, gdje je gospođa Person odabrala model koji joj se najviše svidio, zlatno-bijeli Eldorado, tada vrijedan jedanaest i pol tisuća dolara! Još se bizarniji slučaj dogodio nekoliko mjeseci kasnije, u siječnju 1976, dok se Elvis nalazio na skijanju u Vailu.

U jednom od umjerenijih napada kupovne groznice poklonio je tri Cadillaca prijateljima, ali i to je bilo dovoljno za privlačenje pozornosti lokalne televizije u malom turističkom mjestu.  Kasnije, u svojoj sobi, navodno za vrijeme dok je pakirao kovčege i spremao se za povratak kući, Presley je na TV vijestima vidio izvještaj o vlastitoj kupovini. Izvjestitelj lokalne televizije obratio se kameri riječima: ‘Elvise, ako ovo gledaš, ni ja ne bih imao ništa protiv toga da dobijem jedan auto.’ Sljedećeg dana novi je crni Cadillac Seville dostavljen pred televizijsku stanicu…

Danas na svijetu postoje na deseci ‘Elvisovih’ Cadillaca koji kruže tematskim izložbama (jedan primjerak smo svojedobno mogli razgledati i u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu) ili su izloženi u muzejima, iako u većini njih Elvis nikada nije ni sjedio, a kamoli vozio ih. No to i nije toliko neobična situacija, sličnu imamo i na domaćoj sceni s ‘Titovim’ Mercedesima, svako se vozilo koje je bilo u službenom vlasništvu neutemeljeno tako naziva. Josip Broz Tito, međutim, nije bio ljubitelj samo Mercedesa, nego i – Cadillaca!

Najmanje su dva njegova Cadillaca ostala u Hrvatskoj, no jednom se zadnjih godina pomalo zametnuo trag. Produženi je Fleetwood s početka šezdesetih godina navodno bio poklon američkog predsjednika Kennedya, a prije petnaestak ga se godina moglo vidjeti na zagrebačkim ulicama. Drugi je sačuvani Titovog Cadillac prekrasni Eldorado kabriolet iz 1955, kojeg možete unajmiti na Brijunima i, vozeći se u njemu, u velikom stilu razgledati dio nacionalnog parka.

Autor

Preporučeni sadržaj